Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به  نقل از تسنیم، نعمت الله رستمی درباره آمار بیماران سرطانی کشور اظهار کرد: ۴۰۰ هزار بیمار سرطانی در کشور داریم و سالانه ۱۰۰ هزار بیمار جدید شناسایی می‌شوند که حدود ۵۰ هزار نفر از این افراد، فوت می‌کنند.

وی درباره شایع‌ترین سرطان‌های کشور تصریح کرد: ۳۰ درصد از سرطان‌های زنان، "سرطان پستان" است که شایع‌ترین سرطان در بین زنان شناخته می‌شود در حالیکه در بین مردان ایرانی "سرطان دستگاه گوارش" شایع‌ترین نوع سرطان به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستمی بر اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان در کاهش مرگ و میر ناشی از آن تاکید و خاطرنشان کرد: آمار مرگ و میر ناشی از سرطان پستان در آمریکا ۱۰ درصد و در کشور ما ۴۰ درصد است؛ بالا بودن درصد مرگ و میر ناشی از سرطان پستان در ایران نسبت به آمریکا به دلیل تشخیص دیرهنگام این بیماری در کشور ما است!

وی تفاوت‌های نظام سلامت آمریکا و ایران در امر پیشگیری از سرطان را با ارائه مثالی تببین و تصریح کرد: در کشور‌های پیشرفته، "ماموگرافی" برای زنان بالای ۵۰ سال و "کولونوسکوپی" برای مردان بالای ۵۰ سال الزامی است و اگر افراد بالای ۵۰ سال از انجام این معاینات خودداری کنند، تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند و بیمه آن‌ها قطع می‌شود در حالیکه در کشور ما چنین قانونی وجود ندارد.

رستمی همچنین نسبت به کمرنگ بودن نقش درمان‌های تیمی در کشور انتقاد کرد و گفت: یکی از معضلات درمان سرطان در کشور، منسجم نبودن درمان‌های تسکینی و حمایتی است؛ با توجه به اینکه سرطان باعث ایجاد مشکلات روحی در بیمار و خانواده او می‌شود؛ ضرورت اجرای درمان‌های بازتوانی، تغذیه‌ای و حمایتی احساس می‌شود.

وی ادامه داد: البته مراکز طب تسکینی در کشور وجود دارند، اما تعداد آن‌ها کم است و برای حمایت از تمام بیماران سرطانی کافی نیست.

دبیر علمی کنگره سراسری هماتولوژی و انکولوژی ایران در توضیح علت بی اعتمادی مردم نسبت به دارو‌های تولید ملی اذعان کرد: در کشور‌های خارجی با تشکیل کمیته‌های علمی مستقل از دولت و مراکز خصوصی، میزان اثربخشی و عوارض دارو را صرفاً بر اساس شواهد علمی کارآزمایی می‌کنند، اما در کشور ما چنین مراکزی به صورت "مستقل" از بخش‌های دولتی، خصوصی و کمپانی‌ها برای کارآزمایی دارو‌ها وجود ندارد و همین امر باعث خدشه دار شدن اعتماد مردم نسبت به دارو‌های تولید ملی شده است.

گفتنی است هجدهمین کنگره سراسری هماتولوژی و انکولوژی ایران، با هدف تبادل اطلاعات علمی جدید در زمینه درمان سرطان و با حضور متخصصین برتر این حوزه از ۲۳ تا ۲۵ آبان ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فوت سرطان زنان مردان مرگ ایران سلامت درمان خانواده طب دولت دارو تولید ملی سرطان سرطان سینه مرگ بیماری ماموگرافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۳۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان یبوست با روش خانگی

آفتاب‌‌نیوز :

زمانی که غذا در روده بزرگ سفت و به‌اصطلاح طب سنتی "خشک" می‌شود، دفع آن با درد و سختی همراه می‌شود، این خشکی ممکن است سبب بسته شدن روده‌ها و حتی در مواردی منجر به جراحی روده شود.

از علت‌های رایج یبوست می‌توان به رژیم غذایی نامناسب، درهم‌خوری، استرس، اضطراب، بیماری‌های عصبی، عدم تحرک کافی، اثر جانبی دارو‌های مصرفی و... می‌توان اشاره کرد.

بر اساس تحقیقات، بیش از یک‌هفتم جمعیت جهان دچار این بیماری هستند همچنین گزارش‌ها نشان داده‌اند که شیوع این بیماری در جوامع آسیایی نسبت به جوامع دیگر کمتر بوده است؛ یبوست عامل یک درصد از مراجعات سالانه بیماران به پزشکان بوده و به تحمیل هزینه‌های فراوانی بر نظام سلامت منتهی شده است.

شیوع یبوست در زنان نسبت به مردان ۲ تا ۳ برابر بوده است؛ از عواملی که در افزایش این بیماری نقش مهمی ایفا می‌کند، به رژیم غذایی کم‌فیبر، افسردگی و دارو‌های مختلفی مانند مخدر‌ها می‌توان اشاره کرد.

شیوع یبوست، کیفیت زندگی مبتلایان را کاهش می‌دهد و به‌دلیل ایجاد عوارض طولانی‌مدت مانند بواسیر، شقاق و ایجاد آثار روانی در بیمار، باید سریعاً نسبت به درمان آن اقدام کرد.

برای پیشگیری از یبوست کافی است با عوامل مؤثر ایجاد یبوست بیشتر آشنا شویم که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

مصرف غذا‌های با طبع "سرد و خشک" می‌تواند باعث یبوست شود و باید مصرف خوراکی‌هایی مانند برنج، تخم‌مرغ نیمرو، میوه به، ذرت و سیب ترش را به حداقل برسانیم.

لازم است در برنامه روزانه خود نسبت به مصرف آب کافی و مایعات توجه بیشتری داشته باشیم، یکی از عوامل خشکی روده، کم بودن میزان آب بدن و در نتیجه کاهش دفع است.

تحرک زیاد بلافاصله بعد از صرف غذا و مصرف برخی سبزیجات به‌ویژه کدو، نوشیدن آب پس از مصرف میوه‌های آب‌دار خصوصاً انگور نیز از مواردی است که سبب یبوست می‌شود و بدن را برای ابتلا به این بیماری آماده می‌کند.

بر اساس آموزه‌های طب سنتی به‌طور طبیعی هر فرد روزانه حداقل باید دو تا سه مرتبه اجابت مزاج به‌طور کامل داشته باشد و پس از آن احساس سبکی کند.

افراد سالخورده به‌طور طبیعی، فضولات دفعی‌شان کمتر است؛ علاوه بر دفعات اجابت مزاج، قوام مدفوع هم اهمیت دارد.

ممکن است فرد روزانه دفع داشته باشد، اما اجابت مزاجش ناقص انجام شود و بعد از دفع، احساس سبکی نکند که در این صورت طبق تعریف یبوست در طب سنتی گفته می‌شود فرد دچار یبوست شده است.

در موارد دیگر حتی در بعضی افراد ممکن است به‌دنبال اسهال مزمن، دچار یبوست شده باشند؛ برای پیشگیری از ابتلا به یبوست، پرهیز از خستگی فکری، بدنی و پرهیز از توقف، بی‌تحرکی، نشستن‌های طولانی و در یکجا ماندن توصیه می‌شود.

پرهیز از تندخویی و عصبانیت و پرهیز از خوردن غذا در موقع سیری و پرهیز از مصرف نان‌های شیرینی، گوشت مانده، قهوه، شکلات و مشروبات، کاکائو و گوشت گاو توصیه می‌شود.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • وضعیت شیوع سرطان در ایران/ ۶۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است
  • بیماران مبتلا به سرطان از مصرف پروتئین غافل نشوند
  • سالانه حدود ۵ هزار نفر به بیماران کلیوی اضافه می‌شود
  • پیشگیری از بروز بیماری کلیوی هزینه‌های درمان را کاهش می‌دهد
  • تایید دارویی که می‌تواند کبد چرب را درمان کند
  • پرداخت ۱۵۶۵ کمک هزینه درمان به بیماران مبتلا به سرطان
  • خبر خوش برای بیماران کبدی: آمریکا اولین داروی کبد چرب را تایید کرد
  • کمک ۲۰۰ میلیارد ریالی نیکوکاران در گلریزان امدادگران عاشورای کاشان
  • سوءظن افراطی چگونه زندگی را زهر می‌کند؟
  • درمان یبوست با روش خانگی