Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-29@00:16:48 GMT

سامانه حقیقت‌یاب باز هم دست ترامپ را رو کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۶۵۲۲

 وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان با راه‌اندازی یک سامانه حقیقت‌یاب به بررسی دروغ‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در هر هفته می‌پردازد. این شبکه در بررسی نتایج هفته پیش اعلام کرد که ترامپ ۶۷ ادعای دروغین بر زبان آورد که ۲۷ مورد از این دروغ‌های او مربوط به روند استیضاحش از سوی دموکراتها بوده است.

اخبار بین‌الملل- این ششمین هفته متوالی است که تعداد دروغ‌هایی که دونالد ترامپ درباره مسئله استیضاح یا اوکراین بر زبان می‌آورد، بیش از هر موضوع دیگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور آمریکا هفته پیش ۷ بار اعلام کرد که شخص افشاگر اوکراین ناپدید شده است. در صورتی که هیچ سندی در این خصوص وجود ندارد.

وی ۴ بار اعلام کرد که شکایت شخص افشاگر علیه او حقیقت ندارد که این مسئله  هم دروغ است. ترامپ همچنین ۴ بار اعلام کرد که روزنامه واشنگتن پست از منابع ساختگی برای یکی از مطالبی که علیه او منتشر کرد، استفاده کرده بود. این مسئله هم صحت ندارد.

به نوشته سی ان ان، دونالد ترامپ در ۱۸ هفته گذشته، ۱۲۰۲ ادعای دروغین بر زبان آورده که این یعنی او در هر روز ۱۰ بار دروغ گفته است. رئیس جمهور آمریکا هفته پیش در حساب توییتر خود اعلام کرد که محبوبیت او ۹۵ درصد است. این در حالی است که این ادعای او هیچگاه صحت نداشته است. هفته پیش محبوبیت دونالد ترامپ در میان جمهوری خواهان در نظرسنجی گالوپ ۸۹ درصد بود که این بالاترین درصد محبوبیت اوست.

رئیس جمهور آمریکا درباره مسئله استیضاحش اعلام کرد: من نگران هیچ چیز نیستم، همه چیز درست پیش می‌رود. من هرگز درباره این افرادی که برای شهادت آمده بودند نشنیده ام. نمی‌دانم که هستند. به نظر می‌رسد که هیچ کس اطلاعات دست اول ندارد.

در حالی که این ادعا مبنی بر این که هیچ کدام از افراد‌ی که در روند استیضاح او شهادت دادند اطلاعات دست اولی در اختیار ندارند، صحت ندارد. بسیاری از آن‌ها اطلاعات بسیاری خوبی در اختیار داشتند و آن را ارائه کردند.

ترامپ در سخنرانی هفته پیش خود به مسئله اقتصاد آمریکا اشاره کرد و گفت: ما هرگز در طول تاریخ چنین اقتصادی نداشته ایم و اگر مخالفان ما بودند الان اقتصاد به جای اینکه ۶۰ یا ۷۰ درصد افزایش داشته باشد، زیر ۶۰ یا ۷۰ درصد بود.

این در حالی است که نمی‌توان تصور کرد که اقتصاد آمریکا با ریاست جمهوری هیلاری کلینتون چگونه می‌شد؛ اما اقتصاد با ریاست جمهوری ترامپ ۶۰ یا ۷۰ درصد رشد نداشته بلکه فقط کمتر از ۳ درصد در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ افزایش یافته است.

این‌ها فقط تعدادی از ادعا‌های دروغین ترامپ در هفته پیش بود. سامانه حقیقت‌یاب شبکه سی ان ان هر هفته ادعا‌های دروغین ترامپ را بررسی می‌کند. دونالد ترامپ هفته پیش هم ۵۰ ادعای دروغین مطرح کرده بود که ۱۳ مورد از این دروغ‌ها مربوط به آغاز روند استیضاح او از سوی دموکرات‌ها بود.  

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیس جمهور آمریکا استیضاح رئیس جمهور واشنگتن پست اقتصاد هیلاری کلینتون ریاست جمهوری رشد دروغ ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۶۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام شرکت شبکه اجتماعی ترامپ ۳۰ درصد صعود کرد

شرکت شبکه اجتماعی «تروت سوشال» دونالد ترامپ، در نخستین روز معاملاتش در نزدک در روز سه شنبه، بیش از ۳۰ درصد صعود کرد.

به گزارش ایسنا، سهام «گروه رسانه و فناوری ترامپ» که شرکت مادر «تروت سوشال» است، با نماد دی جی تی، بالای ۶۵ دلار معامله شد  که ارزش بازار این شرکت را به ۹.۲۵ میلیارد دلار رساند.

این شرکت در توافقی که هفته گذشته مورد موافقت سهامداران قرار گرفت، با شرکت «دیجیتال ورلد اکوئیزیشن کورپ» ادغام شد. شرکت دیجیتال ورلد، قبل از این ادغام، از سال ۲۰۲۱، در بورس حضور داشت.

ترامپ پس از این که به دنبال حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره آمریکا در سال ۲۰۲۱، از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر، بیرون انداخته شد، شرکت «تروت سوشال» را تاسیس کرد.

ترامپ با حدود ۷۹ میلیون سهم، مالکیت حدود ۶۰ درصد از «تروت سوشال» را در اختیار خواهد داشت که ارزش دارایی او را بر مبنای سطح فعلی معاملات، به بیش از پنج میلیارد دلار می رساند. اما ترامپ نمی تواند سهام خود را به این زودی نقد کند. بر اساس شرایط ادغام، سهامداران باید پیش از فروش سهام انتقال یافته، مدت ۶ ماه صبر کنند.

بر اساس گزارش رویترز، بر اساس اسنادی که دیجیتال ورلد نزد کمیسیون بورس و اوراق بهادار تنظیم کرده است، شرکت رسانه ای ترامپ، در ۹ ماه نخست سال میلادی گذشته، ۴۹ میلیون دلار ضرر کرد و ۳.۴ میلیون دلار درآمد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • نظرسنجی جدید: افزایش اندک میزان محبوبیت جو بایدن
  • سهام شرکت شبکه اجتماعی ترامپ ۳۰ درصد صعود کرد
  • ورود سامانه بارشی از اواخر هفته به استان
  • نظرسنجی ها: رقابت ترامپ و بایدن تنگاتنگ است