Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@15:30:16 GMT

دورهمی از آذرماه برمی‌گردد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۴۵۷۰

دورهمی از آذرماه برمی‌گردد

تهیه‌کننده مجموعه «دورهمی» درباره دلایل مهران مدیری، برای بازگشت این مجموعه به تلویزیون و زمان‌بندی آغاز ضبط و پخش سری جدید این مجموعه توضیحاتی ارائه کرد.

سید مصطفی احمدی تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «دورهمی» درباره تولید و پخش سری جدید این مجموعه با وجود اعلام قطعی منتفی شدن ساخت این برنامه، گفت: با توجه به استقبال کم‌نظیر بینندگان عزیز از چند سری قبل برنامه «دورهمی»، همچنین پیشنهاد سازمان صداوسیما و تأکید مهران مدیری مبنی‌ بر آنکه برنامه‌ای تولید شود که همه مردم در سراسر کشور بدون پرداخت هزینه امکان دسترسی به آن را داشته باشند و باعث بهتر شدن حال مردم شود، تصمیم گروه بر آن شد که تولید «دورهمی» برای پخش از تلویزیون را مجدداً آغاز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی درباره اینکه چه تغییراتی قرار است در این برنامه انجام شود، اظهار کرد: «دورهمی» در حال حاضر با همان سبک و ساختار قدیمی به آنتن بازمی‌گردد و با تشکیلِ اتاق فکر  مشغولِ ایده‌پردازی برای اضافه کردن بخش‌های جذاب و گوناگون به برنامه هستیم که به تدریج در طول کار انجام خواهد شد.

 

وی همچنین در پاسخ به شروع ضبط این مجموعه گفت: به زودی ضبط و تصویربرداری مجموعه را آغاز می‌کنیم و «دورهمی» طی یک یا دو هفته آینده روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

تهیه‌کننده «دورهمی» در پایان در پاسخ به اینکه این مجموعه چه رویکرد جدیدی برای رضایت مخاطبان دارد هم عنوان کرد: طی بیش از سی سال فعالیت هنری ِ مهران مدیری، همواره شاهد نوآوری و ارائه سبک‌های گوناگون از ایشان در کارهای مختلف بوده‌ایم که مورد توجه مردم هم قرار گرفته و در سری جدید برنامه «دورهمی» هم این اتفاق تکرار خواهد شد./ مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۴۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا دری رئیس هیأت مدیره یک شرکت فناور نانویی ابتدا در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها بیان کرد: محصولی که برای آن نشان دانش‌بنیان را اخذ کرده‌ایم، جزو کودهای پیشرفته کشاورزی است که در حوزه کشاورزی کاربرد دارد. کودهایی که ما می‌سازیم از فناوری پیچیده‌تر و حرفه‌ای تری برخوردار هستند تا بتواند نیازهای کشاورزی کشور را فراهم کند.

وی افزود: ما برای چند محصول دانش‌بنیان برنامه‌ریزی کرده‌ایم. اولین محصول اورمیک است که اوره را با یک پوشش چند لایه ارائه می‌دهد و ثبت اختراع آن را نیز داریم. اوره یک کود شیمیایی برای خاک‌های کشاورزی است که در عین حالی که ازت بالایی دارد و خوب است، اما مضررات بسیاری هم برای خاک دارد. اوره خاک را فشرده می‌کند، سرعت رشد گیاه را بالا می‌برد و گیاه را به آفات حساس می‌کند. به همین دلیل، بسیاری از کشورها به دنبال آن هستند که اوره را به نحوی کنترل کنند.

دری گفت: ما سیستمی مدرن را پیاده‌سازی کرده‌ایم و روی اوره سه پوشش لایه‌ای قرار داده‌ایم که شامل نه عنصر ریزمغزی و ... می‌شود. این کار باعث می‌شود هنگامی که آب به اوره می‌رسد، بین مولکول‌های اوره و ترکیبات هیومیک، پلیمر برقرار شود. این پلیمر از فشرده شدن خاک جلوگیری می‌کند و جذب ازت توسط گیاه به آهستگی انجام می‌شود. خود اوره به تنهایی در صورت برخورد با آب در عرض سه روز مصرف می‌شود، ولی در شرایط عادی ۱۲ تا ۱۸ روز زمان می‌برد تا ازت جذب شود. در نهایت، ما کارایی اوره را از ۳۰ درصد به ۷۰ درصد افزایش داده‌ایم. این یکی از محصولات بسیار خوبی است که داریم. اورمیک علاوه بر اوره، ترکیبات ریزمغزی خاک را نیز فراهم می‌کند و به دلیل ترکیبات آلی که دارد، خاک را حاصلخیز می‌کند.

وی تصریح کرد: محصول بعدی ما کیتوکاپ است. کیتوکاپ محصولی حرفه‌ای است که از فناوری نانو در آن استفاده شده است. این محصول یک نوع مهارگر گیاهی، کنترل‌کننده بیماری‌های خاکزی و هوازی به خصوص باکتری‌ها است. پایه‌ی این کود مس است و از نانوذره مس و نانو کپسول نیز در آن استفاده شده است. کیتوکاپ کارایی بسیار بالایی دارد.

رئیس هیأت مدیره این شرکت دانش بنیان ادامه داد: سومین محصول ما کود بیست مایع است. در ایران کسی نیست که بتواند این کود را تولید کند. این کود از قدرت بسیار بالایی برای تامین ازت فسفر و پتاس برخوردار است. هم در مصرف خاکی و هم در مصرف محلول‌پاشی کاربرد دارد. ویژگی خاص آن در استفاده از پهپادهای کشاورزی است. با توجه به اینکه پهپادهای کشاورزی رو به گسترش هستند، استفاده از کود جامد برای آنها محدودیت ایجاد می‌کند. زیرا در یک مخزن ده لیتری، ما نمی‌توانیم سه کیلو کود حل کنیم. اما ما می‌توانیم تا ده کیلو از کود بیست بیست مایع را در این مخزن استفاده کنیم. این کودها کاملا حرفه‌ای هستند و در سطح جهانی و ایران منحصر به فرد هستند.

حمیدرضا دری در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: بزرگترین دستاورد مجموعه ما، به کارگیری فناوری‌های نوین در بخش کشاورزی است. ما قاعده‌ای که بیش از پنجاه سال در این حوزه حاکم بود را تقریباً کنار گذاشتیم و فناوری‌های نوین را جایگزین آن کردیم. در پنجاه سال گذشته، شاهد رو به افول بودن خاک‌های کشور بودیم. اما با استفاده از این تکنولوژی، خاک بعد از سه سال احیا می‌شود و در حین تغذیه گیاه، به سمت حاصل‌خیزی و پایداری تولید حرکت می‌کنیم. ما با افزایش مقاومت خاک و کارایی کودها، به کاهش هزینه‌های تولید برای کشاورزان کمک کرده‌ایم. علاوه بر این، ورود به بازارهای جهانی از جمله موفقیت‌های بزرگ مجموعه ما به شمار می‌رود.

وی در خصوص کاربرد محصولات خود در حوزه مناطق کمتربرخوردار اظهار داشت: با توجه به اینکه این مدل کودها می‌تواند جایگزین بسیاری از کودهای خارجی شود و هزینه تولید برای کل ایران را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد، در نمایندگی‌های خود در استان سیستان و بلوچستان و دیگر مناطق کمتربرخوردار، امتیازات ویژه‌ای را برای کشاورزان در نظر گرفته‌ایم. با ارائه شرایط مطلوب، تخفیفات مناسب و نظارت دقیق، به دنبال حل مشکلات کشاورزان در زمینه تامین مواد کودی، افزایش درآمد آنها و رونق کشاورزی در این مناطق هستیم.

دری در خصوص رقم اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه‌ گفت: در مجموعه ما به صورت مستقیم ۲۴ نفر تحت پوشش بیمه مشغول به کار هستند و غیرمستقیم نیز حدود ۱۵۵ نفر با ما همکاری می‌کنند.

کد خبر 6086120 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • برنامه «مهمانی» از شبکه پیشران فراتر
  • دیدار ۴۶ کارگر استان گیلان با رهبر انقلاب
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • برگزاری ۳۱ عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان
  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»
  • روسیه: غرب بر لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای گام برمی‌دارد
  • صد و دهمین یکشنبه های حمایت از تولید در ارومیه
  • بیرانوند از این بازی برمی‌گردد اما...
  • برنامه های مدیرعامل شرکت پاکسان برای سال جدید اعلام شد
  • ستاد سهام؛ ابتکار یزد برای تحقق شعار سال /برنامه‌ریزی برای جهش تولید با مشارکت مردم در یزد