Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@12:38:32 GMT

جایگزین فیس بوک و توئیتر راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۶۶۸۶

 دو سال قبل جیمی ولز یکی از موسسان ویکی پدیا یک نشریه آنلاین به نام «ویکی تریبیون» را برای مقابله با اخبار جعلی و و اشاعه اخبار درست توسط شهروند خبرنگاران راه اندازی کرد. اما ویکی تریبیون هیچ گاه فراگیر نشد. اکنون ولز قصد دارد یک سایت شبکه اجتماعی و اشتراک اخبار به نام WT:Scocial ایجاد کند. او امیدوار است این وب سایت به جایگزینی برای فیس بوک و توئیتر تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

WT:Scocial هم مانند فیس بوک و توئیتر به کاربران اجازه می‌دهد اخبار را به اشتراک بگذراند. اما برخلاف آن‌ها به جای تبلیغات با کمک‌های مالی سرمایه خود را تامین می‌کند. ولز در این باره می‌گوید: مدل تجاری شرکت‌های شبکه اجتماعی کاملا تبلیغ محور است و این مشکل ساز شده است. زیرا در این میان محتوا با کیفیت اندک برنده اصلی است.

برخلاف فیس بوک و توئیتر که از الگوریتم‌های مختلف پست‌هایی با بیشترین میزان کامنت یا لایک در بالای صفحه قرار می‌دهد، WT:Scocial جدیدترین لینک‌ها را بالای صفحه نشان می‌دهد. حتی ممکن است گزینه «upvote» در آینده به این سرویس اضافه شود.

همچنین WT:Scocial از کسب وکار‌های کوچک پشتیبانی می‌کند. WT:Scocial قول می‌دهد فضایی را ایجاد کند که عاملان خطرناک حذف شوند.

عضویت در این سرویس رایگان خواهد بود، اما درحال حاضر نام فرد باید در فهرست انتظار ثبت شود، به سرویس کمک مالی کند یا دوستانش را دعوت کند.

این سرویس که یک ماه از عمر آن می‌گذرد حدود ۵۰ هزار کاربر دارد.

 

منبع:انگجت

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فیس بوک توئیتر کاربران کامنت لایک شبکه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۶۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم باید جایگزین تصدی‌گری دولت شود

امام جمعه رفسنجان گفت: نقش مردم در عرصه‌ها معجزه می‌کند، مردم همه‌جا پای کار بودند و امسال هم مردم برای تولید به صحنه آیند و در حل مشکل اقتصاد کشور گام بردارند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های نمازجمعه شهر رفسنجان با اشاره به شعار سال جدید با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» بیان کرد: مهمترین مشکل امروز مردم اقتصاد و تورم است و این مهم مدنظر رهبر انقلاب نیز است.

وی گفت: درمان این درد را رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم دانستند.

او خاطر نشان کرد: دهه نود دهه موفقی نبود، تحریم‌های همه‌جانبه، پدیده شوم کرونا و کاهش قیمت و صادرات نفت از جمله عوامل آن بود، اما بخش مهم برمیگردد به اقتصاد دولتی وابسته به نفت و دلار.

خطیب جمعه رفسنجان یادآور شد: به جای تصدی‌گری دولت مشارکت مردم باید جایگزین شود، دولت زیر ساخت را فراهم نماید، سرمایه‌گذاران کار اقتصادی انجام دهند، بانک‌ها با استفاده از اندوخته‌های مردم چرخه تولید به راه اندازد.

وی تصریح کرد: نقش مردم در عرصه‌ها معجزه می‌کند، مردم پای کار بودند و الان هم مردم برای تولید به صحنه آیند و در حل مشکل اقتصاد کشور گام بردارند.

امام جمعه رفسنجان گفت: اقتصاد کشور روبه رشد است، اقدامات قابل تأملی صورت گرفته، اما برای رونق اقتصادی کافی نبوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: قریب به شش ماه از طوفان‌الاقصی و خیزش مردم مظلوم فلسطین میگذرد، آمریکا و اسرائیل هر اقدام که در توانشان بود انجام دادند، اما در همه عرصه‌ها شکست خوردند.

او با اشاره به اهمیت شب‌های قدر بیان کرد: دعای دسته‌جمعی به اجابت نزدیک‌تر است، تفکر و بازبینی پرونده زندگی خود یکی از مهم‌ترین اعمال در شب قدر است.

عسکری شکرگزاری بر نعمت‌ها و دعا و عمل برای رسیدن به خواسته‌ها را از دیگر اعمال شب قدر برشمرد و افزود: توبه و برگشت از انحرافات در زندگی راه رستگاری است که در شب قدر صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم باید جایگزین تصدی‌گری دولت شود
  • چسب‌های زیستی جایگزین چسب‌های صنعتی خواهند شد
  • (عکس) جایگزین سراتو به بازار آمد!
  • «اعتبار» جایگزین «دهن‌لق» شد
  • جایگزین سراتو به بازار آمد!/ عکس
  • درختان زیتون در جبالبارز جایگزین درختان جنگلی می شوند
  • رایان مسی جایگزین لیونل می‌شود
  • «نون خ ۵» بعد از شب‌های قدر جایگزین «زیر خاکی ۴» می‌شود
  • خشم ناگلزمان از زمین فرانکفورت: فاجعه بود!
  • همکاری اپل با بایدو/ هوش مصنوعی چینی جایگزین گوگل می‌شود