Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-29@06:58:13 GMT

بررسی شیوع ناباروری در ۱۲۰ شهرستان

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۵۶۸۴

بررسی شیوع ناباروری در ۱۲۰ شهرستان

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر علیرضا رئیسی گفت: روش انجام این مطالعه از طریق پرسشگری درب خانوار است که توسط حدود ۵۰۰ تیم پرسشگری آموزش دیده انجام خواهد شد. در این بررسی از حدود ۳۱ هزار خانم پرسشگری انجام می‌شود. لازم به ذکر است در این مطالعه نیازی به اعلام نام و نام خانوادگی افراد نیست و سوابق باروری افراد به شکل کاملا محرمانه پرسیده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: باروری و تزاید نسل از مفاهیم مهم جمعیتی محسوب می‌شود که همیشه مورد توجه بوده است چرا که بقا و دوام هر جامعه به این موضوع مهم بستگی دارد. با ابلاغ سیاست های کلی جمعیت در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳، وزارت بهداشت برای اجرایی سازی این سیاست‌ها برنامه‌های ویژه‌ای را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: عزم وزارت بهداشت به ویژه در بحث غربالگری، مدیریت و درمان زوجین نابارور بسیار جدی بوده و برنامه‌ریزی مناسب به منظور پیشگیری، تشخیص به موقع و درمان به هنگام ناباروری نیازمند اطلاعات به روز و مبتنی بر شواهد است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: به نظر می‌رسد در ایران با افزایش متوسط سن ازدواج و تاخیر در فرزندآوری مشکلات باروری رو به افزایش است. در این راستا و به منظور تعیین شیوع این مشکل سلامت از سال ۱۳۹۵ انجام مطالعه‌ای کشوری در دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس شکل گرفت.

رئیسی افزود: برای انجام این بررسی از نظر اساتید برجسته کشوری استفاده شد و با هماهنگی موسسه ملی تحقیقات سلامت و همکاری مراکز تحقیقاتی دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، کرمان و کرمانشاه چارچوب علمی و اجرایی آن طراحی و پس از انجام دو مرحله بررسی آزمایشی از نیمه دوم آبان ماه عملیات اجرایی آن آغاز شد. انتظار می‌رود مردم عزیزمان با همکاری همیشگی خود با خدمتگزاران عرصه سلامت، ما را در انجام این مهم نیز یاری کنند تا بتوانیم با استفاده از نتایج این پژوهش و مبتنی بر شواهد علمی برنامه ریزی مناسبی برای زوجین داشته باشیم.

رئیسی گفت: از زمان ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت توسط مقام معظم رهبری دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت فعالیت هایی را در زمینه بند سوم این سیاست‌ها در خصوص مشکل ناباروری آغاز کرده است که از آن جمله می‌توان به فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی عمومی نسبت به عوامل ایجاد کننده ناباروری و همچنین پیگیری ادغام برنامه ناباروری در نظام شبکه بهداشت و درمان کشور اشاره کرد.

ایرنا

انتهای پیام/

20 / 20 معاون بهداشت وزارت بهداشت نخستین طرح بررسی کشوری شیوع ناباروری ناباروری شیوع ناباروری دکتر علیرضا رئیسی بررسی شیوع ناباروری در ۱۲۰ شهرستان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: معاون بهداشت وزارت بهداشت ناباروری شیوع ناباروری دکتر علیرضا رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۵۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید نظارت بازرسان بهداشت محیط / انجام بیش از ۶۰۰۰ بازرسی تا ۵ فروردین و پلمب ۵ واحد صنفی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان از تشدید نظارت بازرسان بهداشت محیط دانشگاه در برنامه سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان از تاریخ پانزدهم اسفند ۱۴۰۲ تا پنجم فروردین ۱۴۰۳ خبر داد.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بیش از ۶۰۶۴ بازدید بهداشتی از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، بین راهی و مراکز اقامتی از تاریخ پانزدهم اسفند ۱۴۰۲ تا پنجم فروردین اظهار کرد: ۱۷۲ کارگاه قنادی، تولید شیرینی و تولید زولبیا و بامیه و ۳۰ مرکز تهیه و عرضه آش و حلیم، ۴۲۴ مسجد، ۱۵۲ مرکز اقامتی مورد بازدید و نظارت بازرسان بهداشت قرار گرفته است.

وی افزود: طی این مدت ۲۷۸۱ مورد کلرسنجی و ۱۶۰ نمونه میکروبی از آب آشامیدنی در راستای کنترل سلامت آب انجام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه در راستای کنترل کیفی مواد غذایی در مراکز تهیه و توزیع، ۵۱۳۶ مورد سنجش‌های محیطی با استفاده از دستگاه‌های پرتابل بازرسی انجام شده است، تصریح کرد: ۱۶۴ مورد بازرسی مشترک با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها و اتحادیه صورت گرفته است.

دلاوری ادامه داد: در راستای کنترل کیفی مواد غذایی، ۶۶ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی مشکوک تهیه و جهت بررسی به آزمایشگاه ارسال شد و ۳۷۶۴ کیلوگرم مواد غذایی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته توقیف، جمع آوری و از چرخه مصرف خارج شد.

وی اضافه کرد: ۳۲ مورد برخورد با فروشندگان دوره‌گرد مواد غذایی، صدور ۳۲۸۴ اخطار کتبی برای واحدهای صنفی، ارسال ۲۵ پرونده واحد صنفی به مراجع قضائی و تعطیلی و پلمب پنج واحد صنفی متخلف بهداشتی از دیگر فعالیت‌های مهم بازرسان بهداشت محیط در این مدت بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به ۹۰ مورد رسیدگی به شکایات مردمی در این مدت، افزود: همشهریان و مسافران نوروزی در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با سامانه بهداشت ۱۹۰ تماس حاصل کنند.

دلاوری خاطرنشان کرد: هدف از اجرای طرح سلامت نوروزی، حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی و ارتقای سطح ایمنی آب و مواد غذایی در سطح عرضه به منظور کاهش و کنترل بیماری‌های مرتبط با آب و مواد غذایی است.

کد خبر 739423

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۵ هزار نظارت بهداشتی در طرح سلامت نوروزی تاکنون
  • انجام ۱۸۲ هزار مأموریت اورژانس در طرح سلامت نوروزی
  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • مشارکت‌محوری و مردمی‌سازی به دنبال توزیع عادلانه ثروت در نظام سلامت است
  • بررسی بازدید‌های محیطی کارشناسان مرکز بهداشت در یکی از قنادی‌های سطح شهر زاهدان
  • پلمب ۲۷۳۹ واحد صنفی متخلف ازسوی وزارت بهداشت
  • مشارکت ۷۵۰ هزار کردستانی در پویش غربالگری دیابت و فشار خون
  • ٢۰ هزار بازدید در حوزه بهداشت انجام شده است
  • تشدید نظارت بازرسان بهداشت محیط / انجام بیش از ۶۰۰۰ بازرسی تا ۵ فروردین و پلمب ۵ واحد صنفی
  • خدمت رسانی به بیش از ۴ هزار بیمار در مراکز خدمات جامع سلامت داراب