Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نویسنده کتاب «می‌خواهم دنیا را نقاشی کنم» گفت: رونق داستان‌های کوتاه نشان می‌دهد که جامعه ما دچار تغییر و دگرگونی شده و ظرفیت پذیرش داستان‌های و رمان‌های بلند بسیار کم رنگ شده است. تاریخ انتشار: 09:30 - 25 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۸۰۴۹

اعظم سبحانیان نویسنده کتاب «می‌خواهم دنیا را نقاشی کنم» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان پیرامون کاهش سرانه مطالعه در کشور گفت: کمبود سرانه مطالعه در کشور امری است که وابستگی شدیدی به تکاپوی همه جانبه  از سوی نویسنده و مخاطب دارد، برای از بین رفتن این فاصله نیازمند فرو ریختن دیوار دلسردی در مخاطب هستیم، همچنین نقش مسئولان برای همگرایی فرهنگی و توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




وی در همین راستا ادامه داد: هرچند تجربه نشان داده افرادی که علاقه‌ای به کتاب و کتاب خوانی ندارند حتی با برگزاری هفته کتاب همچنان بی‌علاقه مانده و گرایش برای مطالعه در آنان به وجود نمی‌آید، اما اگر فکر کنیم هفته‌ای به عنوان کتاب هیچ تاثیری بر بالا رفتن سرانه مطالعه کشور ندارد درست نیست. 

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبرهای هفته کتاب  اینجا کلیک کنید   سبحانیان وجود راهکار‌های کارشناسی شده را امری مهم برای پایان دادن به کاهش سرانه مطالعه و کتابخوانی دانست و تاکید کرد: برای بالا بردن سرانه مطالعه در کشور نیازمند برنامه‌های کارشناسی شده هستیم، این آزمون و خطا برای به دست آوردن رویکردی مناسب قطعاً می‌تواند تاثیراتی شگرف بر حوزه فرهنگ کشور بگذارد.   نویسنده کتاب «ماهک غول سرزمین پارچه‌ها» به تاثیر زندگی صنعتی در کاهش سطح سرانه مطالعه در کشور و همچنین پناه بردن نسل جوان به فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: جامعه صنعتی امروز سبب شده تا افراد زمان کمتری را برای مطالعه اختصاص دهند از سوی دیگر فضای مجازی جای زیادی را در زندگی مردم جامعه باز کرده در همین راستا باید تاکید کرد که استفاده بهینه از پتانسیل فضای مجازی امری مهم و ضروری است.   سبحانیان به رونق داستان‌های کوتاه طی چند سال اخیر اشاره و ابراز کرد: رونق داستان‌های کوتاه نشان می‌دهد که جامعه ما دچار تغییر و دگرگونی شده و ظرفیت پذیرش داستان‌ها و رمان‌های بلند بسیار کم‌رنگ شده است، نکته جالب توجه اینکه در بسیاری از فراخوان‌های مسابقات و برخی جشنواره‌ها نیز دیده می‌شود به کسانی که بتوانند با ۳۰ کلمه یک داستان کوتاه بنویسند جایزه ارزشمندی داده می‌شود، این مهم نشان می‌دهد که چون به با کاهش سرانه مطالعه در کشور روبه رو هستیم  و وقت برای مطالعه نمی‌گذاریم شاهد دگرگونی‌های جدیدی در حوزه داستان کوتاه هستیم. 

وی استفاده مناسب از فضای مجازی برای معرفی کتاب‌های ارزشمند از سوی نویسندگان را کاری مهم دانست و خاطر‌ن‌شان کرد: نویسندگان باید تلاش کنند تا کار‌های تولید شده خود را با توجه به استقبال مخاطبان امروزی در فضای مجازی معرفی کنند، این امر در کنار تلاش‌های انتشاراتی‌ها یا  رونمایی از کتاب‌ها و معرفی آنها به مخاطبان کاری ارزشمند و قابل توجه است.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هفته کتاب سرانه مطالعه در کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۸۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی ظهر چهارشنبه در آئین گشایش کلینیک ویژه بیمارستان امام حسین (ع) گفت: هفته سلامت فرصت مناسبی است تا ضمن توجه به مقوله سلامت در جامعه از مجاهدت تلاشگران و فعالان عرصه سلامت قدردانی شود.

استاندار البرز مطرح کرد: سلامت از اهمیت بسزایی برخوردار است و در این حوزه ایثارگری‌های بسیاری داشتیم و همچنان نیز ادامه دارد. شهدای زیادی نیز در راه حفظ سلامت مردم جان خویش را نثار کرده‌اند.

وی عنوان کرد: کلینیک تخصصی بیمارستان امام حسین (ع) توسط یک بنیاد خیریه ساخته شده است. خیران و واقفان در استان البرز بسیار فعال هستند و در حوزه ساخت بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها فعالیت‌های درخشانی داشته‌اند.

عبداللهی با اشاره به اینکه موضوع خیریه و وقف از گذشته در کشور ما مرسوم بوده و وقف و خیرات چشمه‌ای همیشه جاری است، بیان کرد: البرز از نظر زیرساخت‌های درمانی ضعیف است اما طی این چند سال اقدامات خوبی انجام شد.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: تا پایان دولت سیزدهم یک هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی به تخت‌های استان افزوده خواهد شد. در حال حاضر مجموع تخت‌های دولتی و خصوصی استان ۳ هزار و ۲۰۰ تخت است.

به گفته وی، در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به سلامت و توسعه تخت‌های بیمارستانی شده است. امیدوارم بتوانیم تعداد تخت‌های بیشتری را با حضور رئیس جمهور و وزیر بهداشت تا پایان این دولت به بهره برداری برسانیم.

عبداللهی در پایان اظهار کرد: در خصوص کادر درمان و پرسنل پزشکی و پرستاری برنامه ریزی هایی را انجام داده‌ایم تا کادر درمان را تقویت کنیم و بتوانیم تعداد نیروهای بیشتری را جذب کنیم.

کد خبر 6087991

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • نمایشگاه کتاب امسال فضای بیشتری دارد
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است