Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@04:53:55 GMT

صنایع آذرآب چقدر بدهی دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۳۵۵۸

صنایع آذرآب چقدر بدهی دارد؟

آفتاب‌‌نیوز :

صنایع آذرآب در چند ماه اخیر به واسطه برخی مشکلات شرایط خوبی را پشت سر نمی گذارد و یکی از مهمترین اتفاقات پیرامون این شرکت حقوق عقب مانده کارگران است که به یکی از معضلات اجتماعی در سطح استان مرکزی تبدیل شده است.

بررسی صورت مالی این شرکت در دوره شش ماهه نخست سال جاری حکایت از آن دارد که بدهی صنایع آذرآب ۱۳۲۸ میلیارد و ۷۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که نسبت به پایان سال گذشته با رشد ۲۴ درصدی مواجه شده و این در حالی است که مجموع پرداختی‌های تجاری و غیر تجاری این شرکت با رشد ۶۱ درصدی به ۴۴۸ میلیارد و ۶۹۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی‌ها حکایت از آن دارد که مجموع تسهیلات مالی بلند مدت دریافتی این شرکت در این شش ماه با رشد ۷۸ درصدی همراه بوده و بدهی این بخش شرکت را به ۲۶میلیارد و ۴۵۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسانده است.

در این مدت سرمایه و اندوخته قانونی شرکت تغییری نداشته اما سود انباشته این شرکت با افت ۲۷ درصدی و جمع حقوق صاحبان سهام با افت ۱۰ درصدی مواجه شده که در نهایت جمع بدهی و حقوق صاحبان سهام با رشد ۲۰ درصدی به ۱۴۸۴ میلیارد و ۲۳۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

نکته قابل توجه آن است که در شش ماه نخست امسال این شرکت هیچگونه افزایش سرمایه‌گذاری انجام نداده و مجموع سرمایه‌گذاری آن همچنان ۱۳ میلیارد و ۱۸۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. البته نباید فراموش کرد که این شرکت هیچگونه سرمایه‌گذاری در املاک انجام نداده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: صنایع آذرآب کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۳۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز

معاون وزیر نفت در امور گاز با تأکید بر اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابربدهکاران، این موضوع را اقدامی مهم برای تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و رفاه عمومی دانست.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی در دومین نشست کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها در سال ۱۴۰۳ که با هدف ارائه گزارش وضع مطالبات شرکت‌های گاز استانی در سال ۱۴۰۲ و بررسی چالش‌ها و تمهیدهای پیش­‌بینی‌شده برای امسال برگزار شد، با اشاره به نقش مهم وصول مطالبه‌ها بر تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و تأمین رفاه عمومی با اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابربدهکاران تأکید کرد.

وی گفت: ارائه مستمر خدمات دولت، رونق اقتصادی کشور در طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی، منوط به تأمین منابع مالی است و یکی از اجزای مطلوب مصادیق آن توجه به وصول مطالبات است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: مدیران­‌عامل شرکت­‌های گاز استانی به ‌عنوان رئیس کمیته وصول مطالبه‌ها در استان و مدیران مالی این شرکت‌ها به‌عنوان دبیر کمیته، اهتمام ویژه‌­ای به تحقق وصول مطالبه‌ها داشته باشند.

سیدمحمدحسین حسینی، مدیر مالی شرکت ملی گاز ایران نیز گزارشی از فرآیند وصول مطالبه‌ها ارائه و اقدام‌های حوزه مالی این شرکت در این باره را تشریح کرد.

مسلم رحمانی، مدیرهماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران نیز به‌عنوان دومین سخنران نشست، بیان کرد: وصول مطالبه‌ها و بهینه­‌سازی مصرف از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران است و بی‌­تردید حصول به نتیجه در این فرآیند با سختی و مشکلاتی همراه است.

وی ادامه داد: کمک به بخش مولد اقتصاد کشور با هدف جهش تولید، دغدغه جدی شرکت ملی گاز ایران است، اما در صورت نبود همراهی صنایع در پرداخت مطالبات، شرکت در خدمات­‌رسانی با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

مدیران­‌ عامل شرکت‌های گاز استانی هم در این نشست ضمن بیان گزارشی از وضع وصول مطالبه‌ها در حوزه مأموریتشان، پیشنهادهایی به‌منظور تسهیل در این امر ارائه دادند.

براساس این گزارش، کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها، برای هماهنگی با هدف گرفتن تصمیم برای اخذ بدهی از مشترکان به‌ویژه بدهکاران عمده تشکیل شده است که در نشست‌های مستمر با رصد اقدام‌های شرکت‌های تابع، تمهیدهای لازم اندیشیده می‌شود و هماهنگی‌های لازم را به‌منظور تسهیل این فرآیند فراهم خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس: تهاتر پاداش AFC
  • راه‌های گسترش سرمایه‌گذاری در فارس بررسی شد
  • بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی سال در صنعت نساجی اصفهان