Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@15:28:59 GMT

طرح ساختن سد برای حفاظت از شهر ونیز

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۴۴۴۸

طرح ساختن سد برای حفاظت از شهر ونیز


به گزارش صدای ایران -پروژه ساخت این سد که «موزه» (Mose) نام دارد در سال ۱۹۸۴ میلادی یعنی ۳۵ سال پیش آغاز شده اما از آن زمان تا کنون به پایان نرسیده است.
در روزهای اخیر با بروز آب‌گرفتگی در خیابان‌های شهر ونیز به دلیل بارندگی‌های زیاد و بالا آمدن شدید سطح آب دریای آدریاتیک، موضوع تکمیل این پروژه بار دیگر در ایتالیا مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  آب‌گرفتگی شدید این روزها در ونیز، شهر توریستی ایتالیا که خود به دلیل واقع شدن در میان آب شهرت جهانی دارد از سال ۱۹۶۶ تا کنون بی‌سابقه بوده است.
سطح آب در روز سه شنبه در میدان معروف "سن مارکو" ونیز به بیش از یک متر رسید و کلیسای جامع ونیز که در این میدان واقع شده است، دچار آب‌گرفتگی شد.
جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا روز پنج‌شنبه در جریان دیدار از شهر سیل‌زده ونیز ابراز امیدواری کرد که کار ساخت سد محافظ این شهر هر چه سریع تر به پایان برسد.
این پروژه که بخشی از یک پروژه عظیم عمرانی در ایتالیاست، چند بار از جمله در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۴ میلادی به دلیل کمبود بودجه به طور کامل متوقف شده است.
بنابر گزارش یورونیوز، شیوه کار این سد به این صورت است که در زمان بالا آمدن آب در دریای آدریاتیک و تهدید شهر ونیز، دریچه‌های آن به صورت سدی از زیر آب بالا می‌آیند و مانع از پیشروی آب در سوی دیگر می‌شوند.   این سد در مجموع شامل ۷۸ صفحه متحرک است که همگی آنها تاکنون نصب شده‌اند و قرار است در زمانی که سطح آب از ۱۱۰ سانتی‌متر بالاتر برود، فعال شوند. در این وضعیت دریچه‌ها تا ارتفاع ۳ متر بالا می‌آیند. این دریچه‌ها قرار است سال آینده آزمایش شوند.
با این حال برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این سد حتی پس از تکمیل، جوابگوی خطری که در آینده ونیز را تهدید می‌کند، نباشد. زیرا این پروژه بر اساس پیش‌بینی بالا آمدن سطح آب در دهه‌های گذشته پیش‌بینی شده در حالی که امروزه با بروز تغییرات آب و هوایی و تشدید روزافزون تغییرات اقلیمی، معلوم نیست سد مورد نظر بتواند جوابگوی بالا آمدن آب در سطوح پیش‌بینی نشده‌ی بالاتر باشد.
به نوشته ایسنا مشکل دیگر فرسودگی تجهیزات این سد به دلیل گذشت سالیان و رسیدگی نکردن به آن است، به طوری که کارشناسان می‌گویند برخی از لولاهای صفحات زیر آب از هم اکنون زنگ زده یا فرسوده شده‌اند و دیگر کارآمدی نخواهند داشت. تعمیر و جایگزینی قطعات فرسوده نیازمند هزینه های دیگری است که خود بر مشکلات اجرای این طرح خواهد افزود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران بارندگی توریستی سطح سیل زده خیابان ها ونیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۴۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا غرفه اسرائیل در بینال ونیز تعطیل است؟

شصتمین دوره دوسالانه هنرهای تجسمی ونیز از ۲۰ آوریل (اول اردیبهشت) آغاز شده و تا ۲۴ نوامبر (۴ آذر) ادامه خواهد داشت اما نکته قابل توجه تعطیلی غرفه رژیم صهیونیستی با یک یادداشت بر روی ورودی آن است.

از ماه فوریه هزاران فعال حامی فلسطین تلاش کرده‌اند تا حضور اسرائیل را به دلیل جنگ در غزه در دوسالانه ونیز ممنوع کنند؛ اتفاقی که ظاهرا به نظر می‌رسد رخ نداده است.

با این حال از زمانی که غرفه‌های بین‌الملل دوسالانه برای پیش‌نمایش رسانه‌ای باز شده،  به دستور متصدی‌های نمایندگی رژیم صهیونیستی، درهای این غرفه همچنان قفل است و در یادداشتی که تیم اسرائیلی به درب غرفه چسبانده‌اند، نوشته شده است: «هنرمند و متصدیان غرفه اسرائیل زمانی نمایشگاه را افتتاح خواهند کرد که توافق آتش بس و آزادی گروگان‌ها حاصل شود.»

«روث پاتیر» ـ نماینده اسرائیل در بینال ونیز ـ در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز درباره تصمیم خود برای افتتاح نکردن غرفه گفت: «در حالی که دوسالانه ونیز، فرصت بزرگی برای هنرمند جوانی مانند خودش است اما وضعیت غزه بسیار بزرگتر و مهم‌تر است و او احساس می‌کند که بستن غرفه تنها راه و اقدامی است که می‌توانست انجام دهد.»

در این زمینه بخوانید:

دوسالانه هنر ونیز، المپیک هنرهای تجسمی جهان است

افتتاح سایت پاویون ایران در بینال ونیز

پاویون ایران در شصتمین بینال ونیز اعلام حضور کرد

حضور ایران در بینال ونیز با آدم‌های جشنواره فجر چگونه است؟

جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطین که تاکنون جان بیش از ۳۳ هزار نفر از اهالی غزه را گرفته، در بسیاری از رویدادهای فرهنگی بازتاب داشته است و هنرمندان در رویدادهای مهم از جمله گرمی، اسکار و مسابقه یوروویژن نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند.

از سوی دیگر تعطیلی غرفه اسرائیل می‌تواند ناشی از ترس از واکنش دیگر شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی باشد. در دهه‌های اخیر، دوسالانه ونیز اغلب منعکس‌کننده روابط پرتنش اسرائیل با دیگر کشورهای خاورمیانه بوده است. در سال ۱۹۸۲، پس از حمله اسرائیل به لبنان، بُمبی را در خارج از غرفه اسرائیل منفجر شد و به برخی از آثار هنری داخل آن آسیب دید. در سال ۲۰۱۵ نیز فعالان طرفدار فلسطین برای مدت کوتاهی غرفه اسرائیل را به نشانه اعتراض اشغال کردند.

حواشی اخیر پیرامون غرفه اسرائیل در دوسالانه ونیز از ماه فوریه و زمانی آغاز شد که گروهی تحت عنوان «ائتلاف هنر و نه نسل‌کشی» نامه سرگشاده‌ای منتشر کرد و خواستار ممنوعیت حضور اسرائیل در این رویداد هنری  به دلیل «جنایت‌های مداوم» اسرائیل در غزه شد.

در این نامه آمده بود: «هرگونه نمایندگی رسمی اسرائیل در صحنه فرهنگی بین‌المللی، تأییدی بر سیاست‌های آن و نسل‌کشی غزه است». امضاکنندگان این نامه شامل «نن گلدین» عکاس و فعال مطرح آمریکایی و همچنین هنرمندانی بودند که کشورهایشان را در ۱۴ غرفه دوسالانه امسال، از جمله غرفه‌های شیلی، فنلاند و نیجریه، نمایندگی می‌کردند.

«ائتلاف هنر و نه نسل کشی» در بیانیه‌ای در اینستاگرام در واکنش به تعطیلی غرفه اسرائیل، این اقدام را حرکتی پوچ و فرصت‌طلبانه و زمان‌بندی شده برای پوشش حداکثری رسانه‌ای خواند».

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • (ویدئو) زواره اصفهان ونیز شد!
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • سوختن برای ساختن
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟
  • چرا غرفه اسرائیل در بینال ونیز تعطیل است؟
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد