Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@17:34:49 GMT

توضیحات زنگنه درباره سهمیه بندی بنزین

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۶۴۹۶

توضیحات زنگنه درباره سهمیه بندی بنزین

 بیژن زنگنه، وزیر نفت در ارتباط مستقیم اخبار سراسری با بیان اینکه در حال حاضر روند تولید بنزین در کشور مطلوب است، گفت: بنزین یکی از نقاطی بود که آمریکا تلاش داشت با تحریم آن کشور را با چالش رو به رو کند، در حالیکه در دور جدید تحریم در این بخش ناکام ماند.

وی با بیان اینکه اکنون شاهد صادرات بنزین هستیم، ادامه داد: اگر رشد میانگین مصرف ١٠ تا ١١ درصدی سالانه کشور پا برجا می ماند و سیاستی هم برای مدیریت مصرف شکل نمی گرفت در سال ١٤٠٠ نیاز به واردات بنزین به وجود می آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام مسوول برآوردهای ما نشان می دهد که در نتیجه اصلاح تعرفه بنزین با حدود ٩٣ تا ٩٤ میلیون لیتر بنزین کنترل شده مواجه هستیم. از این میزان دو سوم بنزین سهمیه ای و یک سوم بنزین آزاد است. ٦٤ میلیون لیتر بنزین از طریق کارت سوخت وارد روند سوخت گیری می شود.

زنگنه با اعلام اینکه برآورد می شود سالانه درآمدهای دولت از این محل حدود ٣٠ تا ٣١ هزار میلیارد تومان باشد، اظهار داشت: علت اینکه گفته می شود برآورد هزینه ای است، چون هنوز رفتار مصرف کنندگان را در برخورد با بنزین آزاد یا سهمیه ای نمی دانیم.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه تمامی درآمد حاصل از این محل به اقشار متوسط و ضعیف بر می گردد، تصریح کرد: محل تامین مبلغی که قرار است چند روز آینده واریز شود، مشخص شده و این محل پیش از کسب درآمد از محل گرانی بنزین در نظر گرفته شده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه به خودروهای دولتی سهمیه ای تعلق نمی گیرد، گفت: مصوبات و سهمیه انواع خودروها و وانت بار ها را مشخص کردیم. با تاکسی های اینترنتی نیز در چارجوبی توافقاتی کردیم. اما برای تصمیم گیری درباره آژانس ها و خودروهای سواری بین شهری اگر قرار باشد تغییر یا تخصیص سهمیه ای وجود داشته باشید کمیته ای را دولت مصوب کرده است که با حضور معاونین سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور تشکیل شده و درباره چنین تصمیماتی مشورت شده و اقدام شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: زنگنه بیژن زنگنه وزیرنفت آمریکا واردات بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۶۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات پلیس درباره طرح نور/ ۹۰ درصد تذکر گیرندگان حجاب، پوشش خود را اصلاح کردند

به گزارش خبرآنلاین ،سردار احمدرضا رادان در قرارگاه طرح نور، که به صورت ویدئو کنفرانس با سراسر کشور برگزار شد، ضمن تشکر ویژه از مردم، ریاست محترم جمهور، قوه قضائیه، مجلس، دادستان، صداوسیما و همکاران انتظامی اظهار داشت: من با قاطعیت اعلام می‌کنم که در قلمرو انتظامی هیچ مأموریتی حساس‌تر از این مأموریت وجود ندارد و خوشبختانه آن گونه که نشان می‌دهد به لطف خداوند متعال و تلاش و جدیت همکاران، پیامدهای طرح بسیار مطلوب و قابل قبول بوده است.

مهر در خبری نوشت:وی افزود: وظیفه و تکلیف قانونی و شرعی ما حکم می‌کند که این مأموریت را با جدیت و دقت و هوشمندانه استمرار بخشیم.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.

سردار رادان یادآور شد: برابر گزارش‌های دریافتی ۹۰ درصد تذکر گیرندگان رفتار و پوشش خویش را اصلاح و با پلیس همکاری کرده‌اند.

وی در پایان گفت: پلیس در کنار اجرای طرح نور، هیچ گاه از دیگر مأموریت‌های خود از جمله مبارزه با مواد مخدر، سرقت و اراذل و اوباش غافل نخواهد شد.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899228

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم اعدام توماج صالحی
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی
  • توضیحات پلیس درباره طرح نور/ ۹۰ درصد تذکر گیرندگان حجاب، پوشش خود را اصلاح کردند
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت
  • واکنش یک حقوقدان به اظهارات جنجالی کریمی قدوسی: بنزین به آتش ایران‌هراسی نریزید