Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان صاحب مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به تصادفات و سوانح رانندگی کرمان شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رئیس کل دادگستری استان کرمان در آیین افتتاح این مجتمع گفت: «طی هفت ماهه‌ی نخست امسال، آمار ورودی پرونده‌های وارده به دادگستری استان کرمان با موضوع ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادفات رانندگی ۱۰ هزار و ۱۱۱ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصد کاهش یافته است».

یدالله موحد افزود: «حوادث راهنمایی و رانندگی و تلفات جاده‌ای قصه پرغصه‌ای است، به‌طوری که سالانه حدود ۱۷ هزار نفر در محورهای مواصلاتی کشور جان خود را از دست می‌دهند و صدها هزار نفر نیز زخمی و همچنین میلیاردها خسارت مالی به کشور وارد می‌شود».

وی ادامه داد: «طی سال گذشته در محورهای مواصلاتی درون‌شهری و برون‌شهری استان کرمان یک‌هزار و ۱۲۰ نفر به‌دلیل تصادف جان باخته‌اند و در پنج ماهه‌ی نخست امسال ۴۹۲ در این استان به دلیل تصادف کشته شده‌اند».

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر لزوم اصلاح قوانین رانندگی کشور تاکید کرد و افزود: «با همکاری آحاد مختلف جامعه می‌توانیم آمار تصافات را کاهش دهیم».

وی گفت: «۱۶۷ نقطه حادثه خیز در سطح استان کرمان وجود دارد که برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز برون شهری استان به ۸۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است ضمن آنکه اقدامات لازم برای رفع آنها آغاز شده است».

موحد دوربین‌های پایش تصویری را در کنترل سرعت موثر دانست و بیان کرد: «اگر فرهنگ رانندگی نهادینه نشود اقدامات ما موثر نخواهد بود».

رئیس کل دادگستری استان کرمان سپس بیان کرد: «برای جلوگیری رفت و آمدهای غیرضروری یک ساختمان در نظر گرفتیم به طوری که پلیس، نماینده بیمه و پزشکی قانونی در کنار قاضی قرار بگیرند که در ساختمان جدید مجتمع قضایی رسیدگی به تصادفات و سوانح رانندگی در کرمان این اقدام انجام شده و از صفر تا صد کار مربوط به مسایل قضایی در این ساختمان مستقر شده‌اند».

وی  تخصصی شدن کارها و دسترسی آسان مردم را از اهداف احداث مجتمع‌های قضایی تخصصی برشمرد.

 

بیشتر بخوانید: نصب ۷۲ دوربین پایش تصویری ترافیک در جاده‌های ایلام نصب 2000 علامت ایمنی در محورهای مواصلاتی استان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تصادف جاده دوربین رئیس کل دادگستری استان محورهای مواصلاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۷۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ کشته و مصدوم در حادثه رانندگی محور نی ریز

محمدجواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های های پزشکی فارس اظهار کرد: با اعلام گزارش واژگونی یک دستگاه خودرو سمند در محور نی ریز جاده قطرویه، اول گردنه چاه سبز، نیرو‌های اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

او ادامه داد: در این حادثه ۲ نفر بر اثر شدت جراحات قبل از رسیدن آمبولانس جان خود را از دست داده بودند و ۴ نفر هم مصدوم شدند.

مرادیان تصریح کرد: مصدومان این حادثه به بیمارستان شهدای سلامت نی ریز انتقال داده شدند.

او اضافه کرد: برای امدادرسانی به مصدومان ۲ دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • سوانح رانندگی خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه رانندگی محور نی ریز
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف زنجیره ای در محور فسا - داراب
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف محور فسا - داراب
  • راننده نیسان عابر پیاده‌ای را کشت
  • لحظه هولناک تصادف ۲ بالگرد نظامی | ۱۰ سرنشین کشته شدند + فیلم
  • تصادف ۳ خودرو با ۳ کشته در مسیر یاسوج به اصفهان
  • ۵ مصدوم در تصادف رانندگی جاده حیران
  • ۵ مصدوم در اثر تصادف رانندگی در جاده حیران