Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@19:53:44 GMT

ریخت و پاش پادشاه آفریقایی برای 14همسرش/تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۸۳۰۵

ریخت و پاش پادشاه آفریقایی برای 14همسرش/تصاویر

آفتاب‌‌نیوز :

گزارش‌ها حاکی از آن است که پادشاه «مسواتی سوم»، در ۵۱ سالگی، ۱۹ اتومبیل رولز رویس و ۱۲۰ ماشین BMW دیگر را به عنوان هدیه برای همسران و مادرش وارد کرده که ارزش آن حدود ۱۷ میلیون دلار است.

بنا به گزارش روزنامه «سان» انگلستان، پادشاه با اتهام هدر دادن اموال ملت فقیر خود روبه روست که به طور متوسط فقط ۱۴۱ دلار در ماه درآمد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریخت و پاش میلیون‌ها دلار توسط پادشاه در میان اعتراضات بی شمار در این کشور رخ می‌دهد؛ اعتراضاتی که اسراف‌ها و هزینه‌های او از جیب مردم را محکوم می‌کند، آن‌ها معترضند به اینکه در حالی که پادشاه از ثروت خود لذت می‌برد، آن‌ها از فقر رنج می‌برند.

شاهدان عینی ناشناس بارگیری خودروهای BMW را روی یک نفتکش فرامرزی در آفریقای جنوبی مشاهده کرده اند.

علاوه بر عصبانیت عمومی، شاه همچنین با انتقاد شدید برخی از سیاستمداران روبه رو شده است، به گونه‌ای که «واندالی دلودلو» یکی از مخالفان پادشاه، او را به لوس کردن خود و خانواده اش محکوم کرد.

او گفت: این اقدام، نمایش آشکار استکبار و بی اعتنایی کامل به احساسات مردم فقیر اسواتینی توسط پادشاه است، او آشکارا مردم را نادیده می‌گیرد و به همه وانمود می‌کند که مجری قانون است.

وی افزود: پادشاه بی شرمانه خود و خانواده اش را در ناز و نعمت فرو برده، غافل از مشکلات بی شماری که ملت تحت رعایتش از آن رنج می‌برند.

«واندالی» علاوه بر انتقاد از اسراف پادشاه فاش کرد که کارمندان دولت در سه سال، افزایش دستمزد نداشته اند و سیستم بهداشتی و درمانی کشور در آستانه فروپاشی است.

پادشاه پنجاه ساله علاوه بر ۱۴ همسر خود، ۲۳ فرزند پسر دارد و یکی از ثروتمندترین اعضای خانواده سلطنتی در جهان است که تاکنون ۲۳۲ میلیون دلار در بانک نگهداری می‌کند.

منبع: تابناک

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پادشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۸۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین نرخ ارز تخصیصی برای واردات ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، از مرکز مبادله ایران، امروز ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان، یورو با نرخ ۴۶ هزار و ۳۶۹ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۸۶۳ تومان مورد مبادله قرار گرفت.

به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان، یورور با نرخ ۴۳ هزار و ۲۶۲ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۶۸ تومان بود.

در بازار نیما نیز در مقابل عرضه ۳۶۰ میلیون دلاری، ۱۶۷ میلیون دلار با نرخ ۴۱ هزار تومان خریداری شد. صنایعی که عمدتا ارز نیمایی برای آنها تامین شده است، شامل صنایع حمل و نقل و خودرو، تجهیزات برق، معدنی، ماشین آلات و تجهیزات تولید و منسوجات و پوشاک است.

مجموع تامین ارز از ابتدای سال تاکنون، ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار بوده است. ۶۹ درصد از ارز تامین شده مربوط به بازار نیما با نرخ ۴۱ هزار تومان است. کالا‌های اساسی ۲۸ درصد را با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان به خود اختصاص داده است و در بخش خدمات، ارز مورد نیاز شرکت‌های هواپیمایی، ارز درمانی، ارز دانشجویی، ارز مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی، عتبات و حج با نرخ متوسط ۴۳ هزار تومان تامین شده است.

میانگین وزنی قیمت ارز تخصیصی بانک مرکزی برای سه گروه مذکور معادل ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.

بر اساس این گزارش، در بازار طلای مرکز مبادله ایران، طی ۱۰ حراج سکه طلا در مجموع ۱۱۷ هزار و ۷۴۲ قطعه سکه تخصیص داده شد؛ ۸۵ هزار و ۵۸ قطعه ربع سکه، ۱۷ هزار و ۱۴۹ قطعه نیم سکه و ۱۵ هزار و ۵۳۵ قطعه تمام سکه سهم انواع سکه تخصیص داده شده است.

این گزارش حاکی است، تاکنون طی ۱۸ حراج شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران، ۲.۴ تن شمش با عیار ۹۹۵ در هزار در تالار معاملات طلا مورد معامله قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌ معادن و کشاورزی آفریقا برای تجار ایرانی
  • پایان شرم‌آور در نیمه ماراتن پکن: مدال‌ها پس گرفته شد
  • فروش نفت ایران به بالاترین سطح ۶ سال گذشته رسیده است
  • میانگین نرخ ارز تخصیصی برای واردات ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است
  • رقابت‌های بوکس بزرگداشت نلسون ماندلا، مبارز آفریقایی
  • مالک گران‌ترین خانه جهان چه کسی است؟
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • رئیسی: عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت
  • وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت/ نیرو‌های مسلح ما آماده و منتظر فرمانده کل قوا هستند
  • رئیسی: وعده صادق هیمنه شکست ناپذیری اسرائیل را فرو ریخت