Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزراش ایلنا به نقل از شفقنا متن کامل این نوشته به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جنبش اصلاحی مردم عراق، راه خود را به سوی شکل دهی به عراقی جدید می پیماید و قطعا این جنبش به دلیل ضعف ساختارسیاسی و تقنینی و قضایی  و ریشه دواندن فساد در  بخش بزرگی از سیستم اقتصادی و سیاسی و طبقه ی نخبگان حزبی و حکومتی  تا رسیدن  به نقطه ی مطلوب راه درازی در پیش دارد و برای روشن شدن نتایج آن باید صبور بود و مراقب بود که این جنبش مصادره یا منحرف نشود، باید برای ملت عراق دعا کرد و آرزوی رسیدن به سرمنزل عزت و جامعه و حکومت فاضله را داشت،

اما رخداد مهم دیگر در  این جنبش، شکل گیری رویکرد، مبانی تئوریک و ادبیات اصلاحی بی سابقه است که از سوی حضرت آیت الله سیستانی در خصوص دو موضوع مهم «حق اعتراض مردم» و «مشروعیت دولت مدنی» صادر شده و می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رویکرد نه تنها بر عراق، بلکه بر گفتمان اصلاحی شیعی و نگاه فقه سیاسی تشیع و جوامع شیعی و فراتر از آن جوامع اسلامی نسبت  به حکومت و نه فقط امروز، بلکه در بلند مدت تاثیرات شگرفی برجای خواهد گذاشت و همواره بخشی از مباحث مربوط به حکومت در اسلام و مبانی مشروعیت آن را در امروز و آینده در کنار دیدگاه سایر بزرگان تاریخ تشیع شامل خواهد شد و نقطه ی عطف گفتمان اخیر، این جمله است که ” حکومت مشروعیتش را — غیر از نظام های استبدادی- فقط و فقط از مردم کسب می کند و غیر از مردم هیچ کس به آن مشروعیت نمی دهد و اراده ملت در نتیجه رای گیری سراسری تجلی می یابد و این در صورتی است که رای گیری شفاف و عادلانه اجرا شود.”.

ابوالفضل فاتح

۱۷ ربیع الاول / ۲۴ آبان ۱۳۹۸

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ابوالفضل فاتح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۴۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادمانی مرزداران سیستانی وبلوچستانی،ازعملیات سپاه علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان،اجتماع بزرگ مردم شهرستان زابل در حمایت از حمله مقتدرانه موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی ساعت ۱۶ امروز  گلزار شهدای زابل برگزار می شود.

اجتماع بزرگ مردم شهرستان زاهدان هم در حمایت از حمله مقتدرانه موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات رژیم غاصب اسرائیل ساعت  ۱۰ صبح امروز در میدان فلسطین شهرستان زاهدان برگزار شد.

تنبیه_کوبنده #وعده_صادق #تنبیه_متجاوز #سیلی_ایران

همچنین  دریادلان کنارکی ، کارکنان شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران ، مردم ولایت مدار زابل ، مردم مرزنشین زهک، کارمندان فرودگاه بین المللی زاهدان و  مردم مرزنشین میرجاوه،  با به اهتزاز در آوردن پرچم فلسطین، خوشحالی و سرور خویش را از سیلی سخت بر گونه منحوس اسرائیل جنایتکار اعلام کردند.

دیگر خبرها

  • روابط ما با آمریکا به نقطه مهم و حساس رسیده است
  • نجبای عراق: عملیات ایران، غولی که از اسرائیل ساخته بودند را فرو ریخت
  • جنبش صدر عراق به عرصه سیاست بازمی‌گردد؟
  • «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت» نقد و بررسی می‌شود
  • بررسی و نقد «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت»
  • شادمانی مرزداران سیستانی وبلوچستانی،ازعملیات سپاه علیه رژیم صهیونیستی
  • اصلی‌ترین محور انقلاب اسلامی در دوران کنونی حکمرانی مردم است
  • چرا بعضی سیاستمداران گمان می‌کنند همه چیز مملکت مال آنهاست؟
  • سند مهندسی فرهنگی تبدیل به گفتمان غالب جامعه شود
  • اولین برنامه نشست‌های گفتمان و سیاست فرهنگی دولت برگزار می‌شود