Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: بنابر اطلاعیه سازمان هواشناسی از اواخر فردا شنبه با ورود یک سامانه بارشی فعال به منطقه، بارش‌هایی را به شکل باران و در ارتفاعات و گردنه‌ها به شکل برف تا روز سه شنبه خواهیم داشت که متعاقب آن احتمال آبگرفتگی و سیلاب در شهر‌ها و مسیل رودخانه‌ها و همچنین کولاک و مه گرفتگی در گردنه‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدیخانی افزود: هشدار‌های لازم برای دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری، مقابله و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان صادر شده، اما لازم است شهروندان با رعایت اصول ایمنی، خصوصا در هنگام رانندگی زنجیر چرخ و لباس گرم برای عبور از جاده‌های برف گیر به همراه داشته باشند و با دستگاه‌های امداد رسان همکاری کنند.

انتهای پیام/ک

احتمال آبگرفتگی، سیلاب و کولاک در استان  قزوین 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود موج بارشی جدید بهاری به اصفهان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به ورود موجی بارشی از بعدازظهر امروز در استان گفت: شرایط جوی با افزایش ابر، گاهی وزش تندباد لحظه‌ای، مه‌آلود و بارش رگبار بهاری با احتمال رعدوبرق و در نواحی مستعد احتمال تگرگ، پیش‌بینی می‌شود.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی خروجی مدل‌های هواشناسی بیانگر ورود موجی بارشی از بعدازظهر امروز و ایجاد ناپایداری تا فردا در سطح استان است.

وی افزود: بر این اساس شرایط جوی از بعدازظهر امروز با افزایش ابر، گاهی وزش تندباد لحظه‌ای، مه‌آلود و بارش رگبار بهاری با احتمال رعدوبرق و در نواحی مستعد احتمال تگرگ، پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: با خروج این موج از سطح استان، روزهای جمعه و شنبه یازدهم فروردین، آسمان صاف تا قسمتی ابری در ساعات عصر و اوایل شب همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با ورود فعالیت سامانه موج ناپایدار از بعدازظهر امروز تا اوایل روز جمعه در استان، گفت: اختلال در تردد، لغزندگی در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش پراکنده باران و برف، مه‌آلودگی و کاهش دید، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، تنش دمایی در سالن‌های دامداری، مرغداری‌ها و گلخانه‌ها از اثرات مخاطرات سامانه مذکور است.

معتمدی اضافه کرد: سامانه موج ناپایدار در تمام مناطق استان و اصفهان به ویژه بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، دهق، برخوار (دولت‌آباد)، لنجان، شهرضا، فریدون‌شهر، گلپایگان، لنجان (زرین‌شهر)، مبارکه، شاهین‌شهر و میمه، نائین و ورزنه با افزایش ابر، گاهی وزش تندباد لحظه‌ای، مه‌آلود و بارش رگبار بهاری با احتمال رعدوبرق و در نواحی مستعد احتمال تگرگ، همراه است.

وی افزود: پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط برف‌گیر، کنترل دمایی، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و گردنه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، پرهیز از سفر به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر و در صورت مجهز بودن خودروها به ادوات زمستانی توصیه می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان پیرامون اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، ادامه داد: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۱ درجه و کمینه آن بامداد فردا به پنج درجه می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: مهاباد و بادرود با بیشینه دمای ۲۳ درجه و فریدونشهر با کمینه دمای صفر درجه به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 739970

دیگر خبرها

  • ورود موج بارشی جدید بهاری به اصفهان
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای تشدید بارش ها در کشور
  • پارکینگ ساخته شده روی سیل برگردان غرب تهران برچیده شد
  • تخریب پارکینگی که بر روی سیل برگردان احداث شده بود | خطر سیلاب از این مناطق تهران دور شد
  • هشدار جدی مدیریت بحران استان تهران به مردم
  • هشدار جدی مدیریت بحران استان تهران به پایتخت‌نشینان
  • مدیریت بحران: هشدار وزش باد شدید در استان تهران
  • صدور هشدار وزش باد شدید در استان تهران
  • بازگشایی راه‌های گلستان/ صدور هشدار نارنجی برای فعالیت‌های دریانوردی
  • خسارت ۲۲۵ میلیاردی سیل به زیرساخت‌های یزد/آماده باش نیروهای امدادی تا پایان هشدار نارنجی