Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - ایرنا، باقر لاریجانی روز جمعه  در حاشیه دومین نشست مسئولان ارشد حوزه آموزش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: این کار توافقی ما بین دانشگاه های علوم پزشکی است که نظرات و اصلاحات آن  را طی دو هفته آینده نهایی خواهیم کرد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت افزود: تدوین این سند کار بسیار مهم و تاثیرگذاری است چراکه این سند براساس محاسبات نیروی انسانی در سال های آینده در رشته های مختلف و میزان نیاز ملی و انسانی تصویب شده است و توافق امروز سهم مناطق مختلف ده‌گانه کشور از این نیازهای آموزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفت: این تفاهم نامه که یک توافق درون منطقه ای است در منطقه هشت(دانشگاه‌های علوم پزشکی استان های کرمان و سیستان و بلوچستان) صورت می گیرد و هدف آن در 10 سال آینده است که به چه میزان در دانشکده ها و موسسات آموزشی مختلف در مدت یاد شده توسعه و ساماندهی  نیروی انسانی صورت می پذیرد و این امر می تواند مدلی برای دیگر مناطق باشد.

برچسب‌ها محمدباقر لاریجانی کرمان دانشگاه علوم پزشکی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدباقر لاریجانی کرمان دانشگاه علوم پزشکی ایران محمدباقر لاریجانی کرمان دانشگاه علوم پزشکی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۳۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در سال گذشته بیش از ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل زیرپوشش غربالگری سلامت قرار گرفتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، علی محمدیان در مراسم تجلیل از فعالان عرصه سلامت در اردبیل اظهار کرد: هفته سلامت امسال با شعار سلامت خانواده محور توسعه جامعه برگزار می شود تا به این موضوع در نظام خانواده و اجتماع بها داده شود.

وی خاطرنشان کرد: 75 طرح عناصر موثر در حوزه سلامت مربوط به سایر بخش های خارج از دانشگاه علوم پزشکی است و ضرورت دارد در آگاهی بخشی به عموم مردم و ارتقای سلامت اقدامات و حرکت های موثری را شاهد باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه نیروی انسانی اصلی ترین رکن توسعه است توجه به سلامت این نیروی انسانی با اهمیت به نظر می‌رسد و باید جلوی تولید بیماری های غیرواگیر که در جامعه آسیب هایی را به همراه دارد به حداقل برسد.

محمدیان از چاقی، مصرف بی‌رویه غذاهای فست فودی، مصرف دخانیات و بیماری های زمینه ای به عنوان عامل تهدیدکننده سلامت مردم جامعه یاد کرد و گفت: باید آگاهی مردم را در این حوزه ارتقا داده و به افزایش مولفه های سلامت و توجه به آن کمک کرد.

وی افزود: طرح غربالگری سلامت گروه های مختلف جامعه به ویژه گروه سنی 40 تا 60 سال مورد توجه است که سال گذشته بیش از 800 هزار نفر در استان تحت غربالگری سلامت اعم از فشار خون و دیابت قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: همزمان با هفته سلامت شاهد افتتاح پایگاه جامع سلامت در شهر اردبیل و اهدای 11 دستگاه خودرو و آمبولانس به مراکز بهداشتی و درمانی استان هستیم که 24 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

محمدیان ادامه داد: در شهرک مخابرات اردبیل پایگاه سلامت افتتاح و بیش از 10 هزار نفر از مردم این شهرک از خدمات حوزه بهداشت و درمان بهره مند شدند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل
  • راه‌اندازی ۲ ابربیمارستان در فارس با هدف بازسازی زیرساخت‌های آموزشی و درمانی
  • امضای تفاهمنامه تأمین محتوای علمی و آموزشی حوزه های علمیه افغانستان
  • انهدام تیم سقط جنین در کرمان
  • قدر دانی از خیرین سلامت در کرمان