Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:07:02 GMT

قیمت کالا و خدمات درقم افزایش نخواهد یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۴۸۳۶

قیمت کالا و خدمات درقم افزایش نخواهد یافت

مهرداد غضنفری عصرجمعه درپایان جلسه ستاد تنظیم بازارقم درگفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طبق تصمیم ستاد مذکور مقررشد، سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتاق اصناف با نظارت بیشتری این موضوع را کنترل کنند.

وی بیان داشت: اداره‌کل تعزیرات حکومتی نیز نقش مهمی دارد و با هرگونه تخلفی برخورد خواهد کرد.

بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه ۲۴ آبان بنزین برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه بندی شد و براساس اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر سه هزار تومان خواهد بود، همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار قم یادآور شد: ما در استان برای مدیریت قیمت‌ها یک مدلی داریم و در مقاطعی که برخی کالاها با افزایش قیمت مواجه شدند، استفاده  از آن بسیار منطقی و کارشناسانه بود.

وی ادامه داد: بر این اساس کالاهایی که قیمت مصوب ندارند و احیانا گروه‌هایی مراجعه می‌کنند و افزایش قیمت می‌دهند دریک قالب کارشناسی بررسی و آنالیز می‌شود و درحد اختیارهای استان و درحدی که موجب التهاب نشود و باری را بر دوش خانواده ها ایجاد نکند، تصمیم‌گیری می‌کنیم و این مدل را در پیش رو نیز خواهیم داشت به همین علت هیچگونه افزایش قیمتی درهیچ کالا و خدمتی نخواهیم داشت.

معاون استاندارقم تاکید کرد: اگر بنا باشد افزایش قیمت باشد طبق آن مدل تبعیت می‌کنیم یعنی درخواست‌ها گرفته می‌شود و بر اساس قانون اقدام لازم صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت‌های مستمر از سوی دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی قم گفت: به لطف همراهی مردم و بخش خصوصی درحوزه اصناف در ۱۲ ماهه منتهی به مهرماه سال‌جاری قم با بیش از ۲۶ درصد تورم و چهاردرصد کمتر از میانگین کشوری، نخستین استان به لحاظ مطلوبیت نرخ تورم بوده‌است‌.

وی بیان کرد: درحال حاضر نیز همه دستگاه‌ها موظف هستند در رابطه با کنترل قیمت‌ها وظایف خود را باجدیت انجام دهند و هیچ نگرانی نداریم.

وی گفت: مردم همیشه درصحنه بودند امروز نیز که دشمنان نظام اسلامی دنبال این هستند که حرکت‌هایی داشته باشند، نیز باید همکاری‌های لازم را انجام  خواهند داد.

غضنفری گفت: توصیه ما به دستگاه‌ها اجرایی این است که وقت بیشتری برای نظارت مستمر و فراهم کردن ابزارکارهای نظارتی و بازرسی ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: آنگونه که دستگاه‌های مسئول در زمینه کالاهای اساسی مردم اعلام کردند، این کالاها به میزان کافی تامین شده‌است.

وی گفت: کالاهای سهمیه‌ای باید در موعد مقرر تامین و آنچه که سهمیه‌ای نیست هم باید توسط اصناف تامین شود.

معاون استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل کمیته حمل و نقل ستاد تنظیم بازار استان گفت: خودروهایی که بارعمومی حمل می‌کنند، مشمول افزایش قیمت نمی‌شوند، و درخصوص تامین سهمیه بنزین تاکسی‌ها نیز مشکلی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: سهمیه سوخت خودروها  تا ۶ ماه دیگر برقرار است، و حتی کسانی که دراین مدت کارت سوخت بگیرند، سهمیه آنها محفوظ است.

وی یادآور شد: خودروهای فرسوده نیز که امکان صدور کارت برای آنها نیست، می‌توانند از کارت جایگاه سوخت استفاده کنند.

برچسب‌ها تنظیم بازار قم بنزین استانداری قم پروندهٔ خبری سهمیه‌بندی و نرخ جدید بنزین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تنظیم بازار قم بنزین استانداری قم تنظیم بازار قم بنزین استانداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۴۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه

این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد، همچنین سهمیه سوخت خودرو‌های عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

به گزارش دنیای اقتصاد، سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

دیگر خبرها

  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب واریز می‌شود
  • تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل
  • برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل
  • اعلام قیمت جدید خدمات پارکینگ‌های کرمانشاه
  • افزایش قیمت کالا‌های اساسی وارداتی با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تخلف است
  • سوالات پر تکرار درباره بنزین + پاسخ
  • پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه
  • افزایش قیمت بنزین در چین
  • اجرای طرح «کاسبان امین» و «ناظران افتخاری»برای کنترل قیمت‌ها درقم