Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسدالله عباسی با انتقاد از رویه دولت در اجرای ناقص طرح رتبه‌بندی فرهنگیان و عدم برنامه‌ریزی برای استخدام معلمان حق‌التدریسی، پیش‌دبستانی و آموزش‌دهنده‌ها در سال ۹۸ اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دلایلی که به ایجاد این شرایط کمک کرد و اجرای طرح‌ها را بلاتکلیف گذاشت تدوین بودجه غیرعملیاتی بود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس عملیاتی نشدن وعده‌های دولت در اجرای بسیاری از برنامه‌ها نظیر طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را نیز مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در سال ۹۸ شاهد عدم اجرا و یا اجرای ناقص طرح‌ها و برنامه‌ها از سوی دولت بودیم و انتظار داریم برای سال آینده این قبیل اتفاقات ناخوشایند دیگر تکرار نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تدبیر دولت برای اصلاح و حذف معافیت‌های مالیاتی در خلال تدوین لایحه بودجه سال ۹۹ را مورد تأکید قرار داد و در همین مورد خاطرنشان کرد: معافیت‌های مالیاتی در حال حاضر بار بسیار سنگینی را بر اقتصاد کشور تحمیل می‌کنند بنابراین استمرار چنین وضعیتی در شرایط سخت اقتصادی امروز امری غیرممکن است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه اصحاب و خانواده بزرگ آموزش و پرورش کشور همچنان منتظر اجرایی شدن وعده‌های دولت هستند ابراز داشت: انباشت مطالبات پیمانکاران در پروژه‌های عمرانی کشور نیز از جمله مشکلاتی است که انتظار داریم دولت ردیف‌های اعتباری خاصی را برای حل آن در نظر بگیرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس مشخص شدن رقم دقیق یارانه‌های پنهانی که به بخش انرژی اختصاص پیدا کرده و افراد و دهک‌هایی که از عواید آن منتفع می‌شوند را ضروری اعلام کرد و گفت: با توجه به بحث خروج وابستگی کشور از درآمد‌های حاصل از فروش نفت باید از هدررفت منابع و اعتبارات به ویژه در چنین بخش‌هایی جلوگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه تنها دهک‌های پایین جامعه که در برابر تحولات اقتصادی آسیب‌پذیرند باید از مزایای پرداخت یارانه‌های پنهان بخش انرژی بهره‌مند شوند خاطرنشان کرد: موشکافی دقیق در بحث دخل و خرج‌ها و ممانعت از اسراف در حوزه‌های مختلف می‌تواند در نهایت به تحقق شعار رونق تولید و افزایش اشتغال مؤثر کمک کند.

عباسی در پاسخ به این پرسش که لایحه بودجه سال ۹۹ چه وقت و در چه زمانی از سوی دولت تقدیم مجلس خواهد شد نیز اظهار داشت: مطابق آئین‌نامه داخلی مجلس، لایحه باید تا ۱۵ آذر توسط دولت ارائه شود که البته با توجه به رویه مثبت دولت در این زمینه امیدواریم امسال نیز شاهد ارائه سروقت لایحه بودجه در زمان مقرر آن باشیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: هیئت رئیسه مجلس طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان دولت معافیت مالیاتی لایحه بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۶۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی

دیوان محاسبات کشور آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی را مشمول امتیازات قانون نظام رتبه بندی معلمان اعلام کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، این نهاد نظارتی مستند به مفاد ماده 4 قانون نظام رتبه بندی معلمان و تبصره 1 ماده 3 آیین نامه اجرایی قانون مذکور و اصلاحیه آن، آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی را مشمول امتیازات قانون نظام رتبه بندی معلمان اعلام کرد.

ماده 4 - فرآیند رتبه بندی برای کلیه معلمان، در یکی از رتبه‌ های ماده (3) این قانون و مطابق آیین ‌نامه اجرائی آن حداکثر تا سه ماه پس از ابلاغ قانون، بر مبنای امتیازات ناشی از معیارهای ذیل با رعایت ترتیب اولویت، انجام می‌ شود.
1 ـ شایستگی عمومی
2 ـ شایستگی تخصصی
3 ـ شایستگی حرفه‌ ای
4 ـ تجربه

تبصره ـ افراد موضوع لایحه قانونی راجع به استفاده کارکنان کادر اداری وزارت آموزش و پرورش که برای خدمت معلمی استخدام شده ‌اند از طرح طبقه ‌بندی مشاغل معلمان کشور و احتساب سوابق تجربی آنان مصوب 17 /9 /1358 شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران با اصلاحات بعدی، نیز مشمول این قانون می ‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • مناقشه حجاب، از «ایتا» تا خیابان
  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • بلبشو در ارقام افزایش حقوق رتبه‌بندی معلمان شاغل و بازنشسته!