Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بهمن رضایی» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای کسب ۱۵ سهمیه پارالمپیک ۲۰۲ توکیو به کشور امارات رفته بودیم اما قبل از اعزام یکی از دوومیدانی‌کاران معلول به خاطرات مشکلات از سفر بازماند و دیگر نماینده کشورمان نیز نتوانست کلاس‌بندی کسب کند. یکی از ورزشکاران نابینا که تا چند متر پایانی جز نفرات برتر بود به خاطر زمین خوردن از ادامه مسابقه بازماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: پیکارهای جهانی میتواند تعیین کنده عملکرد ورزشکاران ایرانی در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو باشد. کسب سه مدال طلا، چهار نقره و چهار برنز از آوردگاه جهانی، عملکردی نیست که از آن چشم پوشی کرد زیرا در این مسابقات ورزشکاران مطرح جهان برای کسب سهمیه حضور پیدا کرده بودند و ده‌ها رکورد جهانی و آسیایی جابجا شد. اگر ورزشکاران دوومیدانی‌کار معلول ایران در ادامه و در اردوی آماده سازی حضور پیدا کنند تحقق این مدالها در توکیو ۲۰۲۰ دور از انتظار نیست.

رضایی با بیان اینکه این نخستین مرحله گزینشی پارالمپیک در رشته دوومیدانی بود عنوان کرد:  تا شروع پارالمپیک چند تورنمنت مهم در دستور کار است اما دوومیدانی کاران ایران بیش از ۶۰ درصد سهمیه‌های لازم در امارات را کسب کردند و ورزشکاران معلول ایران در اسفندماه دوباره به امارات می‌روند تا چند سهمیه دیگر کسب کنند. پیش بینی ما آن است که با هجده سهمیه در توکیو ۲۰۲۰ حاضر خواهیم شد.

وی در پایان با اشاره به برنامه های در دستور کار فدراسیون جانبازان و معلولین برای آماده‌سازی تیم تصریح کرد: چند اردو تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو در دستور کار است که با همکاری کمیته‌ ملی پارالمپیک انجام می‌شود. یکی از این اردوها در جزیره کیش اسفندماه برگزار خواهد شد و در تلاشیم تا یک اردوی خارج از کشور را نیز برای ورزشکارانی که کسب سهمیه کردند در دستور کار قرار دهیم.

مسابقات دوومیدانی قهرمانی معلولان جهان با حضور ۱۴۰۰ ورزشکار از ۱۲۲ کشور جهان به میزبانی کشور امارات متحده عربی برگزار شد.  این مسابقه‌ها یکی از اصلی‌ترین مراحل گزینشی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به شمار می‌رود. نفرات اول تا چهارم هر ماده موفق به کسب سهمیه پارالمپیک توکیو شدند.

هاشمیه متقیان، امان‌الله پاپی، مهناز امینی، علی محمدیاری، حامد امیری، سجاد محمدیان، هادی کاییدی، مهران نکویی‌مجد، فرهاد کهریزی، اسدالله عظیمی، محمدرضا احمدی، سید علی‌اصغر جوانمردی، علیرضا مختاری و داود علی‌قاسمی دوومیدانی کاران معلولی بودند که در مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۱۹ که در کشور امارات برگزار شد حضور داشتند. همچنین مهدی اولاد، وحید علی نجیمی، مسعود حیدری، بهزاد عزیزی و محمد ارخی ورزشکاران نابینا و کم‌بینایی بودند که برای کسب سهمیه به دبی سفر کردند.

دوومیدانی‌کاران معلول و نابینای ایران در این دوره از رقابت‌ها سه مدال طلا، چهار نقره و چهار برنز کسب کردند. در این تورنمنت همچنین ۱۲ سهمیه پارالمپیک به ورزشکاران ایرانی رسید.

مهدی اولاد، بهزاد عزیزی و  حامد امیری مدال طلا، مهران نکویی، هاشمیه متقیان، علی محمدیاری، امان اله پاپی مدال نقره و سجاد محمدیان، علیرضا مختاری، مهدی اولادو  محمد رضا احمدی به مدال برنز رسیدند. علی اصغر جوانمردی و نورمحمد آرخی نیز با کسب مقام چهارمی سهمیه المپیک را کسب کردند.

برچسب‌ها مهدی اولاد فدراسیون جانبازان فدراسیون نابینایان بهمن رضایی بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا توکیو  ۲۰۲۰  کمیته ملی پارالمپیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهدی اولاد فدراسیون جانبازان فدراسیون نابینایان بهمن رضایی بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا توکیو ۲۰۲۰ کمیته ملی پارالمپیک مهدی اولاد فدراسیون جانبازان فدراسیون نابینایان بهمن رضایی بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا توکیو ۲۰۲۰ کمیته ملی پارالمپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۷۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | حضور ورزشکار زن ایرانی با فرزند خردسالش در جام جهانی کره

به گزارش همشهری آنلاین، مسابقات جام جهانی پاراتیراندازی در حالی از روز سه‌شنبه در کره جنوبی آغاز می‌شود که ساره جوانمردی برای کسب سهمیه پارالمپیک پاریس همراه فرزند و همسرش در این مسابقات شرکت خواهد کرد.

کد خبر 846291 منبع: ایسنا برچسب‌ها ویژه ورزشی پارالمپیک کره جنوبی المپیک ورزش بانوان ورزش

دیگر خبرها

  • محمودوند: کسب حداقل دو مدال در بخش بانوان دوومیدانی قطعی است
  • اسبقیان: تلاش دوومیدانی‌کاران در میادین بین‌المللی ستودنی است
  • عکس | حضور ورزشکار زن ایرانی با فرزند خردسالش در جام جهانی کره
  • چهار مسابقه را با ۴ مدیر اعزام شدم/ از دیدن علی دایی استرس گرفتم
  • معتمدی: همه ورزشکاران برای ما عزیز هستند/ وضعیت نامزدها مشخص نیست
  • ورزشکاران الگوی اخلاقی جامعه هستند
  • ساره جوانمردی با فرزندش به جام جهانی کره می‌رود
  • ایران در انتظار اعلام رسمی فدراسیون جهانی ژیمناستیک برای تایید سهمیه المپیک
  • از طلایی شدن در توکیو تا حذف از پاریس/ چرا فروغی به المپیک نرسید؟
  • ورزش زنجان سال گذشته ۳۷۰ مدال رنگارنگ کسب کرد