Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- فرمانده سپاه پاسداران با حضور در روستای زلزله زده ورنکش حضور یافت. تاریخ انتشار: 15:44 - 24 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۸۰۷۴ به گزارش گروه چند رسانه‌ای خبرگزاری میزان، سردار سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حصور در روستای زلزله زده ورنکش میانه پای درد و دل خانواده جانباختگان نشست و گریست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   بیشتر ببینید: بازدید فرمانده سپاه پاسداران از محور خرم آباد - پلدختر    

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار سلامی زلزله آذربایجان شرقی روستای ورنکش فرمانده سپاه مناطق زلزله زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۳۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محققان آلمانی: سد کالپوش عامل زلزله روستای حسین آباد

محققان آلمانی با مطالعه داده‌های ماهواره‌ای ادعا کرده‌اند که رانش زمین در روستای حسین‌آباد از توابع شهرستان میامی در استان سمنان در پی پُر شدن مخزن سد در آن محدوده رخ داده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هشتم فروردین سال 1398 تصاویری از روستای حسین آباد کالپوش در شهرستان شاهرود در استان سمنان منتشر شد که نشان دهنده تخریب‌ خانه‌ها بود و رانش زمین در آن زمان خسارت‌هایی به بیش از 300 واحد روستایی وارد کرد.

با گذشت 5 سال از این اتفاق محققان آلمانی در یک تحقیق علت این رانش را بررسی کرده‌اند؛ دانشمندان می‌گویند: در مارس 2019 رانش زمین، روستای حسین آباد کالپوش در ایران را از بین برد و به 300 خانه آسیب رساند و جاده سد مجاور را قطع کرد. در آن زمان مقامات محلی علت رانش زمین را بارش شدید باران دانستند و تاکید کردند که سد کالپوش در رانش زمین نقشی نداشته است.

پایان گمانه‌زنی‌ها و شایعات درباره علت رانش زمین در حسین‌آباد؛ پایداری سد کالپوش میامی شد

با این حال، دانشمندان مرکز تحقیقات آلمانی علوم زمین در پوتسدام با مطالعه داده‌های ماهواره‌ای این منطقه نشان داده‌اند که زمین این منطقه پس از پر شدن مخزن سد در سال 2013 شروع به حرکت کرده است.

گاردین نوشت: یافته‌های حاصل از تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که حرکت زمین در سال 2015 شروع شد و در سال‌های بعد با افزایش ارتفاع آب مخزن سد به آن افزوده شد. نتایج نشان می‌دهد که انباشت آب در سد، خاک دامنه تپه‌های مجاور را متحرک‌تر کرده که در نهایت یک گسل قدیمی در آن منطقه را دوباره فعال کرده است و نهایتاً بارندگی بسیار شدید در اوایل سال 2019 محرک نهایی رانش زمین بود که منجر به تخریب روستای حسین‌آباد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محققان آلمانی: سد کالپوش عامل زلزله روستای حسین آباد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران
  • بازدید سردار پاکپور از مناطق مرزی جنوب شرق + فیلم
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن  و حزب الله لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان
  • فوری/شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران در حملات آمریکا به سوریه
  • شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه
  • اولین شهید راه قدس در سال ۱۴۰۳ | شهادت یکی از مستشاران نظامی ایران
  • بسیجیان وطن همواره آماده جانفشانی در راه اسلام و انقلاب هستند
  • دیدار جانشین اداره ایثارگران سپاه پاسداران با خانواده معظم شهدای بهمئی