Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@22:41:52 GMT

جشن میلاد پیامبر همراه با جشن شهرستان شدن اوز

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۲۶۸۸

جشن میلاد پیامبر همراه با جشن شهرستان شدن اوز

مردم مسلمان اهل سنت شهرستان اوز شامگاه ۱۷ ربیع الاول، شب میلاد پیامبر اعظم را برای جشن مردمی شهرستان شدن خود برگزیدند.

از عصر پنجشنبه کارناوال‌های مردمی در سطح شهر اوز متشکل از افراد پیاده،خودرو سواران و اسب سواران زن و مرد به راه افتاد و با گذر از مسیرها و خیابان‌ها بر این جمعیت افزوده می شد که در نهایت دهها هزار نفر از مردم این منطقه و مسئولان در شب میلاد پیامبر اعظم در ورزشگاه این شهر گرد هم آمدند و شهرستان شدن اوز را جشن گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاروناوال شادی شهرستان شدن

در مسیر حرکت کاروان شادی متشکل از اهالی شهر اوز پارچه نویسی‌هایی که روی آن ابراز شادی کسبه و اهالی از شهرستان شدن این شهر نشان می داد بر در و دیوار شهر و سر در مغازه‌ها نیز خودنمایی می کرد.

بخش ۷۰ ساله   

بخشدار اوز در حاشیه برگزاری جشن مردمی شهرستان شدن اوز در جمع خبرنگاران گفت: ارتقای بخش کهن و ۷۰ ساله اوز به شهرستان در تاریخ دهم مهرماه ۹۸ با مصوبه هیات دولت به وقوع پیوست و با پیگیری های مردم و مسئولین و همه دولتمردان تدبیر و امید آرزوی دیرینه مردم این دیار تحقق یافت.

محمدحسین آتش فراز افزود: شهرستان اوز شامل دو بخش مرکزی به مرکزیت شهر اوز و بخش بیدشهر به مرکزیت کوره است.

وی ادامه داد: ۱۱ روستا در حریم این شهرستان در قالب چهار مرکز دهستان با نام های قلات،بیدشهر،فیشور و اوز واقع شده است.

بخشدار اوز: ثابت شد که خدمت به شیعه و سنی برای نظام فرقی ندارد

بخشدار اوز عنوان کرد: حمایت های رهبر معظم انقلاب، ریاست جمهوری،هیات دولت ،وزیر کشور،استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان برای شهرستان شدن اوز موجب شد دل مردم اهل تسنن این منطقه عمیقا شاد شود و به مردم اهل سنت منطقه ثابت شد که خدمت به شیعه و سنی برای نظام جمهوری اسلامی ایران تفاوتی ندارد و در ادامه نیز همه در کنار هم با وحدت و همدلی حرکت خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: در فرمایش های رهبر معظم انقلاب در سفر به منطقه لارستان از سوی ایشان عنوان شد که وحدت و همدلی مردم شیعه و سنی این منطقه مثال زدنی است.

آتش فراز با بیان اینکه در جشن مردمی که به مناسبت شهرستان شدن اوز در شامگاه ۲۳ آبانماه ۹۸ در ورزشگاه این شهر برگزار شد مسئولان و مردم از سراسر کشور در این جشن شرکت کردند گفت: این حضور دهها هزار نفری امروز در ورزشگاه اوز نشان دهنده همدلی مردم منطقه است.

بخشدار اوز افزود: خیرین و مردم اوز و منطقه برای برگزاری این جشن و همچنین ایجاد زیرساخت های مورد نیاز شهرستان شدن اوز مانند تامین ساختمان و تجهیزات مورد نیاز استقرار ادارات، ارگان ها و نهادهای مختلف اعلام آمادگی کردند که امیدوارم با همدلی و صمیمیت این امر نیز محقق شود.

آرزوی محقق شده

رئیس شورای اسلامی شهر اوز نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: شورای اسلامی اوز از سال ۷۷ که همزمان با سایر شهرهای کشور در اوز نیز ایجاد شد همواره از اولین دوره این شورا تا پنجمین آن در این بخش تلاش کردند که زیرساخت مورد نیاز برای شهرستان شدن در اوز ایجاد شود.

محمود محبی افزود: شهرستان شدن اوز آرزوی دیرینه مردم این منطقه کهن بوده که از ۵۰ سال پیش رویای آن را داشتند و بالاخره اکنون محقق شد.

دهم مهر در خاطر مردم اوز حک شد

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید ارتقای شهرستان اوز بالاخره بعد از ۵۰ سال انتظار محقق شد،گفت: در دور اول ریاست جمهوری حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی،پرونده شهرستان شدن اوز از استانداری فارس به وزارت کشور ارجاع داده شد و در دور دوم ریاست جمهوری روحانی بالاخره این اتفاق مبارک به نتیجه رسید و دهم مهر ۹۸ به دلیل اعلام این خبر برای همیشه در یاد و خاطر مردم اوز ماندگار شد.

محبی اضافه کرد: از زمان شورای اسلامی چهارم اوز به دلیل هماهنگی بیشتر در خصوص تحقق ارتقا و شهرستان شدن این بخش،کارگروه ارتقای شهرستان شدن با حضور ۱۱ نفر از مسئولان ، معتمدین و خیرین محلی تشکیل شد که اقدامات و پیگیری‌ها هدفمندتر انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اوز با بیان اینکه مسئولانی از جمله وزیر اطلاعات ،استانداران اخیر و فعلی فارس در دولت تدبیر و امید در تحقق این هدف موثر عمل کردند،گفت: جمعیت کنونی شهرستان اوز حدود ۴۳ هزار نفر است.

صبوری مردم و ایجاد نشاط عمومی

ابراهیم احمدی،عضو کارگروه ارتقای بخش اوز نیز در حاشیه جشن مردمی شهرستان شدن اوز به خبرنگاران گفت: اوز سالها است که به دلیل بهرمندی از خیرین بسیار و ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی،درمانی،ورزشی،خدماتی و ... ظرفیت شهرستان شدن را داشت.

احمدی عنوان کرد: صبوری و فرهنگ مردم شهرستان اوز در سالیان اخیر نسبت به طی روند شهرستان شدن به مسئولان نیز اثبات شده تا اینکه بالاخره با همت دولت تدبیر و امید این موضوع به نتیجه رسید.

مردم و خیرین فرمانداری را ایجاد کردند

وی ادامه داد: با کمک خیرین محلی هم اکنون ساختمان فرمانداری شهرستان اوز نیز ساخته و تجهیز شده و آماده استقرار فرماندار این شهرستان است.

وی اضافه کرد: اعلام شهرستان شدن اوز از سوی هیات دولت امیدی تازه در میان اهل سنت این منطقه ایجاد کرد و انگیزه آنها برای مشارکت در توسعه پایدار این منطقه را فزونی بخشید.

رئیس ستاد نکوداشت ارتقای بخش اوز به شهرستان و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی این شهر، گفت: پس از اینکه دهم مهرماه ۹۸ هیات دولت ارتقای بخش اوز به اتفاق شش بخش دیگر در استان فارس را به شهرستان تصویب و ابلاغ کرد،شور و شوق غیر قابل وصفی در بین مردم این منطقه ایجاد و برنامه ریزی لازم در حوزه انتظامات،اطلاع رسانی،تشریفات ،تدارکات و مالی برای برگزاری جشنی مردمی توسط اهالی برای ۲۳ آبانماه انجام شد.

عبدالعزیز خضری افزود: اوز در سال ۱۳۲۸ به بخش ارتقا پیدا کرده بود و مردم این خطه به دلیل زیرساختهای مناسبی که در این شهرستان ایجاد شده بود از ۵۰ سال پیش تاکنون انتظار ارتقای این منطقه به شهرستان را می کشیدند که تا قبل از مهرماه ۹۸ این مهم محقق نشده بود اما با مساعدت دولتمردان این امر مهم در ۱۰ مهرماه امسال محقق شد.

وی همچنین اقتدار دولت جمهوری اسلامی در اعلام همزمان ۷ بخش به شهرستان در یک استان را امر بسیار مهم و تاریخی دانست.
 

مردم محلی دنبال ارتقا بودند نه انتزاع

احمد حضری،عضو کارگروه ارتقای شهرستان اوز گفت: قبل از انقلاب اسلامی بحث شهرستان شدن اوز به دلیل وجود زیرساخت لازم در این منطقه مطرح بود.

وی اظهار داشت: مردم شهرستان اوز در ۵۰ سال گذشته ارتقا می خواستند و هرگز به دنبال انتزاع نبودند و اهالی این شهرستان همچنان با مردم لار دوست و همدل هستند.

وی با بیان اینکه باید اتحاد و همدلی در این منطقه همیشه در اوج باشد،گفت: وحودت و همدلی مردم جنوب استان فارس همچنان ادامه دارد و اوز مرکز وحدت در این منطقه است.

وی ادامه داد: در جنوب استان فارس چهار منادی وحدت از جمله آیت الله آیت اللهی امام جمعه فقید لار،آیت الله مجتبی موسوی لاری نماینده ولی فقیه در لارستان، حاج شیخ محمد فقیهی مفتی اهل سنت جنوب و امام جمعه اوز و عبدالرزاق ابونجمی امام جمعه خنج وجود دارد که این چهار فرد تاثیرگذار با رفتار و کردار خود بگونه ای عمل کردند که مردم منطقه همیشه به این افراد علاقه مند بوده و نسبت به همه آنها ارادت خاصی دارند.

صدای وحدت شنیده می شود

وی با بیان اینکه در این منطقه تفاوتی بین شیعه و سنی وجود ندارد و مردم در کنار یکدیگر زندگی می کنند،گفت: روزی که اوز شهرستان شد علیرغم بعضی شایعات و فضا سازی منفی برای برهم زدن اتحاد مردم منطقه،بیشترین پیام تبریک از سوی مردم لار به اهالی شهرستان اوز ارسال شد.

خضری اضافه کرد: اعلام شهرستان شدن اوز کام مردم جنوب استان فارس و جنوب کشور و اهل سنت این منطقه را شیرین کرد.

وی گفت: اکنون مردم این منطقه از صمیم قلب از دولت تدبیر و امید تشکر می کنند که بالاخره با گذشت ۷ دهه این خواسته مردم را عملی کرد.

رونمایی از تابلو فرمانداری اوز و کتاب فرهنگنامه گویش اوز به همراه نورافشانی ،قرائت پیام امام جمعه اوز و برگزاری آیین‌های فرهنگی و هنری از جمله برنامه های این جشن مردمی بود.

همنوازی سرود ای ایران توسط مردم سنی و شیعه منطقه و مسئولان پایان بخش این جشن مردمی بود.

اوز ، پیش از شهرستان شدن از توابع شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار بود.

استان فارس اینک ۳۶ شهرستان دارد. 

بخش اوز در فاصله ۴۰ کیلومتری شمال غرب لار و ۳۴۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها وحدت ملی اتحاد شیعه و سنی تقسیمات کشوری اوز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وحدت ملی اتحاد شیعه و سنی تقسیمات کشوری اوز فارس وحدت ملی اتحاد شیعه و سنی تقسیمات کشوری اوز فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۲۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز

به گزارش صدای ایران از اقتصاد ۱۰۰- بررسی جداول مربوط به بخش دوم لایحه بودجه دولت نشان می‌دهد که در بخش منابع و مصارف یارانه‌ها، مبلغ ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و کالابرگ الکترونیک و رقم ۱۴۳ هزار میلیارد تومان نیز برای یارانه نان تعیین شده است.

با توجه به جداول بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جمع منابع و مصارف تبصره ۸ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ که همان تبصره مربوط به هدفمندسازی یارانه‌ها است، برابر ۷۵۸ هزار میلیارد تومان تعریف شده است.

با توجه به جدول زیر رقم ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و کالابرگ الکترونیک در نظر گرفته شده است. همچنین ۱۴۳ هزار میلیارد تومان نیز برای یارانه نان تعیین شده است.

در بخش درآمد‌ها نیز قرار است ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع هدفمندسازی یارانه‌ها از محل فروش صادراتی فرآورده‌های نفتی، ۲۷۵ همت از محل فروش داخلی گاز طبیعی و ۱۲۰ همت از محل فروش داخلی فرآورده‌های نفتی پیش‌بینی شده است. /تسنیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه سومین مرحله از واریز یارانه مضاعف طرح فجرانه ۲۰ فروردین انجام می‌شود، گفت: در ۲ نوبت اجرای این طرح، بیش از ۷۸ هزار میلیارد به سمت سفره غذایی مردم هدایت شده است و ۸۷ درصد مردم در نوبت اول از این طرح استقبال کردند.

در ۲ نوبت اجرای این طرح، بیش از ۷۸ هزار میلیارد به سمت سفره غذایی مردم هدایت شده است و ۸۷ درصد مردم در نوبت اول از این طرح استقبال کردند.

سید رضا یحیوی درباره اجرای طرح فجرانه (کالابرگ الکترونیکی) اظهار داشت: مرحله سوم طرح فجرانه از بیستم فروردین ماه آغاز می‌شود و مردم تا ۱۸ فروردین فرصت دارند که از اعتبار یارانه مضاعف ماه گذشته خود استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه در اسفندماه استقبال خوبی از فرایند خرید از فروشگاه‌های اینترنتی با استفاده از کالابرگ انجام شد، افزود: مردم با استفاده از فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ الکترونیکی خرید‌های خود را از اسنپ مارکت و دیجی کالا به‌راحتی انجام دادند و بسته خود را از طریق پیک در منزل خود تحویل گرفتند.

مشاور معاون وزیر رفاه اجتماعی درباره میزان استقبال از طرح فجرانه کالابرگ گفت: در دوره نخست وازیر طرح فجرانه کالابرگ بیش از ۸۷ درصد مردم از یارانه مضاعف استفاده کردند. در مرحله بعدی که مربوط به اسفند ماه بود این مشارکت به ۷۵ درصد رسید که دلیل کاهش آن نیز این بود که مردم درگیر خرید نوروز و سفر‌های نوروزی بودند.

یحیوی تاکید کرد: در این مدت استقبال دهک‌های یک تا سه درآمدی جامعه از این طرح، به بیش از ۸۸ درصد رسیده که نشان می‌دهد دولت سیزدهم به اهداف خود که ارتقا امنیت غذایی دهک‌های درآمدی پایین بوده جامع عمل پوشانده است.

وی با تاکید بر اینکه زمانی که از استقبال ۹۰ درصدی مردم از یک طرح صحبت می‌کنیم؛ یعنی توسعه طرح عالی بوده و دسترسی مردم به فروشگاه تا سطح روستا‌ها امکان‌پذیر بوده، تصریح کرد: در آخرین آمار مربوط به ۵۲ روز نخست طرح فجرانه، بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان توسط دولت در قالب یارانه و بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان آورده مردم را تشکیل داده که به این واسطه ۷۸ هزار میلیارد تومان در ۵۲ روز به سمت سفره غذایی مردم روانه شده و در کنار آن تولید داخل رونق گرفته و کارخانه‌جات غذایی هم توانسته‌اند تولید خود را افزایش دهند.

مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: علاوه بر این رفتار اقتصادی و اجتماعی مردم و صاحبان فروشگاه‌ها نسبت به خرید اعتباری شکل گرفته است که این مهم نیز از دستاورد‌های دولت است.

یحیوی گفت: طرح فجرانه یک طرح سه ماهه است که دولت منابع خود را برای همین سه ماه تامین کرده است، اگر قرار باشد این مسیر ادامه پیدا کند، حتما در دولت مطرح و پس از آن اعلام می‌شود تا مردم در جریان آن قرار بگیرند.

مرحله جدید و بزرگ طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه (اول تا هفتم) همزمان با چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه امسال ادامه خواهد داشت. در این طرح اعتبار خرید ۱۱ قلم کالای اساسی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

۱۱ قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات و با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ است که مابه‌التفاوت قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد.

قیمت روز سبد مشتمل بر ١١ قلم، ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته می‌بایست قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌شود.

در طرح جدید شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه حذف شده و اعتبار تشویقی (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و خانوار یارانه‌بگیر به‌صورت مجزا یارانه نقدی خود را ماهانه دریافت خواهند کرد. مبلغ حمایتی دولت به‌صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود. خانوار می‌تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کنند.

متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملّی اعتبار (۲۱۰ هزار فروشگاه خُرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق‌کوروش، جانبو، هفت، دیلی‌مارکت، گندم، هایپرفامیلی، وال‌مارکت، محسن، مینومارت، ترقی و فروشگاه‌های اینترنتی اسنپ مارکت و دیجی کالا) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند. /خبرآنلاین

یارانه نقدی جدید برای یارانه بگیران دهک ۱ تا ۷

یحیوی با بیان اینکه طرح فجرانه الکترونیک طی سه دوره و از ۱۸ هر ماه اجرا می‌شود، گفت: خانوار‌ها بدانند می‌توانند خرید خود را براساس این طرح از هجدهم تا پایان روز هفدهم ماه بعد خرید کنند.

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک نیز با استقبال زیادی روبرو بوده است، گفت: بیش از ۴۴ هزار میلیارد تومان منابع به روی سفره مردم نشسته و به عبارتی خانوار‌ها مشمول استفاده از آن هستند. علاوه بر آن، کارخانجات مواد غذایی نیز رونق پیدا کرده و با این طرح جلوی نقدینگی گرفته شده است.

یحیوی با اشاره به اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک که از ۱۸ بهمن‌ماه و در آستانه دهه فجر آغاز شد، بیان کرد: در طرح فجرانه الکترونیک سبد ۱۱ قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد.

به عبارتی قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان است که از محل اعتبار جدید دولت تامین می‌شود. با این حساب یک خانواده ۴ نفره مجموعا با یارانه نقدی و یارانه تشویقی مبلغ ۲ میلیون و ۴۸۰ هزارتومان در روز‌های آینده دریافت خواهند کرد.

به گفته وی، از زمان اجرای طرح فجرانه دولت بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع صرف کرده که این رقم همان اعتبار تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی است.

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه دولت همزمان با شروع ماه مبارک رمضان، مرحله دوم طرح فجرانه را از ۱۸ اسفندماه اجرا می‌کند، توضیح داد: در طرح فجرانه هر کالا اعتبار خاص خودش را دارد.

استعلام یارانه نقدی تشویقی عید فطر با این کد دستوری

مردم آزاد هستند از هر برندی خرید کنند. اما خانوار‌ها آگاه باشند که در این طرح باید خودشان قیمت مبنای سبد را پرداخت کنند که برای جذب این ۲۲۰ هزار تومان باید کل سبد را خریداری کنند.

یحیوی با بیان اینکه طرح فجرانه الکترونیک طی سه دوره و از ۱۸ هر ماه اجرا می‌شود، گفت: خانوار‌ها بدانند می‌توانند خرید خود را براساس این طرح از هجدهم تا پایان روز هفدهم ماه بعد خرید کنند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص ایجاد صف‌های طولانی و تخلف برخی فروشگاه و راندن مردم به حاشیه شهر برای خرید و استفاده از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک، ادامه داد: در ابتدای اجرای طرح، سوء استفاده و تخلفاتی صورت گرفت و چندین فروشگاه تخلف کردند که طی سه روز ابتدایی اجرای طرح، این فروشگاه‌ها شناسایی و مسدود شدند و امکان فروش کالابرگ از آنها گرفته شد.

به گفته یحیوی، در حال حاضر در این طرح ۲۱۰ هزار فروشگاه و دو فروشگاه بزرگ اینترنتی همچون اسنپ مارکت و دیجی کالا متصل به شبکه هستند که خدمات کالابرگی ارائه می‌دهند.

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در طرح فجرانه ۴۴ هزار میلیارد تومان کالا خرید شده است، گفت: برخی فروشگاه‌ها تخلفاتی داشتند؛ به طور مثال مردم را مجبور به خرید از برند خاصی می‌کردند که این موضوعات تخلف است و خانوار‌ها با شماره‌گیری ۱۲۴ وزارت صمت می‌توانند آن را گزارش کنند. در صورت گرانفروشی نیز شهروندان باید تخلف فروشگاه را به سازمان تعزیرات گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه
  • شب شعر «به یاد کمال» با حضور شاعران کشوری در منطقه ۳ اصفهان
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی
  • چگونه در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شویم؟
  • «نون خ ۵» چهره زیبای سیستان و بلوچستان را به مردم نشان داد
  • راه اندازی سایت جدید تلفن همراه اول درروستای رمکان
  • ببینید | غافلگیری جالب میلاد کی‌مرام در اکران مردمی یک فیلم مقابل چشم مردم!