Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@12:23:00 GMT

کبدی ایران قهرمان جهان شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۳۸۲۴

کبدی ایران قهرمان جهان شد

تیم ملی کبدی جوانان ایران عنوان قهرمانی نخستین دوره رقابت‌های جهانی در کیش را از آن خود کرد.

به گزارش ایسنا، در دیدار نهایی رقابت‌های کبدی قهرمانی جوانان جهان در مجموعه ورزشی المپیک کیش، تیم ملی کبدی جوانان ایران در دیداری حساس برابر کنیا پدیده این دوره از رقابت‌ها به میدان رفت و در پایان با نتیجه ۴۲ بر ۲۲ به برتری رسید و عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کبدی کاران جوان ایران نیمه نخست این بازی را با برتری قاطع ۲۳ بر ۸ به پایان رساندند. در زمان ۲۰ دقیقه‌ای نیمه دوم نیز برتری کامل از آن کبدی کاران جوان ایران بود و موفق شدند در نهایت با نتیجه ۴۲ بر ۲۲ برابر کنیا پدیده این دوره از رقابت‌ها که توانسته بود برابر تیم‌های مدعی همچون پاکستان پیروز شود، به برتری برسند.

ایران پیش از این در مرحله گروهی این رقابت‌ها به ترتیب برابر تایلند، ترکمنستان و مالزی به برتری رسید، در یک چهارم نهایی، چین تایپه را برد و در نیمه نهایی نیز مقابل بنگلادش قاطعانه پیروز شد و به فینال رسید.

امیرحسین بسطامی، محمدرضا شادلو، امین قربانی، حیدرعلی اکرامی، میلاد احمدی، وحید رضایی مهر، محمدرضا کبودرآهنگی، میلاد جباری، رضا میرباقری، آرش اکبری، امید خجسته، علی اصغر وفایی، احمدرضا عسگری، بازیکنان تیم ملی کبدی جوانان ایران در این رقابت‌ها بودند که با سرمربیگری جواد موسوی نسب موفق به ایستادن بر سکوی نخست جهان شدند.

تیم‌های پاکستان و بنگلادش نیز عنوان سومی مشترک این رقابت‌ها را از آن خود کردند.

این رقابت‌ها با حضور ۱۳ کشور و در غیاب هند یکی از قدرت‌های کبدی جهان به میزبانی کیش برگزار شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کبدی ورزش جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۳۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری قاطع برابر قرقیزستان/ فوتسال ایران مسافر جام جهانی شد

به گزارش قدس آنلاین، تیم ملی فوتسال ایران در یک چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا به دیدار قرقیزستان رفت و با نتیجه ۶ بر یک به برتری رسید و جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد.

ابتدا بهروز عظیمی برای ایران گلزنی کرد ولی قرقیزها خیلی زود به بازی برگشتند و با شوت  آمان‌بائف دونیربک به گل تساوی دست یافتند. سالار آقاپور و سعید احمدعباسی در ادامه توانستند دو بار دیگر برای ایران گلزنی کنند.

در ادامه ایران دو گل دیگر به ثمر رساند و موقعیت سنجی مهدی کریمی باعث شد تا ایران گل چهارم را نیز وارد دروازه قرقیزستان کند و خیال ملی‌‍‌پوشان را بابت پیروزی راحت کند. او در ادامه زننده گل پنجم ایران نیز بود و توانست با ظرافت توپ را به گوشه دروازه قرقیزستان برساند. دفاع قرقیزستان که شیرازه‌اش پاشیده شده بود در ادامه یک پنالتی داد که حسن‌زاده به زیبایی آن را به گل تبدیل کرد تا ایران ۶ بر یک این دیدار را برنده شود.

ایران در نیمه نهایی با برنده دیدار ازبکستان و ویتنام روبه‌رو خواهد شد و با توجه به حذف زودهنگام ژاپنی‌ها شانس بسیار بالایی برای قهرمانی در قاره کهن را دارد. 

چهار تیم راه‌یافته به دور نیمه‌نهایی، نماینده آسیا در جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ خواهند بود. ازبکستان قبلا به عنوان میزبان جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده و تاجیکستان نیز با برتری برابر افغانستان به جام جهانی رسید و علاوه بر این دو تیم، سه تیم دیگر از آسیا به جام جهانی راه خواهند یافت.

تیم ملی فوتسال ایران در دوره قبل این رقابت‌ها به دیدار نهایی راه یافته بود ولی با شکست برابر ژاپن در رده دوم قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • مهمدی با برتری بر قاتل چنگیز، مدعی قهرمانی المپیک 2024 شد
  • برتری تیم‌های زیر ١٢ سال ایران برابر حریفان
  • برتری قاطع برابر قرقیزستان/ فوتسال ایران مسافر جام جهانی شد
  • برتری موسوی و تقوی برابر حریفان
  • حمله اسنوکر باز انگلیسی به وفایی: دیگر به اینجا برنگرد!
  • بهانه عجیب حسین وفایی بعد از شکست؛ اینجا بوی بد می‌دهد/ مورفی به حسین وفایی: دیگر به اینجا برنگرد!
  • حمله به ستاره ایرانی: دیگر به اینجا برنگرد!
  • حمله اسنوکر باز انگلیسی به حسین وفایی: دیگر به اینجا برنگرد!
  • برتری امید‌های ایران در دور دوم شطرنج شهر‌های آسیا
  • شكست زن هشتم دارت جهان برابر دختر ايرانى