Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@11:04:03 GMT

تاثیر افزایش قیمت بنزین بر تورم از زبان همتی

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۵۴۶۰

تاثیر افزایش قیمت بنزین بر تورم از زبان همتی

رییس کل بانک مرکزی می‌گوید محاسبات اداره بررسی‌های اقتصادی بانک مرکزی نشان می‌دهد که تأثیر افزایش امروز قیمت بنزین در تورم، در حدود ۴ واحد درصد در سال خواهد بود.

به گزارش ایسنا، عبدالناصر همتی در پستی اینستاگرامی نوشت: «متوسط نرخ دلار در بازار آزاد در سه ماه گذشته با ثبات نسبی معادل ۱۱۴۰۰ تومان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محاسبات اداره بررسی‌های اقتصادی بانک مرکزی نشان می‌دهد که تأثیر افزایش امروز قیمت بنزین در تورم، در حدود ۴ واحد درصد در سال خواهد بود.

در این چند روز، تحت تأثیر انتظارات ناشی از تقاضای فصلی ارز، عوامل سیاسی و نیز اخبار افزایش قیمت بنزین، در مقایسه با نرخ میانگین سه ماه گذشته، افزایش قیمت دلار در بازار آزاد حدود ۳ درصد بوده است.

اگر، همانطور که قبلاً تاکید کردم، وضعیت مطلوب ذخایر ارزی بانک مرکزی و نیز مازاد عرضه نسبت به تقاضای ارز در بخش اسکناس و حواله را هم در نظر بگیریم، نظریه بالا بودن ریسک سرمایه گذاری در ارز، همچنان پابرجا خواهد بود.

تاکید این نکته نیز ضروری است که، نرخ فعلی ارز تحت تاثیر بیش‌جهش قبلی ناشی از عوامل انتظاری و تداوم تحریم‌ها بوده و از پشتوانه عوامل بنیانی برخوردار نیست.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عبدالناصر همتی سهمیه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۵۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه استقلال قیمت گذاری شد

شرکت فرابورس در نامه رسمی شرایط فروش باشگاه استقلال را نیز اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در حالی که کمتر از یک هفته تا مهلت مقرر از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تفکیک مالکیت پرسپولیس و استقلال باقی‌مانده، سازمان خصوصی‎سازی در همکاری با فرابورس، شرایط فروش باشگاه استقلال را نیز اعلام کرده است.

نکته مهم اینکه شرایط پرسپولیس و استقلال به صورت کاملاً یکسان خواهد بود و خریداران آنها باید حداقل ۲۰ درصد از مبلغ را به صورت نقدی پرداخت کنند و برای باقیمانده می‌توانند تا شش سال بعدی چک بدهند.

همچنین خریدار باشگاه استقلال نیز موظف است که بدهی معوقه و دستمزد اعضای تیم را پرداخت کرده و این باشگاه را از زیان انباشته خارج کند و در غیر این صورت امکان بازگشت مالکیت به وزارت ورزش و جوانان وجود خواهد داشت.

بر اساس اعلام سازمان خصوصی‌سازی، ۵۱ درصد از سهام باشگاه استقلال با رقمی در حدود هزار و هشتصد میلیارد تومان به فروش خواهد رسید که البته در صورت فروش قسطی این رقم با سود سالیانه ۲۳ درصد اعمال خواهد شد.

این قیمت حدود ۳۰۰ میلیارد کمتر از باشگاه پرسپولیس است که نشان می‌دهد مجموع سهام پرسپولیس و استقلال حدود ششصد میلیارد تومان تفاوت قیمت دارد و از این نظر باشگاه پرسپولیس گران‌تر قیمت‌گذاری شده است.

نکته مهم اینکه پیش از این بانک تجارت به عنوان کارگزار فروش استقلال اعلام شده بود اما حالا بانک صنعت و معدن این وظیفه را برعهده خواهد داشت.

نکته دیگر اینکه زمان فروش سهام باشگاه استقلال ۲۱ فروردین ماه اعلام شده که یک هفته بعد از عرضه سهام پرسپولیس است اما در نهایت با توجه به فروش باشگاه پرسپولیس و تفکیک مالکیت دو تیم، به زعم وزارت ورزش مشکلی برای مجوز حرفه‌ای دو باشگاه وجود نخواهد داشت.

گفته می‌شود بانک تجارت برای خرید سهام استقلال با وزارت و سازمان به توافق رسیده و احتمالاً در روزهای آینده این معامله انجام خواهد شد.

کد خبر 739418

دیگر خبرها

  • ۱۴۰۳، سال رکوردشکنی تورم ۵۰ ساله ایران خواهد بود؟
  • تورم روسیه به بالاترین حد خود رسید
  • تورم انگلیس ماندگار است؟
  • نرخ جدید سود سپرده های بانکی در سال جاری + جزئیات
  • بازار بی سرپناه مسکن
  • بازار بی‌سرپناه مسکن
  • تاثیر قیمت جدید دلار بر بازار مصالح ساختمانی 1403
  • تاثیر زنبور عسل در افزایش محصولات باغی
  • مومنی، اقتصاددان: خدا رحم کرده قیمت ارز را کنترل کردید!
  • باشگاه استقلال قیمت گذاری شد