Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:35:38 GMT

افزایش قیمت به بهانه نرخ بنزین ممنوع است

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۶۳۷۴

افزایش قیمت به بهانه نرخ بنزین ممنوع است

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی به دنبال افزایش قیمت بنزین، ستاد تنظیم بازار استان با برگزاری نشست فوق‌العاده، در خصوص مدیریت بازار و جلوگیری از سوءاستفاده برخی سودجویان از افزایش قیمت بنزین، مصوبات مهمی برای جلوگیری از تخلفاتی همچون افزایش قیمت کالاها داشت.

مشیرالحق عابدی شامگاه جمعه در این نشست اظهار داشت: طبق بررسی‌های به عمل آمده به لحاظ وجود کالا در بازار هیچ گونه کمبودی نداریم و ذخیره کالاهای اساسی در انبارهای استان نیز وضعیت مطلوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: نخواهیم گذاشت مردم با کمبود کالایی در بازار مواجه شوند و پیش از نیاز بازار متناسب با شرایط تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: هیچ بهانه‌ای برای افزایش قیمت‌ها متاثر از قیمت بنزین پذیرفته نیست و این افزایش نیز پس از سال‌ها و با تصمیم قوای سه گانه اتخاذ شده است که به صورت ارائه سبد حمایتی به اقشار نیازمند و دهک‌های پایین جامعه بر می‌گردد.

وی تاکید کرد: افزایش قیمت هرگونه کالا و خدمات به بهانه افزایش قیمت بنزین ممنوع است و مجوزهای افزایش قیمت پیشین باطل اعلام می‌شود.

عابدی گفت: در همین راستا تمامی طرح‌های نظارت مستمر بر بازار را اجرا خواهیم کرد و در قالب این طرح دستگاه‌های نظارتی از جمله اداره کل صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، اداره کل بازرسی استان و غیره موظفند با بهره‌گیری از سامانه‌های دریافت گزارشات و شکایات مردمی و تشکیل گشت‌های مشترک بر بازار کالا و خدمات در استان نظارت مستمر داشته باشند و با متخلفین برخورد قانونی صورت گیرد. 

همچنین اعضا در این نشست نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند و پس از جمع‌بندی تصمیماتی در راستای نظارت بر بازار کالا و خدمات و پیشگیری از هرگونه افزایش قیمت اتخاذ و تکلیف هر یک از دستگاه‌های عضو ستاد تنظیم بازار در این رابطه تعیین شد.

براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه ۲۴ آبان بنزین برای همه وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه بندی شد.

طبق اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر سه هزار تومان خواهد بود، همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر سه هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

برچسب‌ها تنظیم بازار خراسان جنوبی سهمیه بندی بنزین پروندهٔ خبری سهمیه‌بندی و نرخ جدید بنزین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تنظیم بازار خراسان جنوبی سهمیه بندی بنزین تنظیم بازار خراسان جنوبی سهمیه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۶۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ ناصرفخرموحدی در بازدید از واحد‌های صنفی شهرستان فاروج و شیروان گفت: نظارت مستمر با تمام توان بر بازار ادامه دارد و وجود کالا‌های اساسی در بازار بررسی و با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی برخورد می‌شود و همه واحد‌های صنفی باید قیمت محصولات عرضه‌شده را درج نمایند.
به همراه مدیرکل تعزیرات حکومتی، هیأتی از اداره صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان حوزه‌ی بهداشت و سلامت و فرمانداران شهرستان‌های فاروج و شیروان از واحد‌های صنفی سطح شهر فاروج و شیروان بازدید به عمل آوردند.
 در این بازدید که بصورت سرزده به‌منظور نظارت و کنترل عرضه کالا در زمینه کمی و کیفی صورت پذیرفت معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار از اجرای مانور نظارتی کشت‌های مشترک تعزیرات و بازرسی‌های دقیق از بازار طی روز‌های آینده در استان خبر داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • دیجی کالا ؛ بزرگ ترین بازار آنلاین موبایل ایران
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • آیفون ۱۴ رجیستر نمی‌شود، اما اجازه خرید جت شخصی داده می‌شود؟
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • هشدار جدی سعید حجاریان درباره تداوم فعالیت گشت ارشاد و احتمال افزایش قیمت بنزین