Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز جمعه در دیدار برخی اعضای دولت و مسئولان کشور به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، با اشاره به اقدام اخیر دولت در افزایش نرخ بنزین که از شب گذشته اجرا شده است، گفت: دولت مدت‌ها به دنبال آن بود تا از طریقی بتواند از اقشار ضعیف کشور که بواسطه شرایط اقتصادی در فشار هستند، حمایت و به آن‌ها کمک کند، اما به دلیل کمبود منابع درآمدی و بودجه توان اجرای آن وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز اقشاری در جامعه هستند که در زندگی خود با مشکلات مواجه هستند، گفت: فشار‌های اقتصادی شدید در سال ۹۷ و ۹۸ به زندگی مردم وارد شد و دولت می‌خواهد در حد تامین نیازمندی‌های ضروری، حمایتی از مردم کرده و به خانواده‌هایی که احساس می‌کنیم در فشار بیشتر هستند کمکی کرده باشیم.

روحانی با بیان اینکه برای تعیین اقشار ضعیف جامعه نیاز به آمار و ارقام دقیق داریم، اما در همین حدی که امکان تشخیص وجود دارد می‌توانیم جامعه را به دو بخش تقسیم کنیم، گفت: بر این اساس حدود ۷۵ درصد در شرایط فشار قرار دارند و حدود ۲۵ درصد هم شرایط زندگی شان خوب است و بر مبنای محاسبات ۱۸ تا ۱۹ میلیون خانوار و جمعیتی در حدود ۶۰ میلیون نفر مشمول طرح حمایتی دولت خواهند بود و این مبلغ هم کمک به فرد نبوده و کمک به خانوار به شمار می‌رود. بیشتر بخوانید: گزارشی از وضعیت جایگاه‌های تهران پس از اعلام سهمیه‌بندی بنزین قیمت دلار قبل از گرانی بنزین چقدر بود؟ / بازار ارز در چهارمین هفته آبان رئیس جمهور افزود: تلاش ما این است بتوانیم این مبلغ را ماهیانه به حساب خانوار‌ها پرداخت کنیم و در اوایل آذر ماه اولین نوبت آن پرداخت شود.

روحانی اظهار داشت: این اقدام برای اقشار مستضعف جامعه کمک کوچکی به شمار می‌رود و در مجموع اصل این کار ضروری است.

رئیس جمهور اظهار داشت: برخی معتقد بودند که قیمت انرژی در ایران با قیمت آن در کشور‌های منطقه فاصله زیادی دارد که البته این موضوع موجب ایجاد مفاسدی از جمله قاچاق خواهد بود و اگر بخواهیم این معضل را از بین ببریم باید به گونه‌ای قیمت را افزایش دهیم که تقریبا با قیمت انرژی در کشور‌های همسایه برابری داشته باشد و ما با آن مخالفت کردیم.

روحانی افزود: البته این اقدام از سوی دولت انجام نشد به خاطر این بود که معتقد بودیم این افزایش قیمت به نرخ‌هایی مثل ۵ هزار تومان برای هر لیتر بر زندگی مردم تاثیر مستقیم داشته و موجب افزایش تورم خواهد بود.

رئیس جمهور با اشاره به شدت مصرف انرژی در کشور و تاثیر آن بر آلودگی هوا، ادامه داد: انرژی که در ایران مصرف می‌شود با سایر کشور‌های دنیا متفاوت و مقدار زیادی است که اصلاح این کار البته نیاز به فرهنگ سازی و تولید خودروی خوب دارد.

روحانی تصریح کرد: هدف اصلی از این اقدام این بود که از یک طرف فشار زیاد به مردم وارد نشود و از سوی دیگر برای کسانی که مصرف روزانه معمول دارند نرخ بنزین گران نشود. به همین دلیل ۶۰ لیتر را با یک نرخ و نرخ آزاد را به گونه دیگر تعیین کردیم.

روحانی از وزرا و مسئولان ذیربط خواست تا به طور شفاف اهمیت این اقدام را برای مردم به خوبی توضیح دهند و افزود: ۴ سال است که دولت نسبت به تغییر نرخ بنزین اقدامی نکرده است و امروز بعد از ۴ سال این اقدام انجام شده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید این را برای مردم توضیح دهیم که این اقدام به نفع آنان خواهد بود و دولت علی‌رغم مشکلات اقتصادی که دارد هرگز قصد برداشت از این پول را نداشته و هر چه درآمد از این محل عاید شود به خانوار‌ها بازخواهد گشت.

روحانی افزود: هیچ کس تصور نکند، چون شرایط اقتصادی دولت سخت شده دست به این اقدام زده است تا بخواهد بودجه خود را جبران کند؛ هرگز اینطور نیست و ریالی از این پول به خزانه نخواهد رفت.

رئیس جمهور گفت: این کار به نفع مردم و اقشار تحت فشار جامعه بوده و می‌تواند مفید و موثر باشد. منبع: ایسنا خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 روحانی افزایش نرخ بنزین گرانی بنزین افزایش قیمت بنزین قیمت بنزین آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۳۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالس ناپایدار اقتصاد ۱۴۰۲ به بازار خودرو

مسیح فرزانه کارشناس صنعت خودرو در خصوص عملکرد دولت در این صنعت در گفت‌وگو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ برنامه وزارت صمت بر این بود که تا پایان اسفند یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو توسط خودروسازان تولید شود.

وی ادامه داد: از این آمار حدود یک ملیون و ۲۰۰ هزار دستگاه محقق شد، به این معنا است که ۴۰۰ هزار دستگاه کسری در تولید وجود دارد. از گذشته نیز کسری قابل توجهی در بازار خودرو دپو شده بود. همچنین در حوزه خودرو‌های چینی نیز افزایش تعرفه، قرار شده است از اردیبهشت ماه لحاظ شود.

فرزانه تصریح کرد: شایان ذکر است که یکی از تولید کنندگان خودرو‌های چینی این افزایش تعرفه را از بهمن ۱۴۰۲ بر خودروهایش وضع کرده است. در حوزه خودرو‌های وارداتی نیز به نظر می‌رسد با بی برنامگی مسئولان صنعت خودرو تا اواخر سال ۱۴۰۲، فقط حدود ۸ هزار دستگاه خودرو وارد شده است که از این تعداد حدودا یک هزار و ۵۰۰ دستگاه پلاک شده است.

دولت در بحث واردات خودرو پیشرفت چندانی نداشت

وی ادامه داد: با توجه به این‌که وزیر صمت از مهر ماه سال ۱۴۰۲ وعده واردات ۶۰ هزار دستگاه تا پایان سال را می‌داد، به نظر می‌رسد که دولت در بحث واردات پیشرفت چندانی نداشت. همچنین با توجه به بحث کسری بودجه و تکیه دولت بر دریافت مالیات برای تامین منابع بودجه؛ اما با این شرایط باز هم دولت میزان درآمدش از بحث واردات خودرو را افزایش نداده است.

فرزانه اظهار کرد: پیش بینی عدم افزایش درآمد از محل واردات خودرو در بودجه به این معنا است که دولت در نظر دارد که در سال ۱۴۰۳ نیز حداکثر به میزان سال قبل خودرو وارد کند. گرچه پیش بینی می‌شود که روند واردات خودرو کندتر هم شود.

مونتاژ خودرو نسبت مدت مشابه سال۱۴۰۱کاهش یافت 

وی تاکید کرد: در صورت واردات ۶۰ هزار دستگاه خودرو نیز با توجه به انباشت تقاضا از گذشته تغییر چندانی در بازار نخواهیم داشت. از همین رو ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار دستگاه خودروی وارداتی برای تعادل بازار نیاز است. تیراژ مونتاژخودرو نیز در سال  ۱۴۰۲نسبت مدت مشابه سال قبل تر کاهش یافته است.

آپشن بهانه افزایش قیمت دستوری

این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: قیمت گذاری دستوری در اقتصاد کشور ما که شاخصه عجیبی دارد نیز چندان تاثیر ندارد. این رفتار ناقص موجب شد که خودروسازان به ترفند‌هایی مانند گران کردن قیمت خودرو با اسم و بهانه آپشن‌های جدید روی بیاورند.

وی ادامه داد: به نظر من نهاد‌های نظارتی نمی‌توانستند از این حربه‌ها برای افزایش قیمت بی خبر باشند؛ از همین رو عملکرد دولت در این موضوع نیز مردود است. همچنین با کنترل دستوری بازار ارز و همچنین افزایش قیمت‌های ناگهانی ارزی، پالس ناپایداری اقتصاد را به بازار خودرو مخابره و باعث آشفتگی این بازار می‌گردد.

فرزانه تاکید کرد: جمع اقدامات دولت به طریقی بود که قیمت خودرو پس از کاهش‌های ابتدای سال مجددا به ماخذ قیمتی سال گذشته برگشت؛ به طریقی که هم اکنون در خودرو‌های داخلی و وارداتی با قیمت‌هایی بالاتر از سال گذشته نیز مواجه هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پالس ناپایدار اقتصاد ۱۴۰۲ به بازار خودرو
  • منتخبان مجلس دوازدهم با رئیسی دیدار می‌کنند
  • چرا واقعیت‌نگاری و امیدآفرینی در قاموس غربگرایان نیست؟
  • افزایش ۱۸ میلیون لیتری تولید بنزین در دولت سیزدهم
  • اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟
  • رئیس جمهور در آخرین جلسه دولت در سال ۱۴۰۲: تورم، هم مهار و هم کاهشی شده است
  • قیمت بنزین سهمیه ای و آزاد مشخص شد
  • آقای رئیسی! شن و ماسه را که با هواپیما جابجا نمی کنند /اگر این دولت حتی اندکی از موفقیت‌های دوره اول دولت روحانی را داشت چه انتظاری از رسانه‌ها داشت؟
  • دولت در سال جدید به کاهش تورم و گرانی‌های افسارگسیخته توجه کند
  • انتخابات باعث شد آمار فقر منتشر نشود؟ / وزارت تعاون رئیسی چرا همانند دولت روحانی آمار فقر را منتشر نمی‌کند؟ / در جراحی اقتصادی صدای فقرا را ساکت کردند