Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یادمان بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران که به مناسبت هفته وحدت و میلاد حضرت محمد(ص) طراحی شده بود، در سفر سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به یزدT رونمایی شد.

این یادمان بر اساس یکی از اشعار ریاضی یزدی از شاعران معاصر یزد طراحی شده و به قلم محمود رهبران؛ از اساتید بنام خوشنویسی استان یزد خطاطی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مضمون این شعر در مدح پیامبر اکرم(ص) است.

این یادمان از سوی خانه کتاب و با مشارکت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران چاپ شده است.

شعر ریاضی یزدیبا این مطلع آغاز می‌شود:

«محمد نور و نور او خدایی/ جهان از نور او در روشنایی»

بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار حال خوش خواندن از تاریخ ۲۳ آبان در سراسر کشور آغاز شده است و تا ۳۰ آبان ادامه دارد.

۵۷۲۴۳

کد خبر 1321487

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: هفته کتاب خانه کتاب سیدعباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازار کتاب تیم ملی فوتبال ایران سهمیه بندی بنزین انتخابی جام جهانی 2022 بنزین پمپ بنزین حسن روحانی ایالات متحده آمریکا بازیگران سینما و تلویزیون ایران مارک ویلموتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۳۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینما در پیشانی حوزه فرهنگ و هنر است/ شکست رکورد مخاطب سینما در سال ۱۴۰۲

به گزارش قدس به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، در این جلسه که همه معاونین، مدیران‌کل ومدیران عامل موسسات تابعه سازمان سینمایی حضور داشتند محمد خزاعی با ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه های تحولی حوزه سینما و نیز کلان برنامه های این حوزه در زمینه های مختلف اعم از توسعه زیرساخت، رونق اقتصادی، اعتمادسازی عمومی، برگزاری رویدادهای موفق، تربیت نیروی انسانی و ارتقای سرمایه اجتماعی سینما برای سال جدید ارائه داد.

رئیس سازمان سینمایی دستاوردهای حاصل شده در زمینه های رشد تولید، رونق گیشه، شتاب روند توسعه زیرساخت های سینمایی، تحرک و رشد سینمای بومی و نیز، گسترش تعاملات بین المللی بویژه در سطح منطقه را از دیگر اقدامات سازمان سینمایی طی دوساله اخیر خواند و تصریح کرد: قطعا اگر امروز شاهد عملکردی رضایتمندانه و امیدوار کننده هستیم مرهون تلاش همه همکاران بخصوص حمایت های همه جانبه شخص وزیر محترم ‌هستیم.

وی با بیان اینکه راه طی شده در مسیر توسعه سینما به هیچ وجه کافی نیست و جایی که قرار داریم،  هنوز ، ابتدای راه است و افق ما در حوره توسعه، رونق اقتصادی، گشایش های بین المللی و ارتقای سرمایه اجتماعی سینما بسیار بلندتر از گام های برداشته شده است.

در ادامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انگیزه و قصد اصلی از برپایی این جلسه تشکر و قدردانی از تلاش های بی شائبه و زحمات ارزنده شما عزیزان در سازمان سینمایی است

و انصافا، کارنامه سازمان سینمایی در دو ساله اخیر جای قدردانی مکرر دارد.

وی ادامه داد: امروز اگر رضایت مردم و نخبگان فرهنگی را در این حوزه داریم همگی ناشی از کارنامه غنی موجود است.

اسماعیلی با بیان اینکه سینما در پیشانی حوزه فرهنگ و هنر قرار دارد خاطرنشان کرد: موفقیت و ناکامی های فرهنگ و هنر عمدتا با حوزه سینما ارزیابی و قضاوت می شود. این بخش مهم فرهنگ، برای همه اهل فن و نخبگان کشور اهمیت مضاعفی دارد و دلیل آن توجه عمومی جامعه به سینما است، بدیهی است وقتی حوزه ای به دغدغه عام مردم و مسئله جامعه تبدیل می شود باید در اولویت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه، همه وعده های مجموعه دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تامین منابع و امکانات  برای این بخش محقق شده و اتفاقات مبارکی در حوره فرهنگ و هنر بویژه سینما رخ داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ایجاد قرارگاه تولید محتوای فرهنگی در خارج از کشور از جمله در فرانسه، سایر کشورهای اروپایی، آمریکای لاتین و آسیای شرقی در حال شکل گیری و انجام است؛ تاکید کرد: معتقدیم فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی ذات و ماموریت جهانی و فرامکانی‌ دارد و هیچگاه، نباید خودمان را محدود به مرزهای داخلی کنیم.  وی رویکرد برون مرزی اقای خزاعی در راهبردها و برنامه های سازمان سینمایی با که با هدف بهره گیری از دیپلماسی‌عمومی طراحی شده را رویکرد درستی خواند و افزود: منطقه خزر، حوزه شانگهای و به تازگی بلاروس که به این منظومه منطقه ای اضافه شده از اهمیت ویژه ای برای ما برخوردار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما برگزاری جشنواره کشورهای عضو شانگهای را مد نظر داریم که تقریبا نصف دنیا را در بر می گیرد و از  جمله چین، روسیه، هندوستان، پاکستان و … در آن قرار دارند.

وی از جمله برنامه های وزارت فرهنگ‌و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی‌ در این حوزه را اجرای طرح همکاری مشترک برای عرضه و اکران  محصولات سینمایی و فرهنگی خواند و اظهار امیدواری کرد اجرای این طرح را با کشور چین در سال آتی آغاز می کنیم.

اسماعیلی با اشاره به این نکته که ما بیش از آنچه گفته ایم  عمل کرده ایم، خاطرنشان کرد: امروز که در آستانه سال ۴۰۳ قرار داریم بسیاری از وعده هایی که داده بودیم محقق شده است، مستندات و عدد و رقم آن ها روشن و مبرهن است. در حوزه سینما شاهد ثبت رکوردها و نصاب هایی هستیم که جدول آماری آن در سامانه‌سمفا وجود دارد و امیدواریم عدد ۲۹ میلیون مخاطب را پشت سر بگذاریم.

وی اضافه کرد: یادمان باشد دولت مردمی سیزدهم وارث دورانی است که در آن به خاطر  کرونا بسیاری از کسب و کارها از جمله فعالیت های سینمایی تعطیل و متوقف شده بود اما، امروز به رشد و رونقی رسیده ایم که از خیلی از کشورهای توسعه یافته و مدعی هم، در زمینه عادی سازی فعالیت ها و رونق آن جلوتر رفته ایم، این‌دستاوردها نشان داد که کار جهادی جواب می دهد.

صبا کریمی

دیگر خبرها

  • سینما در پیشانی حوزه فرهنگ و هنر است/ شکست رکورد مخاطب سینما در سال ۱۴۰۲
  • شکست رکورد مخاطب سینما در سال ۱۴۰۲
  • فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در سالی که گذشت
  • دعوت وزیر ارشاد از کودکان و نوجوانان برای شرکت در «پویش ملی حافظ شو»
  • «خانواده» محور سی و یکمین نمایشگاه قرآن کریم است / رونمایی از پویش «حافظ‌شو»
  • رونمایی از پوستر سی‌ویکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور وزیر ارشاد
  • آخرین وضعیت عمره از زبان وزیر ارشاد
  • محور سی و یکمین نمایشگاه قرآن کریم «خانواده» است / پویش «حافظ‌شو» رونمایی شد
  • خانواده، محور سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن
  • رونمایی از پوستر سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن با حضور وزیر اشاد