Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@09:37:22 GMT

یادداشت خداحافظی خشایار اعتمادی از دنیای موسیقی

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۷۸۰۶

آفتاب‌‌نیوز :

خشایار اعتمادی خواننده موسیقی پاپ در یادداشتی اعلام کرده که پس از ۲۷ سال فعالیت حرفه‌ای از دنیای موسیقی خداحافظی کرده است. اعتمادی که خواننده اولین آلبوم موسیقی پاپ بعد از انقلاب بوده در سال‌های اخیر به شکل محسوسی کم‌کار بود.

در این یادداشت آمده است: «تصمیم من به کناره‌گیری از عرصه موسیقی، ایده‌ای بود که از مدت‌ها پیش به ذهنم خطور کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت آن هم کاملاً مشخص بود. من ۲۷ سال پیش با یک ذهنیت و تصور به دنیای حرفه‌ای موسیقی وارد شدم. دنبال یک رابطه عمیق با فرهنگ بودم نه کاسبی کردن. اما متأسفانه در شرایط امروز جامعه ما، فرهنگ‌سازی و اندیشه‌سازی وضعیت نامناسبی پیدا کرده است. آن هم به این دلیل که رسانه‌ منصفی وجود ندارد؛ بهتراست بگوییم رسانه‌ها در اختیار یک عده خاص قرار گرفته‌اند که تعدادشان هم کم نیست. مطمئن باشید برخی از دوستان خواننده با حمایت همین رسانه‌ها توانسته‌اند به جایگاه فعلی‌شان برسند.

مگر هنرمند نباید با کمک هنرش، یک فرهنگ را به جامعه منتقل کند؟ آیا کارهایی که امروزه ساخته می‌شود می‌توانند یک فعالیت فرهنگی محسوب شوند؟ این حوزه‌ها را چه کسانی مدیریت می‌کنند؟ آیا کسانی که از ایران خارج می‌شوند و تور کنسرت‌های اروپا و امریکا برگزار می‌کنند نمایندگان بحق موسیقی پاپ ایران هستند؟ این دوستان از طرف چه کسانی حمایت می‌شوند و چه پشتوانه‌ای دارند؟ من به اندازه فکرم، شعورم و تجربه‌ام احساس می‌کنم اتفاقی‌ که بر سر فرهنگ و موسیقی ما آمده است به اصلاحات زیادی نیاز دارد.

۲۷ سال پیش با عشق به وطنم، مردم کشورم و با عشق به فضای فرهنگی وارد عرصه موسیقی شدم. زحمات بسیاری هم کشیدم. با بسیاری از پیشکسوتان هنری و مدیران کلان کشور صحبت کردم. حتی چندین بار به قم رفتم تا سوءتفاهم‌های موجود نسبت به موسیقی را برطرف کنم. تمام همکارانی که امروز در این عرصه فعالیت می‌کنند به‌خاطر زحمات هنرمندانی چون من توانسته‌اند آزادی عمل فعلی را داشته باشند. اما در این مدت هیچکدام‌شان سراغی از من نگرفته‌اند و نپرسیده‌اند علت خداحافظی‌ام از دنیای موسیقی چه بوده است. بگذریم که در نتیجه سیاست‌های غلط گاهی یک خواننده رپ در ایران مورد حمایت قرار می‌گیرد و بعدها کار به‌ جایی می‌رسد که او تصمیم می‌گیرد در آن سوی مرز کنسرت برگزار کند. در چنین وضعیتی وقتی در زمینه کاری احساس امنیت نمی‌کنم تصمیم می‌گیرم از دنیای خوانندگی خداحافظی کنم. هر آهنگی تا امروز خوانده‌ام بر اساس باورهای شخصی‌ام بوده است. هر تصمیمی هم که گرفته‌ام نتیجه باور خودم بوده است. بسیار خوشحالم بموقع به عرصه موسیقی پا گذاشتم.

در مقابل کسانی که درکم کردند و من را فهمیدند سر تعظیم فرود می‌آورم و با همین افراد حرف هایم را در میان می‌گذارم و برای همیشه با آنها و موسیقی خداحافظی می‌کنم. خشایاراعتمادی هیچ عداوتی با مراکز موسیقی نداشته است و همیشه در چارچوب کارکرده است.

هیچ گاه برای خوانندگی از ایران خارج نخواهم شد. من برای مجوزی که ۲۷ سال پیش گرفتم احترام قائلم اما آنهایی که این مجوز را به من دادند برای مجوز خود هیچ احترامی قائل نبودند.‌»

منبع: روزنامه ایران

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خشایار اعتمادی موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۷۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلی عبرت، برای دنیای استکبار

 نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان صبح امروز، اول اردیبهشت‌ماه در یادواره ۵۲ شهید شهر فهرج که در محل شهدای گمنام این شهرستان برگزار شد با اشاره به فرازی از دعای عرفه که امام حسین (ع) می‌فرماید «اَللَّهُمَّ اِجْعَلْنِی أَخْشَاکَ کَأَنِّی أَرَاکَ» بر رعایت امور اخلاقی در زندگی تأکید کرد و گفت: ما در تمام اعمال باید خداوند را حاضر و ناظر بر خود بدانیم؛ زیرا اگر توجه به خداوند داشته باشیم بسیاری از کار‌ها را انجام نمی‌دهیم و اگر این فراز دعای عرفه را در زندگی عملی کنیم،  سبب سعادت می‌شود.

وی ضمن تبریک اقدام شجاعانه سپاه پاسداران در پاسخ به جنایات اسرائیل و حمله به کنسولگری ایران در سوریه، عملیات «وعده صادق» را در تاریخ بی‌نظیر دانست و بیان کرد: تاکنون در این حجم عملیات علیه اسرائیل انجام نشده بود و با دقت بسیار با این وسعت و فاصله که ما از اسرائیل داریم، به دشمنی ضربه زده شده که در رجزخوانی‌ها بار‌ها ایران را تهدید به حمله می‌کرد.

امام جمعه کرمان افزود: ایران زمانی که وقت آن رسید آنچنان قاطع و قدرتمند به دستور رهبر معظم انقلاب و فرمانده معظم کل قوا این رژیم غاصب را تنبیه کرد که تا به حال در طول ۷۵ سال تشکیل این رژیم جعلی، هیچ کسی نتوانسته بود در این حجم؛ حتی کوچک ترین عملیاتی علیه آن ها انجام دهد.

وی عملیات‌های «طوفان‌الاقصی» و «وعده صادق» به همت رزمندگان حماس و جهاد اسلامی و ایران اسلامی را بی‌نظیر و در تاریخ ایران افتخار بزرگی دانست و تصریح کرد: کسی جرات نمی‌کرد نسبت به ابر قدرت‌ها به‌ویژه آمریکا حرفی بزند؛ اما ایران کشوری است که هم آن وقتی که باید سیلی تنبیه‌آمیز بر آمریکای ابرقدرت می‌زد در جریان شهادت شهید سلیمانی این کار را انجام داد و هم وقتی اسرائیلی‌ها از خط قرمز گذشتند، آن ها را تنبیه کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه حجم این عملیات و ضربه‌ای که ایران به دشمن وارد کرده و نکات بسیاری که در مورد این عملیات وجود دارد، بحث مستقلی مطلبد که باید به آن پرداخته شود، گفت:  کار بزرگ، ماندگار و تاریخی را جوانان کشور رقم زدند و برای دنیای استکبار عبرتی را گذاشتند که با ایران نمی‌توان شوخی کرد و ایران با قدرت خداوند و تحت زعامت و رهبری ولایت فقیه امروز به جایگاهی رسیده که اگر کسی بخواهد با زبان زور با آن سخن بگوید حتما تنبیه خواهد شد.

وی  با اشاره به اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر تنبیه کسانی که در هر نقطه‌ای به اسرائیلی‌ها کمک کند و هشدار به آمریکا، افزود: این قدرت نظام جمهوری اسلامی در سخت‌افزار است و قدرت نرم نظام نیز مردمی هستند که پس از حمله به اسرائیل نه تنها در ایران؛ بلکه در عراق، لبنان، فلسطین، کشور‌های مسلمان و انسان‌های آزادی‌خواه در سراسر دنیا جشن گرفتند و از این عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران حمایت کردند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی بیان کرد: موفقیت‌های جمهوری ایران برکت خون شهدا و فرمانده جبهه مقاومت، حاج قاسم سلیمانی است و آن چیزی که سبب سعادت این شهدا شد، مسیر کمالی است که آن ها طی کردند و در خط مقدم دفاع از ارزش‌ها و اسلام بودند.

وی  در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت زیرساختی و پیشرفت فهرج نیز اشاره کرد و گفت: فهرج شهرستانی مشهور، پرآوازه، دارای قدمت تاریخی، ولایتمدار، متدین، انقلابی و دارای سابقه درخشان در حوزه‌های ورزشی، شهدا و جمعیت ایثارگر بسیار است؛ اما متناسب با این شهرت پیشرفته نیست.

 نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: فاصله حجم برخوردار نبودن از امکانات و زیرساخت‌های این شهرستان متأسفانه با بسیاری از مراکز به قدری زیاد است که هرچه کار شود این کار دیده نمی‌شود؛ بنابراین متناسب با ظرفیت‌ها باید به زیرساخت‌های شهر هم بیشتر توجه شود و امیدواریم شاهد توجه بیشتر مسئولان به این شهرستان باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • خداحافظی رامسری ها با سوپرلیگ والیبال ایران
  • بی اعتمادی اسرائیل به بی‌بی‌سی در لاپوشانی حمله ایران : بازبینی و سانسور گزارش میدانی خبرنگار بی‌بی‌سی (فیلم)
  • بی اعتمادی اسرائیل در لاپوشانی حمله ایران به بی‌بی‌سی : بازبینی و سانسور گزارش میدانی خبرنگار بی‌بی‌سی (فیلم)
  • ۴ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • یادداشت| پاکستان و دیپلماسی همسایگانی دولت سیزدهم
  • خداحافظی تلخ جیدن کاکس آمریکایی از دنیای کشتی + ویدئو
  • پرکارترین خواننده پاپ مشخص شد
  • ادعای عجیب خواننده ایرانی: دو دور دور دنیا چرخیدم
  • (ویدئو) اجرای دیالوگ «خشایار» توسط حمید لولایی در استخر با چایی و عینک شنا!
  • سیلی عبرت، برای دنیای استکبار