Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-20@02:37:49 GMT

۱۴ نماد بورسی تعلیق شدند+جزئیات

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۳۴۷۰

۱۴ نماد بورسی تعلیق شدند+جزئیات

در حال حاضر ۱۴ نماد در بورس اوراق بهادار تهران تحت احتیاط و مشمول فرآیند تعلیق هستند که از این میان، ۱۰ نماد مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت می‌شوند.

به گزارش ایسنا، تا پایان پنج روز معاملاتی هفته جاری ۱۴ نماد در بورس تهران تحت احتیاط و مشمول فرآیند تعلیق قرار داشتند. اکثر این شرکت‌ها به دلیل مشمول اینکه مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت هستند در حالت احتیاط یا تعلیق قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله شرکت‌هایی که با توجه به ماده ۱۴۱ قانون تجارت تعلیق شدند، می‌توان به بانک پارسیان، پست بانک ایران، پارس خودرو، سایپا، ایران خودرو، کاشی و سرامیک حافظ، سیمان کردستان، صنایع کاغذسازی کاوه و پارس سرام اشاره کرد.

همچنین سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان به دلیل عدم ارائه‌ گزارش فعالیت ماهانه مهرماه و ماشین‌سازی نیرو محرکه به دلیل عدم ارائه گزارش فعالیت ماهانه و همچنین مشمول شدن در ماده ۱۴۱ قانون تجارت جزو نمادهای تحت احتیاط یا مشمول فرآیند تعلیق بودند.

سیمان ایلام نیز به دلیل عدم ارائه صورت‌های مالی تلفیقی میان دوره‌ای شش ماهه حسابررسی شده و عدم ارائه گزارش تفسیری مدیریت میان دوره‌ای شش ماهه حسابرسی شده در گروه نمادهای تحت احتیاط و مشمول فرآیند تعلیق درآمدند.

نساجی بروجرد و سیمان سپید نی‌ریز به دلیل مشمول شدن تبصره ماده ۳۸ دستورالعمل اوراق بهادار به حالت احتیاط و تعلیق درآمدند.

براساس ماده ۱۴۱ قانون تجارت اگر براثر زیان‌های وارده حداقل نصف سرمایه شرکت از بین رود، هیات مدیره مکلف است بلافاصله مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام را دعوت کند تا موضوع انحلال یا ابقای شرکت مورد شور قرار گیرد.

هرگاه مجمع مذکور رای به انحلال ندهد باید در همان جلسه و با رعایت مقررات سرمایه شرکت را به مبلغ سرمایه موجود کاهش دهد. در صورتی که هیات مدیره برخلاف این ماده به دعوت مجمع عمومی فوق‌العاده مبادرت نکند یا مجمعی که دعوت می‌شوند نتوانند مطابق مقررات قانونی منعقد شوند، هر ذینفع می‌تواند انحلال شرکت را از دادگاه صلاحیت‌دار درخواست کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بورس شاخص بورس بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۳۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پرواز‌ها به تهران و بیروت را تمدید کرد

شرکت هواپیمایی آلمانی «لوفت هانزا» که پیش از این نیز پرواز‌های خود به تهران و بیروت را به حالت تعلیق درآورده بود، امروز (پنجشنبه) این تعلیق را تا آخر ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) تمدید کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی این شرکت تصریح کرد: «پرواز‌های ما به تهران و بیروت تا ۳۰ آوریل لغو شده است و ما همچنان از حریم هوایی ایران تا این تاریخ استفاده نخواهیم کرد».

این شرکت روز یکشنبه اعلام کرده بود که پرواز‌های خود به شهر‌های امان، بیروت، اربیل و تل‌آویو را دست کم تا روز دوشنبه لغو می‌کند.

نگرانی از تشدید تنش‌ها در غرب آسیا سبب شده که برخی از شرکت‌ها پرواز‌های خود را لغو کرده یا تغییر دهند. شرکت هواپیمایی هلندی «کی ال ام» و شرکت هواپیمایی استرالیایی «کانتاس» نیز هر دو پیش‌تر اعلام کردند که مسیر‌های پرواز خود را تغییر داده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان
  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان / چه کسانی بالاتر از سقف دریافت می‌کنند؟
  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان | چه کسانی بالاتر از سقف دریافت می‌کنند؟
  • وضعیت شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی
  • شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد: پروازها در این شهرها تعلیق شد
  • هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پرواز‌ها به تهران و بیروت را تمدید کرد
  • احیای ماده ۴۸ قانون الحاق مالی دولت
  • پرداخت بیش از ۴۸۱۶ میلیارد تومان خسارت توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی
  • قانون جدیدی که دانش‌آموزان باید ان را بدانند
  • چرا مالباختگان سرقت‌های خرد تمایلی به پیگیری قضایی ندارند؟