برنامه جشنواره موسیقی دانشجویی صبا اعلام شد/ یک نشست برای مدیریت
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۷۴۰۴
به گزارش خبرنگار مهر، دومین جشنواره موسیقی دانشجویی صبا به دبیری پوریا رمضانیان از روز دوم آذر ماه سال جاری با اجرای چندین برنامه پژوهشی و موسیقایی در تالارهای مختلف شهر تهران کار خود را در شرایطی آغاز میکند که برنامه کامل این رویداد موسیقایی به صورت مشروح اعلام شد.
دومین جشنواره موسیقی دانشجویی صبا در چهار رشته «آهنگسازی»، «آنسامبل موسیقی ایرانی»، «آنسامبل موسیقی کلاسیک» و «پژوهش موسیقی» به میزبانی دانشگاه تهران برگزار میشود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
برنامه کامل دومین جشنواره موسیقی دانشجویی صبا به ترتیب زیر اعلام شده است:
شنبه ۲ آذر : تالار فارابی- ساعت ۱۸: مراسم افتتاحیه دومین جشنواره موسیقی صبا
یکشنبه ۳ آذر: تالار رودکی- ساعت ۱۹: کنسرت برگزیدههای جایزه آهنگسازی احمد پژمان
دوشنبه ۴ آذر: موزه موسیقی- ساعت ۱۰: پنل پژوهشی راه یافتگان بخش رقابتی پژوهش موسیقی/ موزه موسیقی – ساعت ۱۳: پنل پژوهشی راه یافتگان بخش رقابتی پژوهش موسیقی/ موزه موسیقی – ساعت ۱۶: مستر کلاس آهنگسازی برای تریوی فلوت، ویولن و پیانو/ تالار رودکی – ساعت ۱۷: کنسرتهای رقابتی آنسامبل موسیقی ایرانی
سهشنبه ۵ آذر: تالار رودکی- ساعت ۱۷ : کنسرتهای رقابتی آنسامبل موسیقی کلاسیک غربی
چهارشنبه ۶ آذر: دانشکده موسیقی- ساعت ۱۲:۳۰: مروری بر آثار محمدرضا درویشی/ تالار اندیشه حوزه هنری- ساعت ۲۰: کنسرت کوارتت «هارمونیکا» از کشور ارمنستان به نوازندگی مهمان دلبر حکیم آوا
پنجشنبه ۷ آذر: عمارت رو به رو- ساعت ۱۱: سمینار و کارگاه اجرای سازهای زهی/ تالار رودکی- ساعت ۱۸: رسیتال پیانو «نگاهی از کنج» به سرپرستی ربکا آشوقیان با حضور آنسامبل «تریوفونوس»
جمعه ۸ آذر: تالار رودکی – ساعت ۱۷: کنسرت «کوارتت تار» به سرپرستی علی اصغر عربشاهی/ تالار رودکی- ساعت ۲۰: کنسرت «تریوی وصل» به سرپرستی سعید نایب محمدی
شنبه ۹ آذر: تالار وحدت – ساعت ۲۱: شب یادبود استاد مشکاتیان و مراسم اختتامیه
یکشنبه ۱۰ آذر: پژوهشگاه دانشگاه هنر – ساعت ۱۲:۳۰: کارگاه موسیقی و طراحی گرافیک
دوشنبه ۱۱ آذر: تالار مهر حوزه هنری – ساعت ۱۱: مستر کلاس پیانوی دلبر حکیم آوا
چهارشنبه ۱۳ آذر: دانشکده موسیقی – ساعت ۱۲:۳۰: نشست «مدیریت و موسیقی»
پنجشنبه ۱۴ آذر: تالار رودکی – ساعت ۲۰: رسیتال پیانوی دلبر حکیم آوا
کد خبر 4772444 علیرضا سعیدیمنبع: مهر
کلیدواژه: موسیقی ایرانی موسیقی کلاسیک تالار رودکی تالار اندیشه حوزه هنری تالار وحدت دانشگاه هنر عمارت روبرو تئاتر ایران فیلم سینمایی فیلم کوتاه کارگردان تئاتر دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران سینمای مستند موسیقی نواحی کنسرت موسیقی موسیقی ایرانی جشنواره فیلم رشد بازیگر سینما کارگردان سینما جشنواره موسیقی نواحی ایران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۷۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
متاسفانه موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقیهای بی سر و ته تمام میشود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کسری حاجیزاده خواننده، آهنگساز، تهیه کننده، مدیر هنری و مدیر شرکت فرهنگی و هنری «نوای هنر آرنا» است. وی از کودکی شروع به آموزش موسیقی و پیانو کرد و پس از یادگیری و اجرای چندین کنسرت هنرجویی علاقهمند به آواز شد. پس از فراگیری آواز کلاسیک و پاپ به عضویت گروه کُر و ارکستر «آوای شفق» درآمد و در چندین کنسرت در تالار وحدت، تالار اندیشه، سالن محک، ایوان شمس و … حضور داشت.
او همچنین به عنوان مدیر هنری سابقه همکاری با شبکههای مختلف تلویزیونی و همچنین برنامه تلویزیونی «باهمستان موسیقی» را دارد و در تولید و انتشار چندین هزار قطعه موسیقی به عنوان مدیر تولید و مدیر پخش نقش بسزایی داشته است. با این هنرمند گفتوگویی انجام دادیم از نظرتان میگذرد:
کمی درباره مشکلات گروه کُر در ایران صحبت کنید.
مشکلاتی که درباره هنر در ایران وجود دارد فقط مختص به گروههای کُر نیست ولی بیشترین مشکلات مختص گروههای کر و ارکسترها است. مگر میشود از هیچ سمت حمایتی از این گروهها نشود؟ آنقدر بی تفاوتی به گروههای کُر و ارکسترها شده است که بیشتر آنها تعطیل شدهاند و دیگر کسی تمایل به همکاری ندارد و ترجیح میدهند یا در گروههای پاپ فعالیت کنند یا به کارهای غیر از موسیقی بپردازند. متاسفانه نه حمایت از سوی ارگانی صورت میگیرد و نه اطلاع رسانی درستی از این گروهها میشود در نتیجه انگیزهای برای اعضای این گروهها نمیماند.
مخاطب امروز با کنسرتهای گروه کُر ارتباط برقرار میکند؟
مخاطب امروز پذیرای چیزی است که آن را ببیند. وقتی کسی غذایی را نه هرگز دیده و نه هرگز خورده معلوم است که پذیرای آن نمیشود. تمام تبلیغات، تمام سالنها و تمامی رسانهها تمایل زیادی برای نشان دادن این گروهها ندارند، چون سالهای سال است که فقط به موسیقی پاپ اهمیت داده شده و درآمد بالایی از این راه دارند. انگار موسیقی پاپ انحصار موسیقی ایران شده است. نه فقط گروههای کر بلکه ما در چند سال اخیر تبلیغاتی از اجراهای سنتی، گروههای بانوان و دیگر گروهها هم نمیبینیم.
چه مخاطبانی جذب این کنسرتها میشود؟
متاسفانه الان مخاطبانی که عاشقانه این فضا را دوست دارند یا از قدیم با این گروهها آشنا بودند فقط مخاطب این کنسرتها هستند. مشکل ما ریشهای است و زمان میبرد تا حل شود. آموزشهایی که در فضای مجازی داده میشود به این مشکلات دامن زده است. بیشتر اساتیدی که واقعا سواد بالایی در موسیقی دارند بیکار نشسته اند تا عدهای با آموزشهای تجربی بدون اصول این مشکلات را بیشتر کنند.
در کشورهای دیگر به چه صورت است؟
بر خلاف ایران در کشورهای اروپای غربی از دوران رنسانس با این فضا آشنایی دارند و در کلیساها گروههای کر فعالیت داشتند و آوازهای مذهبی اجرا میکردند و در دوران باروک به اوج خودش رسید. علاوه بر آن وقتی از دوران کودکی در مدارس موسیقی تدریس میشود همه افراد گوش موسیقیایی دارند و درست را از غلط به راحتی تشخیص میدهند. برای همین است که خوانندگان آنها همه بسیار کوک و ژوست اجرا میکنند، چون مردم به راحتی فالش خواندن خواننده را متوجه میشوند. علاوه بر تمامی این جریانات مردم تصمیم میگیرند که چه نوع موسیقی را گوش دهند نه اینکه برای آنها تصمیم گرفته شود.
آیا ارکستر و گروه کر در ایران با شکست مواجه شده است؟
هنر همیشه راه خودش را پیدا میکند و یک زمانی تاریخ انقضای این موسیقیهای بی سر و ته هم تمام میشود، اما با سیاستهای گرفته شده در ارتباط با ارکسترها و گروههای کر فعلا دچار یک خفقان بزرگی شدیم که امیدوارم به زودی با حمایت مسئولین از این بحران بزرگ عبور کنیم.
انتهای پیام/