Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-29@06:08:59 GMT

مشکلی برای عرضه سوخت در جایگاهها وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۴۳۶۳

 شهرام رضایی؛ گفت: بر اساس مصوبه‌ای که دیشب به شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ابلاغ شد، همه خودرو‌های بنزین سوز شخصی، 60 لیتر و دوگانه سوز‌ها 30 لیتر سهمیه به صورت ماهانه در کارت سوختشان شارژ می‌شود، سهمیه موتور سیکلت هم ۲۵ لیتر است.

اخبار اقتصادی- وی اضافه کرد: پس از اتمام سهمیه، خودرو‌های شخصی می‌توانند تا ۲۵۰ لیتر از طریق کارت خود بنزین با نرخ آزاد دریافت کنند و پس از آن باید از کارت جایگاهدار استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی گفت: محدودیت ۲۰ لیتر از کارت جایگاه دار هم برداشته شد و با این کارت با قیمت سه هزار تومان تا ۶۰ لیتر امکان سوخت‌گیری وجود دارد.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: قیمت بنزین سوپر ۳۵۰۰ تومان است و شامل سهمیه بندی نمی‌شود، تک نرخی است و فقط با کارت جایگاهدار قابل ارائه است.

وی تاکید کرد: خودرو‌های دولتی همچون گذشته سهمیه‌ای ندارد، اما بودجه آن برای واحد‌هایی که از خودرو‌های دولتی استفاده می‌کنند در نظر گرفته شده است.

رضایی تصریح کرد: امروز (۲۴ آبان) ​باجه‌های معطله پست باز است و کسانی که تاکنون کارت خود را دریافت نکرده‌اند می‌توانند به باجه‌های پستی مراجعه کنند.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: کسانی که کارت سوخت در اختیار ندارند سهمیه به مدت شش ماه در کارتشان محفوظ است.

وی ادامه داد: پروسه صدور کارت سوخت بیش از سه هفته زمان نمی‌برد و تاخیر‌های صورت گرفته به دلیل حجم بالای مراجعات است، ما هم قول می‌دهیم که این روند تسریع شود.

رضایی گفت: برای تاکسی‌های اینترنتی به شرط رعایت نرخ‌های مصوب، مابه التفاوت نرخ یک و دو به اندازه سهمیه و به صورت اعتبار در کارت بانکی رانندگان این تاکسی‌ها شارژ می‌شود که این اعتبار قابل برداشت در جایگاه‌های سوخت است.

وی در ادامه تاکید کرد: ساز و کار آن هم به این ترتیب است که وزارت کشور اطلاعات پیمایش این تاکسی‌ها را دریافت و تبدیل به مقدار معینی سهمیه سوخت می‌کند و این مقدار به صورت اعتبار به کارت بانکی راننده واریز می‌شود.

رضایی افزود: معنای آن این است که وقتی سهمیه شصت لیتری این خودرو‌ها به پایان رسید از بنزین ۳ هزار تومانی استفاده می‌کنند، اما مابه التفاوت نرخ یک و دو به صورت اعتبار به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در خصوص خودرو‌های فرسوده، ​قانون اجازه صدور مجوز نمی‌دهد و تنها از کارت جایگاه‌‎دار می‌توانند استفاده کنند

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بنزین بودجه وزارت کشور بنزین عرضه سوخت جایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۴۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۲۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در گیلانغرب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سرهنگ محمدی گفت: ماموران پاسگاه‌های گواور و حیدریه گیلانغرب هنگام  گشتزنی موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو سواری حامل سوخت قاچاق شدند.
وی افزود: در بازرسی‌های صورت گرفته ۲ هزار و ۹۳۰ لیتر بنزین و گازوئیل به ارزش ۸۸۰ میلیون ریال کشف شد.
محمدی در پایان از تشکیل پرونده‌هایی در این خصوص و ارجاع آن‌ها به مراجع قضائی خبر داد.

دیگر خبرها

  • تأخیر در برخط شدن صدور کارت‌های سوخت
  • کشف ۲۹هزار لیتر سوخت قاچاق درمحور بندرعباس - میناب
  • کشف ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • روند مصرف سوخت در استان سمنان طی تعطیلات نوروزی چگونه بود؟
  • دستگاه‌های متولی بر مصرف سوخت نظارت کنند/ قاچاق گازوئیل با بارنامه‌های جعلی
  • افزایش ۴.۶ درصدی مصرف روزانه بنزین نسبت به سال قبل
  • کشف بیش از ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • افزایش ۴.۶ درصدی میانگین مصرف روزانه بنزین نسبت به مدت مشابه پارسال
  • اعلام سهمیه نفت سفید فصل بهار در زنجان
  • کشف بیش از ۲۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در گیلانغرب