Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@05:43:21 GMT

کره‌شمالی سئول را تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۴۵۴۳

کره‌شمالی سئول را تهدید کرد

کره‌شمالی همسایه جنوبی خود را تهدید کرد در صورتی که اقدام به تخریب تاسیسات گردشگری در منطقه مرزی با این کشور نکند،‌به صورت یکجانبه آن را تخریب خواهد کرد.

به گزراش مشرق، خبرگزاری کره‌شمالی روز جمعه گزارش داد که پیونگ‌یانگ به سئول هشدار داده در صورتی که این کشور اقدام به تخریب تاسیسات گردشگری در منطقه کوه «کومگانگ» که در منطقه خلع سلاح میان دو کشور قرار دارد نکند،‌ کره شمالی به صورت یکجانبه اقدام به تخریب آن خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

هشدار تازه کره شمالی به آمریکا

در ماه اکتبر «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی از این منطقه دیدار کرده بود و از سازه‌هایی که در آن منطقه ایجاد شده بود انتقاد کرد. سئول به پیونگ‌یانگ پیشنهاد برگزاری گفت‌وگوهایی عملی درباره ایجاد منطقه گردشگری در منطقه خلع سلاح کرده اما کره‌شمالی از برگزاری هرگونه مذاکرات درباره این موضوع خودداری کرده است.

پروژه ساخت تاسیسات گردشگری در کوه کومگانگ از سال ۱۹۹۸ آغاز شد و سرمایه گذاری در این پروژه توسط کره‌جنوبی و شرکت «هیوندای آسان» انجام شد اما این پروژه در سال ۲۰۰۸ و پس از آنکه به یک شهروند کره‌جنوبی به بهانه ورود به منطقه ممنوعه در کره‌شمالی شلیک شد، متوقف گردید.

در کنار آن، پروژه ایجاد شهرک صنعتی در شهر مرزی کائسونگ نیز در سال ۲۰۱۶ به طور کامل متوقف گردید. توقف این پروژه به دلیل افزایش تحریم‌های بین‌المللی علیه پیونگ‌یانگ به دلیل آزمایش‌های موشکی و توسعه تسلیحات هسته‌ای روی داد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق روح الله زم تحولات لبنان کره شمالی سئول منطقه مرزی کیم جونگ اون تسلیحات هسته ای پیونگ یانگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۴۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)

سئول کره جنوبی تنها کلان شهر جهان است که اتوبوس های خودران در یکی از اصلی ترین خیابان‌های آن کار می‌کنند؛ آن هم در شیفت شب.

به گزارش عصرایران به نقل از بی بی سی، مرد ناظر که پشت فرمان نشسته با فشار یک دکمه کوچک کنار می نشیند، نه دست به فرمان می زند نه پا روی پدال می گذارد.

این اتوبوس در خیابان‌های سئول می‌چرخد، سر پیچ ها می‌پیچد و پشت چراغ‌های راهنمایی متوقف می‌شود و ظاهرا کسی توجه زیادی به اتوبوس‌ها نمی کند.

"پارک سانگ اک" مدیر عامل این پروژه می گوید: "یک روز تمام اتوبوس های سئول بدون راننده خواهند شد".

شرکت او 4 سال را صرف توسعه اتوبوس خودران شیفت شب کرده که گفته مقامات شهری اولین اتوبوس  در این نوع در جهان است.

این نوع اتوبوس‌ها و اتومبیل‌ها به عنوان وسایل نقلیه خودران با AV شناخته می شوند.

پارک مدیر عامل شرکت توسعه دهنده این طرح می‌گوید: "افراد کم و کمتری خواهان راندن اتوبوس‌ها هستند و خودران‌ها راه عالی برای پر کردن این خلا هستند".

خیابان های آرام سئول در شب جای مناسبی برای آزمایش این فناوری محسوب می شوند اما این فناوری تا تکمیل و بی عیب و نقص بودن راه زیادی در پیش دارد. جزئیات بیشتر را در تصاویر گزارش ببینید.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آغاز به کار اتوبوس‌های بدون راننده در سوئیس حرکت اتوبوس‌های خودران در شبکه حمل و نقل عمومی(+عکس و فیلم) ارسال مواد غذایی با استفاده از خودروهای خودران

دیگر خبرها

  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • رابطه با روسیه، به کره‌شمالی برای اقدامات خصمانه جرات می‌دهد
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی
  • اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری
  • تکمیل عملیات ساماندهی خیابان ۲۲ بهمن کاوه در اردیبهشت ۱۴۰۳