Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@23:21:20 GMT

هفته وحدت به یک گفتمان غالب تبدیل شده است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۳۵۳۲

هفته وحدت به یک گفتمان غالب تبدیل شده است

امام جمعه ابهر افزود: تعیین هفته وحدت در ایران اسلامی و بسیاری از مناطق دیگر جهان، این هفته را تبدیل به یکی از گفتمان‌های غالب و رایج کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر به کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران اشاره و اظهار کرد: تعیین دوازدهم تا هفدهم ربیع‌الاول، به عنوان هفته وحدت، از جمله ابتکارات سرنوشت ساز و تاریخ ساز امام راحل بوده است، ابتکاری که برای همیشه، بخش عمده‌ای از توطئه‌های دائمی استکبار را کم اثر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه ابهر افزود: تعیین هفته وحدت در ایران اسلامی و بسیاری از مناطق دیگر جهان، این هفته را تبدیل به یکی از گفتمان‌های غالب و رایج کرده است.

 

وی به شرایط حساس کنونی جهان اسلام اشاره و بیان کرد: این شرایط می‌طلبد، تا به موضوع مهم وحدت بین مسلمانان، با نگاه عمیق‌تر توجه شود.

 

رحیمی ادامه داد: مقام معظم رهبری بر این اعتقادند که وحدت مسلمین براساس پنج محور تعریف اصول و محورهای مشترک وحدت بخش، پافشاری منطقی بر اصول هر مذهب توسط پیروان آن، همراه با ایجاد فضای گفت‌وگوهای سازنده و آزاد اندیشانه، تحمل مخالف در زیست جمعی و مواجهه کریمانه و برادرانه، تقویت تعامل بین علما و دانشمندان و اندیشمندان جهان اسلام و بصیرت و زمان شناسی و شناخت عمیق از دشمن و ترفندها و نقشه‌های او محقق خواهد شد.

 

امام جمعه ابهر به مسئله امنیت که یکی از اساسی‌ترین محور در کشورها است اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری، در مراسم دانش‏‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌‏های افسری ارتش با اشاره به حوادث اخیر لبنان و عراق نسبت به توطئه‌‏های دشمنان برای برهم زدن ساختارهای قانونی این کشورها و ایجاد «خلاء سیاسی» هشدار داده و بر اولویت داشتن مسئله «امنیت» تأکید کردند.

 

وی با اشاره به مسئله سکوت در مقابل حق افزود: این یک سکوت مذموم و یا به تعبیری مارپیچ سکوت که ترفندی پیچیده برای اقلیت انگاری است، ادامه داد: مارپیچ سکوت یا «گرداب سکوت» و چنانچه برخى گفته‌اند؛ «فضاى سکوت»، نظریه‌‏اى در علوم ارتباطات است که، یکى از بانوان آلمانی صاحب‏‌نظر در این رشته در سال ۱۹۷۳ آن‏ را مطرح کرد.

 

رحیمی تاکید کرد: نظریه سکوت معتقد است که قدرت رسانه آن‏ قدر زیاد است که می‏‌تواند عقایدى و نظراتى را که مخالف تشخیص می‏‌دهد به گوشه‌‏ای برده و به مارپیچ انزوا و تنهایى و سکوت کشانده یا در گرداب سکوت بیاندازد.

 

امام جمعه ابهر با بیان اینکه در حالى که تمام دنیا مشغول حوادث عراق و لبنان هستند، جنبش ضد فساد مردم شیلى در گرداب سکوت افتاده است و همچنین در حالى که حکومت صدام دیکتاتورترین حکومت تاریخ عراق بوده و دولت کنونى دموکراتیک‏‌ترین دولت عراق در سالیان اخیراست، به گونه‌‏اى فضاسازى رسانه‌‏اى مى‏‌شود که کمتر کسى مى‏‌تواند از دولت حمایت کرده و نقاط مثبت آن‏را بگوید و این موارد  نمونه‌‏هایى از شگرد مارپیچ سکوت محسوب می‌شود.

 

وی به نمونه‌های داخلی از شگردِ مارپیچ سکوت اشاره کرد و افزود: در سال گذشته به گونه‌‏اى فضاسازى رسانه‏‌اى شد که عده زیادى از انقلابیون در دفاع از انقلاب اسلامى به تردید یا سکوت تن داده بودند و یا در فضاى مجازى و تصویرى طورى در باره حجاب جو منفى به‏ وجود مى‏‌آورند که دختر مسلمان در مدرسه یا دانشگاه، براى استفاده از چادرى که دوست دارد به تردید مى‌‏افتد.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته کتاب و کتابخوانی کنفرانس وحدت اسلامی اردبیل مساجد کانون های مساجد وحدت امام جمعه ابهر خطبه های نماز جمعه نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۳۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام

                                                                                  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان ایلام در اطلاعیه‌ای، اعلام کرد: این آیین معنوی در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام به امامت حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اقامه می‌شود.   نماز باشکوه جمعه در سایر مناطق استان ایلام نیز برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • امام جمعه موقت تهران: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود / هیچ‌چیز برای امروز ما، حیاتی‌تر از وحدت نیست
  • علی اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان الاقصای ایرانی بود / هیچ چیز برای امروز ما حیاتی‌تر از وحدت نیست
  • افزایش ابر و رگبار پراکنده پدیده غالب استان قزوین
  • افزایش ابر و رگبار پراکنده پدیده غالب جوی استان
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها دقیقا چه زمانی اجرایی می‌شود؟!
  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • خواستار وعده صادق مدیران میانی استان هستیم
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد