Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@08:13:21 GMT

استقبال پوتین از پیشنهاد سفر ترامپ به روسیه

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۴۳۳۹

 «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پنجشنبه شب گفت از سفر همتای آمریکایی‌اش به مسکو استقبال می‌کند.

اخبار بین‌الملل- به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پوتین گفت امیدوار است «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا  جهت شرکت در مراسم هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی روسیه در جنگ جهانی دوم که ماه ۹ می سال آینده میلادی  برگزار می‌شود به مسکو سفر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: «حتی در چارچوب کمپین انتخاباتی هم کار صحیحی است. اما تصمیم در این خصوص به ما بستگی ندارد».

ترامپ هفته گذشته گفت پس از دریافت دعوت‌نامه از سوی کرملین، سفر به مسکو را مدنظر قرار داده است.

تا به حال دو رئیس‌جمهور آمریکا در رژه روز روسیه شرکت کرده‌اند: «بیل کلینتون در سال ۱۹۹۵ و جورج دبلیو بوش در سال ۲۰۰۵. روسیه از این مراسم برای نمایش قدرت نظامی خودش استفاده می‌کند. 

سران کشورهای غربی، بعد از تحولات اوکراین و ضمیمه شدن شبه جزیره کریمه به روسیه از شرکت در این مراسم خوداری کرده‌اند. 

«یوری یوشاکوف»، دستیار رئیس‌جمهور روسیه چند ماه پیش به خبرنگاران گفت مسکو برای رئیس‌جمهور اوکراین، نخست‌وزیر انگلیس، رهبر کره شمالی و صدراعظم آلمان دعوت‌نامه ارسال کرده و آنها را به حضور در این مراسم دعوت کرده است.  

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: روسیه مسکو جنگ جهانی دوم کلینتون کره شمالی آلمان روسیه پوتین ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۴۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«الهام علی‌اف» وارد مسکو شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که الهام علی‌اف، رییس‌جمهور جمهوری آذربایجان امروز دوشنبه در سفری کاری وارد مسکو شد و در ساعات آینده نیز با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

دفتر مطبوعاتی ریاست‌جمهوری جمهوری آذربایجان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این سفر با دعوت ولادیمیر پوتین انجام شده است.

پیش از این، دفتر مطبوعاتی کرملین اعلام کرد که در چارچوب این سفر، علی اف با پوتین دیدار خواهد کرد و در آن قرار است موضوعات اصلی مربوط به توسعه بیشتر روابط روسیه وجمهوری آذربایجان در زمینه مشارکت و اتحاد راهبردی بررسی شود. و همچنین تبادل نظر همه جانبه در مورد مسائل جاری منطقه ای انجام شود.

کد خبر 6085412

دیگر خبرها

  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • فیلم| مراسم استقبال رسمی از رئیس جمهور در سریلانکا
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • درخواست زلنسکی برای تغییر توجه غرب از اسرائیل به اوکراین
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو
  • «الهام علی‌اف» وارد مسکو شد