Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:35:48 GMT

مسیر شاهرود-توسکستان- گرگان مسدود شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۶۰۸۹

مسیر شاهرود-توسکستان- گرگان مسدود شد

به گزارش خبرنگار مهر، نیروی انتظامی شاهرود اعلام کرد هم‌زمان با شامگاه آدینه به علت بارش برف، بوران، کاهش دید و سرمای شدید در منطقه کوهستانی شمال شاهرود هم‌اکنون محور مواصلاتی این شهرستان به سمت توسکستان و گرگان مسدود است.

رانندگانی که قصد سفر به گرگان رادارند باید از مسیر جایگزین یعنی خوش ییلاق استفاده کنند چراکه محور اولنگ نیز مسدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس از مردم خواسته درصورتی‌که سفر اضطراری به سمت گرگان ندارند، از ورود به جاده پرهیز کنند.

همراه داشتن و استفاده از زنجیر چرخ یک امر الزامی در محورهای شمالی شهرستان شاهرود است همچنین رانندگان باید تجهیزات فصل سرما را همراه خود داشته باشند.

برف هم‌اکنون ارتفاعات شاهرود و همچنین کالپوش میامی را سفیدپوش کرده است. سوز شدید ناشی از برف دمای شهر شاهرود را به مرز صفر درجه رسانده و مردم این شهرستان سردترین شب سال را تا کنون پیش رو دارند.

یکی از پیشنهادها پلیس‌راه به مردم این است که لاستیک زاپاس خود را از مبدأ زنجیر چرخ ببندند تا زمانی که خواستند از زنجیر چرخ استفاده کنند تنها نیاز به بستن زنجیر به یک چرخ را داشته باشند و این‌گونه کمتر معطل می‌شوند.

همچنین باید گفت کاهش باد چرخ ها، کشیدن ترمز دستی و حرکت در برف همگی از مواردی هستند که هیچ تاثیری در عدم انحراف و گرفتاری خودروها در راه های برفی ندارد و لذا رانندگان نباید تن به چنین کارهایی دهند.

همراه داشتن سوخت کافی، اطمینان از سلامت بخاری، برف‌پاک‌کن و سیستم آب و مکانیکی خودرو در کنار همراه داشتن پتو، لباس گرم کمی غذای خشک و آب در سفرهای زمستانی الزامی است.

دیگر محورهای استان سمنان باز هستند اما تردد در گردنه‌ها و ارتفاعات استان سمنان نیازمند همراه داشتن و استفاده از زنجیر چرخ است به‌خصوص این موضوع در فولاد محله بسیار مهم است.

هواشناسی تا فردا شنبه، بارش برف و کولاک در ارتفاعات را پیش‌بینی کرده است. این سامانه کم فشار بارشی که از غرب وارد دیار قومس شده، حداقل تا یکشنبه در استان سمنان حضور خواهد داشت.

کد خبر 4773063

منبع: مهر

کلیدواژه: وضعیت راهها بارش برف پلیس راهور شاهرود بوشهر یوم الله 13 آبان زلزله شهرکرد ایلام راهپيمايي 13 آبان گرگان شیراز تئاتر کودک و نوجوان هفته وحدت خطبه های نماز جمعه بیرجند سفر استانی قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۶۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان؛ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان پس از انتشار ویدئویی از برداشت شن و ماسه در بستر رودخانه منطقه باغ شاه جنگل توسکستان و آسیب به درختان این منطقه، دادستان مرکز استان شامگاه دیروز برای بررسی به این منطقه رفت و مدیران چند دستگاه مرتبط نیز برای ارائه توضیحات به این محل فرا خوانده شدند.
محمود اسپانلو دادستان مرکز استان گفت: دیشب پس از بررسی و شنیدن نظر کارشناسان دستور توقف عملیات برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه در عمق جنگل‌های هیرکانی در منطقه باغ شاه توسکستان صادر و بلافاصله همه ماشین آلات برداشت از منطقه خارج و ورودی جاده منتهی به این منطقه با خاک مسدود شد.
محمود اسپانلو گفت: برای همه مدیرانی که با صدور مجوز‌ بستر را برای برداشت شن و ماسه و تخریب این جنگل فراهم کردند، پرونده تشکیل شد.
دادستان مرکز استان‌ همچنین  در ادامه این بازدید به منطقه معروف به باغ سرهنگ توسکستان رفت و دستور داد تمام ویلا‌های ساخته شده در این منطقه که بدون مجوز تغییر کاربری و ساخت و ساز شده است، در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی تخریب  شود.
اسپانلو گفت: همه مدیران مرتبط هم که با نظارت نکردن ِ خود، سبب شدند طی یکسال این منطقه به شهرک تبدیل شود به جهت ترک فعل تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.
جنگل توسکستان گرگان بخشی از محدوده جنگل‌های هیرکانی است که به عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) بارش سنگین برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان
  • بارش برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان (فیلم)
  • بارش سنگین برف بهاری در محور شاهرود-توسکستان-گرگان
  • تصاویر بارش برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان | میزبان بارش نسبتاً سنگین برف بود + ویدئو
  • بارش برف در جاده شاهرود- توسکستان
  • رفت و آمد در جاده توسکستان گرگان – شاهرود فقط بازنجیر چرخ
  • محور گنبد- کلاله مسدود شد/ ریزش برف در توسکستان
  • خط و نشان شبانه دادستان گرگان برای ویلاسازان توسکستان/ مدیران متخلف احضار می‌شوند
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان/ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان؛ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف