Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@16:07:34 GMT

جشن نشاط نبوی در بندر آستارا برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۷۳۵۲

جشن نشاط نبوی در بندر آستارا برگزار شد

به مناسبت سالروز ولادت پیامبر رحمت و مهربانی و میلاد ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت جشن نشاط نبوی در بندر آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، به مناسبت سالروز ولادت پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد(ص) و میلاد ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام جعفرصادق(ع) جشن نشاط نبوی با حضور علما و روحانیون تشیع و تسنن، مسئولان و پیروان دو مذهب در آستارا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«حسن رستم زاد» در آیین سالروز ولادت حضرت محمد(ص) و میلاد امام جعفر صادق(ع) را تبریک گفت و افزود: دین اسلام کامل‌ترین دین است و اسلام آورده شد اتحاد، همدلی، انسجام و انسانیت را بین بشریت پیاده کند.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان اینکه اسلام آمد تا راه سعادت، انسانیت و هدایت را به همه انسان‌ها نشان دهد، تصریح کرد: پیروان این دین کامل که پیامبرشان، رسول رحمت و مهربانی است نباید بینشان اختلاف و تفرقه باشد.

 

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران مدافع و پشتیبان ملت‌های مظلوم چه شیعه و چه سنی است، ادامه داد: دشمنان مسائل کوچک را بزرگ جلوه داده و بین مسلمانان اختلاف ایجاد می‌کنند و بدین‌وسیله منابع کشورهای اسلامی را به غارت می‌برند.

 

رستم زاد اشتراکات اهل تسنن و تشیع را با هم بسیار دانست و خاطرنشان کرد: باید این نقطه اشتراکات را تقویت کرده و با هم وحدت و همدل باشیم تا دشمنان اسلام در رسیدن به اهدافشان ناکام بمانند.

 

عالی‌ترین نماینده دولت در بندر آستارا با بیان اینکه داعش دست پروده آمریکا بود، افزود: جمهوری اسلامی ایران در راه دفاع از اسلام و ملت‌های مظلوم منطقه در مقابله با داعش محکم ایستاد و درس فراموش ناشدنی به آنان داد.

 

وی به دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: ۱۲ هزار شهید از اهل سنت در دوران جنگ تحمیلی در راه دفاع از وطن، انقلاب و امام و رهبری جانشان را تقدیم کردند.

 

رستم زاد با اشاره به اینکه با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و هوشیاری و بصیریت مردم دشمن به اهدافش نمی‌رسد، افزود: دشمن از راه‌های مختلف تلاش می‌کند تا بین مردم شکاف ایجاد کند و باید حواسمان نسبت به این موضوع باشد.

 

فرماندار بندر آستارا به افزایش قیمت بنزین اشاره و خاطرنشان کرد: افزایش قیمت بنزین به نفع دهک‌های پایین جامعه و اقتصاد کشور است.

 

رستم زاد گفت: دولت در برنامه دارد در راستای کمک به دهک‌های پایین جامعه بسته‌های حمایتی را به ۱۸ میلیون خانوار ایرانی که ۶۰ میلیون نفر را شامل می‌شود، اختصاص دهد.

 

گفتنی است، مولودی خوانی، شعرخوانی، اجرای تواشیح و مسابقه برای کودکان و نوجوانان از دیگر بخش‌های این جشن در بندر آستارا بود.

 

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد مساجد نماز جمعه اصفهان اردبیل کنفرانس وحدت اسلامی کانون های مساجد هفته کتاب و کتابخوانی قیمت بنزین بندر آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۷۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند

به گزارش خبرنگار مهر، صبح سه شنبه نشست تخصصی نایب رؤسای هیأت‌های ورزشی استان هرمزگان حضور حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس در دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در این نشست فعالیت بانوان در عرصه ورزشی را مایه ایجاد شور، نشاط و شادابی دانست و گفت: این شور و نشاط می‌تواند از طریق جامعه بانوان به جامعه منتقل شود و نشاط اجتماعی را افزایش دهد.

وی با قدردانی از تلاش‌های بانوان ورزشکار استان هرمزگان افزود: باید شرایط را جهت افزایش افتخارات بانوان افزایش دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به جایگاه ورزش و تندرستی در دین مبین اسلام تاکید کرد: جوانان باید به سمت تلاش برای تقویت سلامت روح و روان تشویق شوند.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: تحصیل، تهذیب و ورزش باید در اولویت نسل جوان قرار گرفته شود تا هم به اعتلای روح کمک کند و هم ابعاد جسمانی آن‌ها ورزیده‌تر شود.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده جایگاه روح سالم را بدن سالم معرفی کرد و ضمن دعوت از ورزشکاران به خودسازی در همه ابعاد ادامه داد: ورزش می‌تواند در گسترش فرهنگ به خصوص فرهنگ پهلوانی تأثیر گذار باشد.

امام جمعه بندرعباس عنوان‌کرد: ورزش و جوانان دو مقوله به هم پیوسته هستند و باید همگام با هم برای تأثیرپذیری بیشتر پیش بروند.

وی خاطرنشان‌کرد: هیأت‌های ورزشی بایستی ضمن رسیدگی به فعالیت‌های ورزشی در حوزه فرهنگی نیز ورود کنند تا ابعاد جسمانی و روحانی ورزشکاران توأم باهم رشد کند.

کد خبر 6086013

دیگر خبرها

  • ‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • ‌تأیید درخواست ۲۱۱۱ نفر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • آمادگی شهرستان گلوگاه جهت برگزاری همایش صبح و نشاط
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • مراسم معارفه حجت‌الاسلام عبدالعلی توجهی، تولیت مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد
  • راه اندازی مجدد کارخانه آسفالت شهرداری مهاباد
  • زیباسازی شهری در شهرضا متحول می‌شود
  • ماموریت ویژه فیلم‌بر‌ها در تهران قدیم