Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ماری یووانوویچ، سفیر سابق آمریکا در اوکراین در جلسه استماع علنی کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان برای ادامه تحقیقات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور شرکت کرد.

خانم ماری یووانوویچ سابقه ۳۳ ساله فعالیت در وزارت خارجه آمریکا را در پرونده خود دارد. او فردی باسابقه محسوب می‌شود. وی در دولت‌های دموکرات و جمهوریخواه آمریکایی فعالیت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماری یووانوویچ به علت حملات مختلفی که رودی جولیانی (وکیل شخصی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا) و همراهانش- برای بدنام کردن او مطرح کردند- از سمت خود برکنار شد.

آدام شیف، رئیس دموکرات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در آغاز جلسه علنی استماع برای بررسی و تحقیق درباره استیضاح ترامپ گفت: امروز دومین جلسه از سری جلسات علنی استماع است که کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان - به عنوان بخشی از تحقیقات استیضاح مجلس نمایندگان آمریکا- آن را برگزار می‌کند.

آدام شیف به ماری یووانوویچ - سفیر سابق و برکنار شده آمریکا در اوکراین - خوشامد گفت و افزود: در آوریل سال ۲۰۱۹ یووانوویچ به عنوان سفیر آمریکا در کی یف (پایتخت اوکراین) حضور داشت که یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا با وی تماس گرفت و به او اعلام کرد سوار اولین هواپیما شود و به واشنگتن بازگردد!

وی افزود: به محض ورود یووانوویچ به واشنگتن، مقامات ارشدش به وی اطلاع دادند هر چند کار اشتباهی مرتکب نشده، اما دیگر نمی‌تواند به عنوان سفیر آمریکا در اوکراین فعالیت کند، چون دیگر رئیس جمهور آمریکا به وی اعتماد ندارد.

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه به برخی اقدامات این مقام سابق آمریکا در اوکراین اشاره کرد و گفت: وی، اسامی برخی افراد فاسد را مطرح کرد و همین کار باعث دشمنی آن‌ها شد. شاید این برخورد بسیار سختگیرانه بود. ماری یووانوویچ نه تنها اوکراینی‌های فاسد - مثل دادستان کل سابق و فاسد اوکراین را عصبانی کرد - بلکه وی، افرادی خاص در آمریکا مثل رودی جولیانی را هم عصبانی کرد که وکیل شخصی دونالد ترامپ است.

در همین حال، خبرگزاری رویترز گزارش داد کاخ سفید، جزئیاتی در مورد گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر زلنسکی همتای اوکراینی وی در ماه آوریل منتشر کرد. کاخ سفید اعلام کرد رئیس جمهور اوکراین در این گفتگوی تلفنی از رئیس جمهور آمریکا برای شرکت در مراسم تحلیف خود دعوت کرد. ترامپ نیز، وی را به کاخ سفید دعوت کرد.

 

منبع:شبکه تلویزیونی سی ان ان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: استیضاح استیضاح ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۵۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زالوژنی رسما سفیر اوکراین در انگلیس شد

به گزارش خبرآنلاین «میخائیل پودولیاک» دستیار ارشد رئیس‌جمهور اوکراین طی مصاحبه‌ای با تلویزیون ۲۴ کی‌یف بیان کرد: «از آنجایی که من متوجه شده‌ام، همه چیز رسما به توافق رسیده است. طبق دستورالعمل‌های تایید شده توسط وزارت خارجه، والری زالوژنی در انگلیس سفیر خواهد شد. البته چند هفته‌ای طول خواهد کشید تا در مورد برخی از رویه‌های تدارکاتی آن توافق کنیم.»

طبق گزارش خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه اوکراین در اوایل ماه مارس گفته بود که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با نامزدی زالوژنی به عنوان سفیر اوکراین در انگلیس موافقت کرد.

به نقل از ایسنا رئیس جمهور اوکراین پیشتر والری زالوژنی را از فرماندهی کل ارتش اوکراین برکنار و ژنرال «آلکساندر سیرسکی» را به جای او در این سمت منصوب کرد.

فرمانده سابق نیروهای مسلح اوکراین در ماه نوامبر مصاحبه‌ای را با نشریه اکونومیست انجام داد و وضعیت میدان جنگ را «بن‌بست» توصیف کرد.

پس از انتشار این گزارش، جنجال‌های فراوانی به پا شد و رابطه رئیس‌جمهور و وزیر دفاع اوکراین با والری زالوژنی دچار مشکلاتی شد که در نهایت به برکناری او منجر شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898939

دیگر خبرها

  • بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • زالوژنی سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • زالوژنی رسما سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ