Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رویترز از سئول، اسپر همچنین از کره جنوبی خواست به توافق اشتراک اطلاعات نظامی با ژاپن پایبند بماند.

کره جنوبی بر پایان دادن به توافق اشتراک اطلاعاتی نظامی با ژاپن تاکید دارد. به موجب این توافق، کره جنوبی و ژاپن مجاز هستند اطلاعات حساسی چون اطلاعات مربوط به فعالیت های نظامی کره شمالی در ارتباط با برنامه های موشکی و هسته ای پیونگ یانگ را به طور مستقیم در اختیار یکدیگر قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پنتاگون پس از یک نشست بلندپایه در زمینه سیاست دفاعی با «جئونگ کیونگ دوو» وزیر دفاع کره جنوبی گفت که دو کشور باید نسبت به رزمایش نظامی مشترک شان انعطاف پذیر باشند تا از تمهیدات دیپلماتیک برای پایان دادن به برنامه هسته ای کره شمالی حمایت شود.

وی در عین حال به کاهش سطح رزمایش های نظامی آمریکا و کره جنوبی که پیونگ یانگ به شدت منتقد آن است، ‌ اشاره ای نکرد.

کره شمالی روز پنجشنبه پیشنهاد آمریکا برای مذاکرات جدید قبل از موعد یک ساله تعیین شده از سوی پیونگ یانگ برای واشنگتن به منظور نمایش انعطاف پذیری بیشتر در مذاکرات را رد کرد.

در این میان، آمریکا و کره جنوبی در تلاشند تا طی هفته های آینده در زمینه تامین هزینه های سال آینده اقامت نظامیان آمریکایی در کره جنوبی به توافق دست یابند. در حال حاضر، ۲۸ هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی برای مقابله با کره شمالی، ‌ در کره جنوبی مستقر هستند.

یک قانونگذار کره جنوبی هفته گذشته اعلام کرد که مقام های آمریکایی خواستار اختصاص ۵ میلیارد دلار در سال برای تامین این هزینه ها هستند، رقمی که بیش از ۵ برابر مبلغی است که سئول در سال جاری موافقت کرد به موجب یک توافق یک ساله پرداخت کند.

نتایج نظرسنجی موسسه اتحاد ملی کره که هفته گذشته منتشر شد، ‌ نشان داد که ۹۶ درصد از مردم کره جنوبی با اختصاص مبالغ بیشتر برای حضور نظامی آمریکا در کشورشان مخالف هستند.

کره شمالی در واکنش به درخواست آمریکا از کره جنوبی برای تامین هزینه های دفاعی بیشتر، اعلام کرد که این مساله نشان از چپاولگری آمریکا و تقویت سلطه جویی نظامی اش در منطقه دارد.۹۱۰۹

از سویی، وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات با آمریکا برای تامین هزینه های دفاعی، ۱۸ و ۱۹ نوامبر (۲۷ و ۲۸ آبان) در سئول برگزار می شود.  

https://www.reuters.com/article/us-southkorea-usa-esper/pentagons-esper-says-it-is-crucial-south-korea-pays-more-for-u-s-troops-idUSKBN1XP0FB

برچسب‌ها کره شمالی ایالات متحده آمریکا کره جنوبی نظامیان آمریکایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره شمالی ایالات متحده آمریکا کره جنوبی نظامیان آمریکایی کره شمالی ایالات متحده آمریکا کره جنوبی نظامیان آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۳۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل توافق نامه احداث مجتمع رفاهی در محور راور - دیهوک

توافق نامه احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی، نمازخانه میان راهی امام رضا (ع) در محور راور - دیهوک (منطقه دیگ رستم) از سوی جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی و محمد حسین استاد آقا مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی آستان قدس امضا و مبادله شد.

بر این اساس مقرر شد مجتمع فرهنگی، رفاهی و نماز خانه میان راهی امام رضا (ع) در محور راور - دیهوک (منطقه دیگ رستم) در مدت زمان یک سال با هدف فراهم کردن امکانات مناسب در مسیر زائران و مسافرانی که از استان‌های جنوبی کشور قصد عزیمت به مشهد مقدس و زیارت مرقد منور علی بن موسی الرضا (ع) را دارند، ایجاد شود.

بیشتر بخوانید

۵۲ ویژه برنامه در میقات‌الرضا (ع) طبس برگزار می‌شود

برای انجام این کار هر یک از طرفین، شامل استانداری خراسان جنوبی و بنیاد کرامت رضوی آستان قدس، اعتباری به مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار تأمین خواهند کرد.

استانداری خراسان جنوبی متعهد شد علاوه بر تأمین زمین، زیرساخت‌های مورد نیاز را فراهم کند و بنیاد کرامت رضوی هم عملیات اجرایی این طرح را تا مرحله تکمیل و بهره برداری و ارائه خدمات و برنامه‌های فرهنگی بر عهده دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • سرمربی تیم ملی والیبال ایران در کره تیم گرفت!
  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • تبادل توافق نامه احداث مجتمع رفاهی در محور راور - دیهوک
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • تلاش آمریکا و متحدانش برای ارزیابی تحریم‌ها علیه کره شمالی
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • حسین علایی: ۱۲۰ جنگنده پیشرفته برای مقابله با ایران به پرواز درآمدند اما .../در زمان حمله سپاه، فرمانده سنتکام در اتاق عملیات اسرائیل حضور داشت
  • بایدن از پس تبعات تحریم نفت ایران برنمی‌آید