Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@12:57:31 GMT

درآمد ٣١ هزار میلیارد تومانی از محل اصلاح نرخ بنزین

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۵۷۲۳

درآمد ٣١ هزار میلیارد تومانی از محل اصلاح نرخ بنزین

به گزارش خبرنگار مهر، بیژن زنگنه، وزیر نفت در ارتباط مستقیم اخبار سراسری با بیان اینکه در حال حاضر روند تولید بنزین در کشور مطلوب است، گفت: بنزین یکی از نقاطی بود که آمریکا تلاش داشت با تحریم آن کشور را با چالش رو به رو کند، در حالیکه در دور جدید تحریم در این بخش ناکام ماند.

وی با بیان اینکه اکنون شاهد صادرات بنزین هستیم، ادامه داد: اگر رشد میانگین مصرف ١٠ تا ١١ درصدی سالانه کشور پا برجا می ماند و سیاستی هم برای مدیریت مصرف شکل نمی گرفت در سال ١٤٠٠ نیاز به واردات بنزین به وجود می آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام مسوول برآوردهای ما نشان می دهد که در نتیجه اصلاح تعرفه بنزین با حدود ٩٣ تا ٩٤ میلیون لیتر بنزین کنترل شده مواجه هستیم. از این میزان دو سوم بنزین سهمیه ای و یک سوم بنزین آزاد است. ٦٤ میلیون لیتر بنزین از طریق کارت سوخت وارد روند سوخت گیری می شود.

زنگنه با اعلام اینکه برآورد می شود سالانه درآمدهای دولت از این محل حدود ٣٠ تا ٣١ هزار میلیارد تومان باشد، اظهار داشت: علت اینکه گفته می شود برآورد هزینه ای است، چون هنوز رفتار مصرف کنندگان را در برخورد با بنزین آزاد یا سهمیه ای نمی دانیم.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه تمامی درآمد حاصل از این محل به اقشار متوسط و ضعیف بر می گردد، تصریح کرد: محل تامین مبلغی که قرار است چند روز آینده واریز شود، مشخص شده و این محل پیش از کسب درآمد از محل گرانی بنزین در نظر گرفته شده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه به خودروهای دولتی سهمیه ای تعلق نمی گیرد، گفت: مصوبات و سهمیه انواع خودروها و وانت بار ها را مشخص کردیم. با تاکسی های اینترنتی نیز در چارجوبی توافقاتی کردیم. اما برای تصمیم گیری درباره آژانس ها و خودروهای سواری بین شهری اگر قرار باشد تغییر یا تخصیص سهمیه ای وجود داشته باشید کمیته ای را دولت مصوب کرده است که با حضور معاونین سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور تشکیل شده و درباره چنین تصمیماتی مشورت شده و اقدام شود.

کد خبر 4773057 روح اله صابرزاده

منبع: مهر

کلیدواژه: وزیر نفت بیژن نامدار زنگنه نرخ بنزین قیمت بنزین بانک مرکزی ایران قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن زلزله بورس بنزین وزارت راه و شهرسازی قاچاق وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قیمت نفت قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۵۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرانی‌ها ۳.۵ برابر استاندارد جهانی شکر مصرف می‌کنند

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: مصرف شکر در ایران سه و نیم برابر نرخ جهانی و مصرف نمک در کشور ما ۴ برابر استاندارد جهانی است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین فرشیدی در آیین آغاز به کار سلامت شهر در بوستان لاله تهران و برگزاری نمایشگاه هفته سلامت با شعار "حال خوب ساختنی است" اظهار کرد: مصرف شکر در ایران سه و نیم برابر نرخ جهانی و مصرف نمک ما 4 برابر جهان است که باید این روند اصلاح شود.

وی با بیان این که فقط با یک اندیشه، ذهن و فکر مثبت می‌توانیم حال خوب بسازیم، افزود: داشتن تغذیه و فعالیت بدنی مناسب و مصرف انرژی ناشی از آن و دوری از استرس می‌تواند سلامت ما را تضمین کند.

هشدار وزارت بهداشت نسبت به مصرف نمک‌های رنگی

فرشیدی با اشاره به این که مردم‌ وزارت بهداشت را با دارو، درمان و بیمارستان می‌شناسند، اظهار کرد: ما در حوزه بهداشت به دنبال افراد سالم هستیم که بیمار نشوند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در یک‌ دهه گذشته و به ویژه در دو‌سال اخیر اقداماتی برای اصلاح مصرف قند و نمک با برنامه‌های فرهنگی انجام شده است، گفت: ترویج استفاده از نان کامل یعنی نان سبوس‌دار در دستور کار قرار دارد. این نان دیابت، سرطان و فشار خون را کاهش می‌دهد. اکنون هزار و 800 نانوایی در کشور نان کامل طبخ می‌کنند و امیدواریم استفاده از این نان ترویج بیشتری پیدا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟
  • اجرای برنامه‌هایی که می‌تواند ما را سالم نگه دارد سخت است
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم
  • مصرف نمک و شکر در ایران ۴ برابر استاندارد جهانی
  • ایرانی‌ها ۳.۵ برابر استاندارد جهانی شکر مصرف می‌کنند
  • خبر مهم درباره قطع سهمیه‌ بنزین برخی خودروها
  • سهمیه بنزین این تاکسی ها در ۱۴۰۳ قطع شد
  • مصرف نمک و شکر در کشور چند برابر استاندارد جهانی است
  • سهمیه بنزین این خودروها قطع شد/ جزییات تازه از حذف کارت سوخت رانندگان
  • مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف با اصلاح یارانه‌های انرژی مبتنی بر نفر محقق می شود