Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حیدر اسکندرپور در این آیین اضافه کرد: شهرداری شیراز باغ ایرانی را با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان و در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار با هدف حفظ باغات و جلوگیری از تغییر کاربری آن‌ها تملک کرد.

شهردار شیراز باغ ایرانی را از جمله پروژه‌های ویژه شیراز دانست و افزود: تا پایان سال جاری ۳۰ پروژه ویژه شهری که فرصت‌های جدیدی را برای شیراز ایجاد می‌کنند، کلنگ زنی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه تا پایان سال جاری ۱۰۰ پروژه عمران شهری افتتاح و کلنگ زنی می‌شود، نوید داد: شهروندان تا پایان امسال به صورت هفتگی شاهد افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های مختلف عمرانی هستند.

اسکندرپور بیان کرد: این پروژه‌ها در سه سطح بزرگ مقیاس همچون تقاطعات چند سطحی، پروژه‌های مناطق مثل بوستان‌ها و پروژه‌های ویژه نظیر باغ ایرانی و پیاده راه کوچه باغ‌های قصردشت برنامه ریزی شده اند.

شهردار شیراز احداث پروژه باغ ایرانی را در راستای رویکرد انسان محوری مجموعه مدیریت شهری دانست و گفت: پروژه‌های نرم افزاری همچون پیاده راه قصردشت به طول ۴/۷ کیلومتر که هفته آینده کلنگ آن به زمین زده می‌شود و باغ ایرانی با هدف زمینه سازی برای حضور هر چه بیشتر مردم در سطح شهر و افزایش تعامل آن‌ها احداث می‌شوند.

هزینه احداث باغ ایرانی ۶ میلیارد تومان است

شهردار منطقه چهار شیراز نیز در این آیین گفت: باغ ایرانی با هدف ایجاد فرصت جدید گردشگری برای شیراز، حفظ و گسترش فضای سبز و فراهم آوردن فضایی همراه با آرامش برای شهروندان و مسافران با هزینه‌ای بالغ بر ۶ میلیارد تومان در بلوار امیرکبیر احداث می‌شود.

اصغر سروی افزود: شهرداری منطقه ۴ شیراز در راستای توزیع یکسان خدمات شهری و عمرانی اقدام به ایجاد این باغ کرده است.

او با اشاره به برخی دیگر از پروژه‌های سطح منطقه چهار شیراز، بیان کرد: بوستان ۷ هکتاری کشن در مجاورت کمربندی و بوستان تله بادی از دیگر پروژه‌های این منطقه هستند که تا پایان امسال به بهر برداری می‌رسند.

سرفصل منظره نگاری در شیراز با ایجاد باغ ایرانی باز می‌شود

مهرداد ایروانیان معمار مطرح شیرازی نیز در این آیین گفت: خوشحالم که رویکرد فرهنگی شهرداری موجب ایجاد باغ ایرانی شده است و سرفصل منظره نگاری در شهر شیراز با ایجاد این باغ باز می‌شود و از شهردار شیراز بابت در پیش گرفتن این رویکرد تشکر می‌کنم.

او با بیان اینکه بهبود منظر شهری باید به کل شهر تسری یابد، افزود: بهبود منظر شهری در قسمت‌هایی وسیع از شهر نیاز شیراز است. به عنوان مثال ایجاد محور دروازه قرآن تا دروازه اصفهان یک منظر شهری بزرگ است که شهرداری در مسیر ایجاد آن قدم گذاشته است.

ایروانیان ابراز امیدواری کرد که اجرای پروژه باغ ایرانی سرآغازی برای ایجاد و تعالی پروژه‌های دیگر با رویکرد بهبود منظر و ایجاد باغ‌های با سبک ایرانی باشد.

براساس این گزارش آیین کلنگ زنی باغ ایرانی در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در بلوار امیرکبیر با حضور استاندار فارس، شهردار شیراز، فرمانده انتظامی استان فارس، جمعی از مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد.

این باغ با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان تملک و هزینه اجرای آن ۶ میلیارد تومان پیش بینی شده است.
انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری جاذبه های گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۳۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاذبه‌های گردشگری کیش در قاب خاطرات مسافران نوروزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، کاشت ۱۵ میلیون نهال فصلی، رنگ آمیزی نماد‌های شهری، نوسازی و رنگ آمیزی آلاچیق‌ها در پارک‌های ساحلی و اجرای عملیات زیرسازی و آسفالت معابر از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی و شهری برای پذیرایی از گردشگزران نوروزی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • آسفالت بیش از نود و ۲ هزار مترمربع معابر شیراز
  • چنارراهدارِ شیراز منطقه تفریحی‌گردشگری می‌شود
  • جاذبه‌های گردشگری کیش در قاب خاطرات مسافران نوروزی
  • ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان شیراز افتتاح شد
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی در مقاصد گردشگری شیراز
  • عملیات اجرایی پروژه ۳۰۰ واحدی نیرو‌های مسلح در شیراز آغاز شد
  • ۴۰ درصد تردد بزرگراه شیراز – اصفهان به آزادراه منتقل شده است
  • ماه رمضان فرصتی برای دفع مواد زائد از بدن
  • تسویه ۷۰ هزار میلیارد ریال دیون شهرداری شیراز
  • اجرای ۲۶ عنوان برنامه فرهنگی و گردشگری در شیراز