Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمود محمودزاده با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری پنجشنه شب شبکه دو سیما افزود: در اقدام ملی مسکن بنا بر تاکید و سیاستگذاری وزارت راه وشهرسازی، عملیات اجرایی ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، امسال باید آغاز شود.

اخبار اقتصادی- وی، تولید مستمر مسکن را از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی برشمرد و تاکید کرد: ساخت واحد‌های مسکونی به این ۴۰۰ هزار واحد، محدود نمی‌شود و ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودزاده افزود: بر اساس پیش بینی‌های برنامه ششم توسعه و طرح جامع مسکن، کشور در سال، بین ۹۰۰ هزار تا یک میلیون واحد مسکونی نیاز دارد، اما به این معنی نیست که دولت این میزان مسکن را تولید کند، زیرا چنین توانی ندارد و همچنین برخی دهک‌ها نیاز به کمک دولت ندارند.

او ادامه داد: این ۴۰۰ هزار واحد بیش از ۴۰ میلیون مترمربع زیربنا دارد و بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان گردش اقتصادی این طرح است به جز زمینی که برای آن تخصیص داده شده است و امیدواریم نقش ویژه‌ای را در رونق تولید در حوزه صنعت ساختمان بر عهده بگیرد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در ۴ استانی که ثبت نام کردیم از سه روز پیش از آن اطلاع رسانی نمودیم، گفت: ثبت نام در هر استان فقط یک بار نیست بلکه هر استانی که بتواند پیش نیاز‌های ساخت واحد‌های مسکونی از جمله زمین را تامین کند، در چند مرحله ممکن است نام نویسی انجام شود بنابراین کسانی که در این مرحله به آن‌ها نوبت نرسیده است در صورتی که استان‌ها زمین تامین کنند در مراحل بعدی نام نویسی می‌شوند.

محمودزاده افزود: در مرحله اول نام نویسی، ظرفیت استان قم پر شد و ظرفیت برخی شهر‌های استان خراسان شمالی هنوز باقیمانده است. خراسان جنوبی تا روز بعد ادامه داشت و در استان سیستان و بلوچستان هم ظرفیت برخی شهر‌ها تا دیروز پر نشده بود.

او اضافه کرد: مشکل فقط در استان قم بود به علت حجم تقاضا و زمین کمی که تامین شده بود. امیدواریم با تلاش مسئولان این استان برای تامین زمین و ظرفیت ساخت، بتوانیم دفعات مکرری برای طرح اقدام ملی مسکن نام نویسی کنیم.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: تا کنون در استان قم ۴۴۰۰ نفر، در استان سیستان و بلوچستان حدود ۱۰ هزار نفر، در خراسان جنوبی حدود ۲۵۰۰ و در استان خراسان شمالی نیز حدود ۲۴۰۰ نفر در طرح اقدام ملی مسکن، نام نویسی کرده اند.

وی گفت: نام نویسی در این مرحله طرح اقدام ملی مسکن به اینترنت پرسرعت نیاز نداشت، زیرا فقط کد ملی افراد گرفته می‌شد و بارگذاری مدارک دیگر را به مرحله بعد واگذار کردیم.

او ادامه داد: البته هر کسی که موفق به نام نویسی شد به این مفهوم نیست که ثبت نام نهایی شده است بلکه بعداً باید مدارک آن‌ها بررسی شود و از سامانه ثبت احوال، سامانه ثبت اسناد و سامانه بانک باید استعلام‌های مربوط را انجام دهیم.

محمودزاده با اشاره به اینکه در برخی از استان‌ها مانند استان‌های شمالی زمین دولتی وجود ندارد، گفت: تاکنون حدود ۷ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن تامین شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم با حضور در این برنامه گفت: هر طرح که به خانه دار شدن مردم و تعادل عرضه و تقاضا و تعادل بخشی به بازار مسکن کمک می‌کند به کاهش رکورد مسکن هم کمک می‌کند.

مجید کیانپور افزود: از حدود یک سال و نیم پیش تا کنون صحبت از ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن است. این کار قطعا برای تاثیر در بازار مسکن، محرک است، اما نحوه توزیع این واحد‌ها میان اقشار و دهک‌های مختلف جامعه، نامشخص است و بسیاری از مردم از نحوه ثبت نام این طرح هم ناراضی هستند و برخی به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند.

وی ادامه داد: برای ایجاد عدالت و اینکه همه اقشار جامعه هدف این طرح موفق به ثبت نام شوند باید زمان مناسبی در نظر گرفته شود و خانه اولی‌ها و زوج‌های جوان در اولویت باشند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مسکن وزارت راه و شهرسازی دولت صنعت راه و شهرسازی زمین استان قم استان خراسان خراسان جنوبی استان سیستان و بلوچستان قم سیستان و بلوچستان خراسان شمالی اینترنت مجلس شورای اسلامی جامعه طرح ملی مسکن چهار استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۳۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۹ واحد مسکن از محل حساب ۱۰۰ امام احداث شده است

مدیر دفتر مشارکت های مردمی حساب ۱۰۰ امام (ره) بنیاد مسکن استان اردبیل، گفت: سال گذشته از محل حساب ۱۰۰ امام قریب به ۱۰۹ واحد مسکن در استان اردبیل ساخته و تحویل متقاضیان داده شده است. - اخبار استانها -

مهدی پورجم در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اظهار داشت: توسعه فرهنگ کمک به تامین مسکن محرومین در مشارکت‌های اجتماعی ضروری است و در این راستا حساب 100 امام تلاش های گسترده ای را انجام می دهد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رشد جمعیت و به تبع آن نیاز به مسکن نیز به صورت روزافزون در سطح دنیا افزایش یافته و تامین مسکن به عنوان سرپناه نگرانی اصلی اقشار کم درآمد جامعه، مسئولین و نهادهای مرتبط است.

مدیر دفتر مشارکت‌های مردمی حساب 100 امام بنیاد مسکن استان اردبیل بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل نیز همواره اصل اساسی تقویت جایگاه حساب 100 حضرت امام (ره) را به عنوان رکن اساسی این نهاد انقلابی در رأس اهداف و اقدامات خود قرار داده و توسعه مشارکت های مردمی را گامی مهم و ضروری در جهت تامین مسکن اقشار کم درآمد، نیازمند و محروم جامعه در نظر گرفته است. 

پورجم دغدغه رفع نیازهای محرومان جامعه در اوایل انقلاب اسلامی را مهمترین رویکرد انقلاب اعلام کرد و گفت: تاسیس بنیاد مسکن در سال 58 توسط امام (ره) گامی اساسی و جدی در کمک به خانه دار شدن افراد نیازمند جامعه بود تا از طریق حساب 100 امام این مهم جامه عمل بپوشد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته از محل حساب 100 امام (ره) تامین مسکن 109 واحد مسکونی انجام شده که شامل احداث، تکمیل، تعمیر، خرید، رهن و اجاره واحد مسکونی بوده است.

پورجم بیان کرد: از این تعداد 42 واحد مسکونی شهری و 67 واحد مسکونی روستایی بوده و تعداد 27 واحد مسکونی نیز در دست اجرا و تامین است.

وی افزود: 563 واحد مسکونی نیز در سال های گذشته برای خانواده های کم درآمد، نیازمند و محروم در اقصی نقاط استان احداث شده است.

مدیر دفتر مشارکت های مردمی حساب 100 امام بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در سال گذشته بالغ بر 2 میلیارد و 4 میلیون تومان کمک های نقدی خیرین و نیکوکاران توسط دفتر مشارکت های مردمی حساب 100 حضرت امام (ره) در 12 شهرستان استان جذب شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰۹ واحد مسکن از محل حساب ۱۰۰ امام احداث شده است
  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • ساخت بیش از۱۳۸۰ واحد مسکونی برای افراد کم برخوردار
  • طرح ملی مسکن کاشان در چه مرحله‌ای است؟
  • با ۵ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم؟
  • اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها به ۴۸۸ هزار واحد رسید
  • اشتغالزایی ۲ هزار نفر در چهار واحد فرآوری سنگ آهن اسدآباد
  • برخی از طرح‌ها نباید در سفر رئیس‌جمهور به لرستان مطرح می‌شد
  • تحویل هزار و ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تهران تا پایان سال
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان