Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح سهمیه بندی بنزین از چند سال پیش در استان سیستان و بلوچستان به سبب موقعیت مرزی و جلوگیری از قاچاق سوخت و هدر رفتن سرمایه های ملی به اجرا در آمده و مردم به این روش عادت کرده اند بطوریکه پس از اعلام سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین اوضاع نه تنها بر روال عادی ادامه یافت بلکه پمپ‌های بنزین خلوت‌تر شده و مردم راحتتر می توانند سوختگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش خبرنگاران ایران که ز همان ابتدای ساعات آغازین این طرح در سیستان و بلوچستان از برخی جایگاه های سوخت بازدید کردند، تمامی جایگاه‌ها از فضای امن، آرام و روال عادی برخوردارند.

در حالی که فضای مجازی و برخی شبکه های اجتماعی به دنبال متشنج کردن اوضاع و القای فضای ناآرام ناشی از سهمیه بندی و افزایش این فرآورده نفتی بودند هیچ گونه تحرک و ناآرامی از شب گذشته تاکنون در هیچ نقطه ای از سیستان و بلوچستان وجود نداشته است.

خبرنگاران ایرنا از شهرستانهای مختلف استان نیز گزارش دادند که جایگاه های سوخت در همه شهرها روال عادی دارد و تمام جایگاه‌ها در حال ارائه سوخت به مردم هستند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جایگاه های سوخت سیستان و بلوچستان در شرایط عادی بوده و از نظر تامین سوخت مورد نیاز مردم هیچ مشکلی وجود ندارد.

محمدهادی مرعشی ادامه داد: جایگاه داران سوخت در سیستان و بلوچستان همه تلاش خود را برای خدمات رسانی بهتر به مردم انجام می دهند.

وی ادامه داد: هیچ یک از جایگاه های سوخت در استان با مشکلی در تامین سوخت، عرضه خدمات و فعالیت خود مواجه نیستند.

مسئول روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان نیز گفت: روال عادی توزیع سوخت در جایگاههای استان ادامه دارد و هیچ گونه نگرانی بابت تامین سوخت مورد نیاز بویژه بنزین در این استان وجود ندارد.

محمد کهنسال ادامه داد: هم اینک به اندازه کافی بنزین مورد نیاز در جایگاه های سوخت ذخیره شده است.

وی بیان کرد: دولت با تمام توان به دنبال رفاه و تامین معیشت مردم است و بدون شک برنامه های حمایتی و جبران این افزایش قیمت را در برنامه کاری خود در اسرع وقت دارد.

به گزارش ایرنا شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان، یکی از مناطق ۳۷ گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که با ۶۲ جایگاه عرضه سوخت، وظیفه تامین سوخت نواحی مرکزی (زاهدان)، زابل، خاش و سراوان در سیستان و بلوچستان را بر عهده دارد.

دولت با وجود داشتن مجوز قانونی در ۶ سال گذشته تنها ۲ بار اصلاح قیمت بنزین را انجام داد و منابع حاصل از آن نیز عمدتا صرف حمایت از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی شد

در پی اعلام سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت ان دولت نیز طرحی را مبنی بر حمایت معیشتی و اصلاح قیمت و سهمیه بندی بنزین در راستای اجرایی شدن مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه صادر کرد.

شرط رئیس جمهوری برای اجرای طرح حمایت معیشتی و اصلاح قیمت بنزین این بود که حتما همه منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین عینا به مردم بازگردد.

بر اساس این طرح بیش از ۱۸ میلیون خانوار که جمعیتی حدود ۶۰ میلیون نفر را شامل می شود مشمول اجرای این طرح حمایتی خواهد شد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان نرخ سوخت کارت سوخت زاهدان مصرف سوخت پروندهٔ خبری سهمیه‌بندی و نرخ جدید بنزین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان نرخ سوخت کارت سوخت زاهدان مصرف سوخت سیستان و بلوچستان نرخ سوخت کارت سوخت زاهدان مصرف سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۴۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، یعقوب سلیمانی گفت: امدادگران هلال احمر از ۲۷ فروردین ماه و همزمان با موج جدید بارش‌های شدید در جنوب شرق کشور، تا ۴ اردیبهشت ماه به ۶۵ هزار و ۵۲۳ نفر در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان امدادرسانی کردند.

این مقام مسئول افزود: در مجموع یک هزار و ۴۰۰ نیروی هلال احمر در ماموریت امدادرسانی به سیل‌زدگان جنوب شرق کشور مشارکت داشتند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: از زمان وقوع سیل تا به امروز، ۴۶ سورتی پرواز برای کمک رسانی و ۳۴ تُن اقلام امدادی و زیستی بین سیل زدگان توزیع شده است. 

سلیمانی با اشاره به وضعیت مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان افزود: سیل اخیر بیشترین آسیب را به سیستان و بلوچستان و مناطق جنوبی آن وارد کرده و به همین علت جمعیت هلال احمر تا حل مشکلات مناطق سیل زده در کنار مردم حاضر خواهد بود و کمک رسانی‌ها ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • باد و باران باعث خسارت به ۳۷ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان شد
  • مشارکت مردم توسعه سیستان و بلوچستان را شتاب می‌بخشد
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • تداوم امدادرسانی به ۱۳ شهرستان سیل زده سیستان و بلوچستان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان
  • توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان