Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@20:13:47 GMT

رزمایش الی بیت القدس در سیرجان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۷۹۷۱

رزمایش الی بیت القدس در سیرجان برگزار شد

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سیرجان با اشاره به حضور پنج گردان از گردان‌های بیت‌المقدس و الزهراء در رزمایش الی بیت‌المقدس سیرجان گفت: هدف از برگزاری این رزمایش ۲ روزه که از دیروز تاکنون در سیرجان برگزار شد، تجدید سازمان، نمایش اقتدار ۴۰ ساله انقلاب، سنجش توان و آمادگی رزمی، افزایش آمادگی عملیاتی، تخصصی، جسمانی و سنجش و ارتقاء توان امنیتی، دفاعی، امدادی و مردمی کردن دفاع اعضای گردانهای بیت‌المقدس و الزهراء و تمرین تعامل و هماهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ حسین باقری ادامه داد: این رزمایش نمایشی از اقتدار و توانمندی های بسیج به نمایش گذارده و تاکتیک‌های مختلف دفاع در آن تمرین شد.

وی گفت: انجام عملیات بازپسگیری سرزمین، عملیات تاخیری، کمین و ضد کمین، دفاع از مناطق حساس و حیاتی، امداد و نجات و مردم یاری از اجزای پیش بینی شده برای این رزمایش بود.

سرپرست فرمانداری سیرجان نیز با اشاره به اهمیت حضور نیروهای نظامی و بسیجی در تامین امنیت کشور گفت: خدا را شاکر هستیم که ایران در منطقه به عنوان امن‌ترین کشور و مهمترین جایگاهی که بسیاری از سیاسیون و بسیاری از طراحان آن را مدیون همین استراتژی می‌دانند شناخته می شود و هر اتفاقی که در مسائل اقتصادی و سیاسی بیفتد در عزم و اراده مردم، نیروهای مسلح و بسیجیان هیچ خللی وارد نمی کند بلکه با قدرت بیشتر پشت سر امام مسلمین ایستاده اند و خط مقاومت را دنبال می‌کنند.

حجت الاسلام محمد محمودآبادی افزود: تحریک صهیونیست ها با پرتاب چندین موشک آن ها را به استیصال واداشت و این بیانگر اقتدار جبهه مقاومت در برابر صهیونیسم و استکبار جهانی است.

وی با بیان اینکه همه ما بسیجی هستیم تصریح کرد: هر کس که در نظام مقدس جمهوری اسلامی و در دایره ولایت قرار دارد به عنوان یک بسیجی محسوب می‌شود و در فضای اقتصادی سیاسی و مقاومت و دفاع نقش اصلی خود را به عنوان یک بسیجی ایثارگر، از خود گذشته و مدافع ارزش‌های نظام و اسلام باید ایفا کند.

سرپرست فرمانداری سیرجان، ملت ایران را بسیجی خواند و افزود: آگاه باشید بسیجی فقط کسی نیست که در یگان بسیج مشغول به فعالیت است؛ بلکه هر کسی که در جایگاه خدمت به مردم و انجام وظیفه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دارد بسیجی است.

وی ادامه داد: آحاد مختلف ملت، سربازان نظام و مدافع حریم ولایت هستند و باید همواره آمادگی خود را در دفاع از اسلام حفظ کنند.

برچسب‌ها کرمان ایرنا سیرجان رزمايش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایرنا سیرجان رزمايش کرمان ایرنا سیرجان رزمايش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۷۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین ارسطوزاده ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت با محوریت استان خوزستان تصریح کرد: امروزه آسایش و امنیت کشور، حاصل جان‌فشانی شهیدان است و بر این اساس گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگهداشت یاد و خاطره شهدا به شمار می‌رود؛ بنابراین یاد و خاطره عزیزانی که در راه مقاومت جان سپرده‌اند، راهبردی برای ادامه مسیر این شهدا را در حوزه گردشگری مقاومت است.

وی اظهار کرد: قریب به ۲۰۰ هزار شهید در جنگ تحمیلی در دفاع از کشور جان خود را از دست دادند و حدود ۱۲۷ شهر در معرض حملات هوایی و موشکی قرار گرفته‌اند. ۴۲ درصد از این حملات به شهرهای خوزستان بود و ۴۰ درصد از شهدا و مجروحان جنگ خوزستانی بودند.

ارسطوزاده افزود: استان خوزستان نقش مهمی در جنگ دفاع مقدس داشته به صورتی که کوچک‌ترین شهید، با ۱۲ روز سن و مسن‌ترین شهید آن صد سال سن است. در حال حاضر در این استان ۲۲ یادمان برای گرامیداشت شهدا وجود دارد.

وی در خصوص توسعه یادمان‌ها و آثار دفاع مقدس در خوزستان تأکید کرد: در حال حاضر ۲۲ یادمان مرتبط با دوران دفاع مقدس در استان وجود دارد که هر یک از این یادمان‌ها به مناطق مشخصی از استان مرتبط و برای ماندگاری و یادآوری این رویدادها برای عموم مردم است.

ارسطوزاده تصریح کرد: نقطه به نقطه شهر آبادان و خرمشهر و همچنین مناطق اطراف آن روایتگر رویدادها و عملیات دوران دفاع مقدس است و این پتانسیل وجود دارد که در هر کدام از این نقاط یادمان‌های متعددی ساخته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: برنامه دقیقی برای ثبت و نگاشت یادمان‌ها در دست تهیه است که این اقدام‌ها بعد از تکمیل پرونده‌های مربوطه رونمایی و معرفی می‌شود.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۴۰ اثر دفاع مقدس در فهرست آثار ملی خوزستان به ثبت رسیده و ۱۰ پرونده دیگر از دوران دفاع مقدس نیز در حال آماده‌سازی است، گفت: در کنار برنامه‌های وسیع فرهنگی کاروان‌های راهیان نور و ستاد اربعین، یکی از محورهای اصلی این رویدادهای فرهنگی نقش و اهمیت استان خوزستان در گردشگری مقاومت است.

کد خبر 6087743

دیگر خبرها

  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • برپایی نمایشگاهی از دست سازه‌های دانش آموزان آباده ای
  • برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی با یک پیام روشن
  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • دو شهرک‌نشین اسرائیلی در بیت المقدس با خودرو زیر گرفته شدند
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • آغاز رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین