Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@14:17:21 GMT

وقوع ۳ انفجار در مرکز بغداد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۶۱۶۵

وقوع ۳ انفجار در مرکز بغداد

از منطقه باب الشرقی، دو انفجار شدید که به نظر می‌رسد ناشی از بمب صوتی است یکی در میدان طیران نزدیک میدان تحریر محل تجمع اعتراضات آمیز و مسالمت جویانه مردم بغداد و یکی دیگر نیز در فاصله کمی از آن در میدان خلانی محل تجمع و درگیری پراکنده برخی معترضان با نیرو‌های امنیتی شنیده شده است.

دقایقی بعد سومین صدای انفجار نیز در اطراف این منطقه شنیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز مقامات رسمی در این خصوص اظهارنظر نکرده اند.

در شب‌های گذشته و برغم فروکش کردن اعتراضات خیابانی در بغداد و سایر مناطق مرکزی و جنوبی عراق، برخی گروه‌های پراکنده همچنان در میدان خلانی با نیرو‌های امنیتی درگیر می‌شوند و بعضا با آتش زدن ساختمان‌ها سعی در به چالش کشیدن نیرو‌های امنیتی و یا انداختن دیوار‌های بلند سیمانی برای نزدیک شدن به پل سنک حد فاصل دو سوی رودخانه دجله و رسیدن به منطقه سبز می‌کنند.

امروز جمعه نیز دست کم دوباره این گروه‌ها تلاش کردند با انداختن دیوار‌های سیمانی به خط اول امنیتی پل سنک نزدیک شوند، اما با نیرو‌های امنیتی با شلیک گاز اشک آور یا گلوله‌های صوتی و دودزا آن‌ها را متفرق کردند.

طی روز‌های گذشته نیز بمب‌ها یا نارنج‌های صوتی از سوی برخی افراد در میان معترضان علیه نیرو‌های امنیتی استفاده شده است.

منابع محلی همچنین از انفجار یک بمب صوتی دیگر نزدیک میدان الحبوبی مرکز شهر ناصریه در استان ذیقار چهارمین شهر پرجمعیت عراق و در ۳۷۰ کیلومتری جنوب شرق پایتخت این کشور و زخمی شدن ۱۱ نفر خبر داده اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: انفجار عراق اعتراضات خیابانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۶۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار در بزرگترین کارخانه تسلیحاتی انگلیس

برخی منابع خبری با انتشار ویدئو و تصاویری از وقوع انفجار در کارخانه تسلیحاتی BAE Systems انگلیس خبر می‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های انگلیس امروز چهارشنبه از وقوع انفجار در یکی از سایت‌های شرکت صنایع دفاعی بی‌ای‌ئی سیستمز در جنوب ولز خبر داده‌اند.

 

.

 

بی‌ای‌ئی سیستمز که بزرگترین شرکت دفاعی انگلستان است مدعی شد که این حادثه هیچ تلفاتی نداشته است. یک سخنگوی این شرکت گفت حادثه هنوز در دست بررسی است و تحقیقات در خصوص آن ادامه دارد.

سفر وزرای خارجه انگلیس و آلمان به سرزمین اشغالیروسیه تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس را غیرقانونی خواندپافشاری دولت انگلیس بر اجرای طرح ضد مهاجرتی رواندا

این حادثه در سایت شرکت بی‌ای‌ئی سیستمز در منطقه گلاسکود رخ داده است. سرویس‌های اضطراری گفته‌اند که ساعت 10:49 صبح به محل حادثه فرا خوانده شده‌اند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • وقوع حادثه امنیتی مقابل کنسولگری ایران در پاریس
  • پایان حادثه امنیتی نزدیک ساختمان دیپلماتیک ایران در پاریس
  • وقوع حادثه امنیتی در مقابل سفارت ایران در پاریس / عامل ناامنی دستگیر شد
  • حضور نیروهای امنیتی فرانسه در مقابل کنسولگری ایران در پاریس در پی تهدید به انفجار + فیلم
  • وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌
  • وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس
  • وقوع حادثه امنیتی در مقابل سفارت ایران در پاریس
  • وقوع زلزله ۴.۱ ریشتری در دامغان
  • وقوع انفجار در یکی از سایت‌های بزرگترین شرکت تسلیحاتی انگلیس
  • انفجار در بزرگترین کارخانه تسلیحاتی انگلیس