Web Analytics Made Easy - Statcounter

 اوو مورالس، رئیس جمهور مستعفی بولیوی اعلام کرد تمایل دارد از مکزیک به بولیوی بازگردد اما انتخابات جدید می‌تواند بدون او نیز برگزار شود.

چند هفته‌ای است که بولیوی شاهد اعتراضات خیابانی به دنبال اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور که منجر به پیروزی اوو مورالس شده بود، است. به دنبال این اعتراضات، سرانجام مورالس به منظور متوقف ساختن «خشونت مخالفان و بازگرداندن آرامش به کشور» استعفا داد و به کشور مکزیک پناهنده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از خروج مورالس، جنینه آنز، معاون دوم سنای بولیوی روز سه‌شنبه در یک جلسه ویژه پارلمان که برای پذیرش رسمی استعفای مورالس برگزار شده بود، خود را رئیس‌جمهور موقت بولیوی اعلام کرد. دادگاه قانون اساسی بولیوی قانونی بودن انتقال قدرت را تأیید کرده است. بر اساس خبرها، نظامیان بولیوی نیز از وی اعلام حمایت کرده‌اند. آمریکا بلافاصله به این اقدام واکنش نشان داد و ضمن اعلام حمایت از آنز ریاست‌جمهوری او را به رسمیت شناخت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مورالس انتخابات انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۶۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات اتاق اصناف کشاورزی در خاتم

دشتی رئیس سازمان تعاونی روستایی استان یزد در جمع فعالین بخش کشاورزی شهرستان خاتم گفت: با توجه به اینکه شهرستان خاتم قطب کشاورزی است می‌طلبد انتخابات پرشوری در این شهرستان برگزار شود.

دشتی افزود: خوشبختانه با استقبال خوب فعالین بخش کشاورزی این شهرستان انتخابات دو اتحادیه صنف باغداری و دامداران برگزار شد.

او بیان کرد: هدف از برگزاری انتخابات و تشکیل اتحادیه‌ها و اتاق اصناف کشاورزی این است که بتوانیم خواسته‌های برحق کشاورزان منطقه مجدانه پیگیری شود. 

دشتی رئیس سازمان شرکت تعاونی استان در پایان با هیئت مدیره‌های تشکل‌ها تعاونی تولید فجر، تعاونی تولید نهرمسیح و شرکت تعاونی روستایی هرات دیدار و راهکار‌های توسعه فعالیت هایشان در شهرستان بررسی شد و تاکید کرد هیئت مدیره‌ها برای ارائه خدمت بیشتری به مردم فعالیت‌های خود را تشدید کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • برگزاری انتخابات اتاق اصناف کشاورزی در خاتم
  • ثبت برند بدون دریافت مجوز امکان ندارد
  • برگزاری انتخابات حمایت از حقوق مصرف کنندگان
  • فردا؛ برگزاری انتخابات فدراسیون ترای اتلون با ۹ کاندیدا
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در ملایر اندیشیده شده است
  • ۳.۵ میلیارد نفر امکان سفر بدون روادید به ایران را دارند
  • آمادگی آبادان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • دستگیری مقامات نفت و گاز ونزوئلا به اتهام فساد
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت