Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید افراز روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، ‌افزود: درحال حاضر برای ۷۷ مشترک برق خانگی با ظرفیت تولید ۶۷۰ کیلووات پروانه صادرشده و ۲ نیروگاه با ظرفیت ۱۱ مگاوات نیز در قم فعال است.

وی اضافه کرد: پنل های خورشیدی در ۱۰ اداره دولتی قم با ظرفیت تولید ۱۴۳ کیلووات نصب است که صرف مصارف داخلی همان اداره می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، نصب و راه اندازی پنل های خورشیدی با ظرفیت تولید ۳۰۰ کیلووات از برنامه‌های سال آینده می‌باشد.

افراز با بیان این‌که عمر مفید پنل‌های خورشیدی بیش از ۲۰ سال است، گفت: یکی از ویژگی‌های خوب پنل های خورشیدی این است که هیچ قطعه دینامیکی در آن به کار نرفته، نیاز به نگهداری خاصی ندارد و فقط به دلیل گردوغبار، باید شست و شو داده شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که درصد بالایی از تجهیزات سامانه‌های خورشیدی وارداتی است، قیمت ارز روی پنل های خورشیدی تاثیر مستقیم دارد و در حال حاضر برای ایجاد سامانه‌های خورشیدی به ازای هر کیلووات بین هفت و نیم تا هشت میلیون تومان باید هزینه شود.

وی بیان کرد: قراردادی که شرکت توزیع نیروی برق با مشترکان منعقد می‌نماید، قرارداد خرید ۲۰ ساله می‌باشد و مبالغ پرداختی نیز هر ۲ ماه یک‌بار با قرائت عدد کنتورهای نصبی از راه دور پرداخت می‌شود.

مدیر بازار برق شرکت توزیع برق قم افزود: هر مشترک برق می‌تواند تا ۲ برابر ظرفیت انشعاب سامانه خورشیدی دریافت نماید و به ازای هر یک کیلووات، ۱۲ مترمربع فضا در پشت‌بام منازل نیاز است و منازلی که مشرف به ساختمان‌های بلند نباشند، به دلیل آفتاب گیربودن مناسب این کار می‌باشند.

به گفته وی، بازگشت سرمایه بین سه و نیم تا چهار سال می‌باشد و قیمت خرید برای سامانه‌های خورشیدی از یک تا ۲۰ کیلووات به ازای هر کیلووات ساعت، هزار و ۴۰ تومان و برای سامانه‌های از ۲۰ تا ۱۰۰ کیلووات ۹۱۰ تومان می‌باشد.

در حال حاضر حدود ۵۶۰ هزار مشترک برق در قم فعال است و ۱۲.۵۵ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۸۸ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

برچسب‌ها انرژی برق قم شرکت توانیر وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق قم شرکت توانیر وزارت نیرو انرژی برق قم شرکت توانیر وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۷۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید

تولید پتروشیمی غدیر در سال ۱۴۰۲ به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید و افزایش ۳۲ درصدی درآمد شرکت نسبت به سال ۱۴۰۱ ثبت شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی غدیر، این شرکت پس از ثبت رکورد بی‌سابقه تولید به مقدار ۱۱۰ درصد ظرفیت اسمی در سال ۱۴۰۱، پارسال نیز موفق به ثبت رکورد تولید با بیش از ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی شد.

همچنین پتروشیمی غدیر با درآمدزایی ۴,۵۹۱ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ و افزایش ۳۲ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ توانسته مقدار سود خالص و فروش این شرکت را به مقدار قابل توجهی افزایش دهد.

جلوگیری از ارزبری ۱۰۰ میلیون دلاری با اتکا به توان داخل از موفقیت‌های شرکت پتروشیمی غدیر است که می‌تواند در آینده کمک شایانی به افزایش درآمد و سودآوری این شرکت داشته باشد.

کاهش مصرف انرژی، ثبت بالاترین رکورد تولید در تولید وینیل کلراید مونومر (VCM) و پلی وینیل کلراید (PVC)، فروش با نرخی بیش از نرخ جهانی، ایجاد تنوع در سبد محصولات از ۲ به ۶ محصول، افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی خوراک از ۱۰ به ۲۷ هزار تن، تولید تجاری گرید S۷۰ و S۷۰ medical، ثبت شاخص بهره‌وری تولید به مقدار ۲۰۳ تن به ازای هرنفر، افزایش میانگین ظرفیت دریافتی کلر و اهتمام ویژه برای راه‌اندازی طرح‌های VCM۲، کلرآلکالی و غدیر ۲ از دیگر دستاوردهای شرکت پتروشیمی غدیر در سال ۱۴۰۲ بوده است.

دیگر خبرها

  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • معامله ۵۳ میلیارد کیلووات‌ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • معامله ۵٣ میلیارد کیلووات ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • اجرای ۵ طرح اشتغالزایی خُرد در کاشان به همت بنیاد برکت
  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان با حمایت بنیاد برکت
  • شهرک نیروگاه خورشیدی در همدان ایجاد می‌شود
  • صنایع انرژی بر، ۲ درصد برق مصرفی خود را از انرژی تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • جانمایی سه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۳۵ مگاوات در همدان
  • معرفی ۵ پکیج تولید ایران
  • افزایش ۴ برابری ظرفیت تولید کارت سوخت