Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه آمریکا می‌گوید رابطه واشنگتن- خارطوم رو به بهبود است و طبق شرایطی احتمال خروج سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم وجود دارد.

قدس آنلاین؛ به نقل از رویترز، «تیبر ناگی» (Tibor Nagy) معاون وزارت خارجه آمریکا در امور آفریقا می‌گوید واشنگتن دیگر رابطه‌ای خصمانه با دولت سودان ندارد و اینکه وی با همتایان سودانی خود درباره امکان حذف این کشور از لیست حامیان تروریسم همکاری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته وی مدعی شد که این اقدام روندی شرایط‌ محور را طی خواهد کرد.

وی همچنین امکان رفع تحریم‌ها علیه سودان را رد کرد اما مدعی شد این مسئله نیز شرایط محور است و همه امید به تحقق هرچه زودتر آن دارند و اینکه آمریکا به مشقاتی که این تحریم‌ها با خود دارد، واقف است.

گفتنی است سودان از سال ۱۹۹۳ به اتهام حمایت عمر البشیر رئیس‌جمهوری وقت از تروریسم، در لیست سیاه آمریکا جای گرفت تا به این ترتیب از تعامل اقتصادی با صندوق بین‌المللی پول و بانک تجارت جهانی محروم شود.

اما سرنگونی بشیر و تشکیل دولت انتقالی، امید واشنگتن به محکم کردن جای پای خود در سودان را افزایش داده و به همین دلیل از در آشتی درآمده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزارت خارجه آمریکا سودان خارطوم واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۸۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست کمیته سه‌جانبه مشترک قضائی مقابله با تروریسم در رأس یک هیئت قضائی به سوریه سفر کرده است، با حموده صباغ، رئیس مجلس سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

غریب‌آبادی در این دیدار با اشاره به دیدار هیئت قضائی جمهوری اسلامی ایران از سوریه برای توسعه و همکاری‌های حقوقی و قضائی بین دو کشور و همچنین توسعه همکاری‌ها برای مقابله با تروریسم از طریق کمیته سه‌جانبه مشترک بین ایران، سوریه و عراق، اظهار کرد: سه کشور قربانی تروریسم و اقدام‌های تروریستی هستند؛ در جلسه با رئیس مجلس سوریه گزارشی از نخستین کمیته مشترک ارائه شد.

وی ضمن اشاره به مرور روابط راهبردی دو کشور و تحولات اخیر، گفت: روابط ایران و سوریه راهبردی و بسیار دوستانه است؛ دشمنان و جبهه استکباری با وجود تجمیع تمام ظرفیت‌شان، در پیشبرد برنامه‌های خود ناکام ماندند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ادامه داد: در این دیدار، حمله جنایت‌کارانه و بزدلانه رژیم صهیونیستی علیه اماکن دیپلماتیک مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد اقدام رژیم اشغالگر کاملاً مغایر با تعهدات و اصول حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد است و پاسخ ایران به رژیم اسرائیل کاملاً مطابق با اصول منشور ملل متحد در چارچوب حق دفاع مشروع صورت گرفت.

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین گفت: در این جلسه تاکید شد کشورهای غربی و آمریکا باید سیاست دوگانه و تبعیض‌آمیز خود را در قبال این مسائل کنار بگذارند؛ متأسفانه آن‌ها به جای محکوم کردن این جنایت‌ها، به حمایت‌های خود از رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

غریب‌آبادی در ادامه سفر خود به سوریه، دیدارهای جداگانه‌ای نیز با دبیر شورای امنیت ملی و مشاور امنیت ملی رئیس جمهور برای بحث و بررسی درباره مقابله با گروهک‌های تروریستی و حامیان آن‌ها داشت.

کد خبر 6081639

دیگر خبرها

  • آمریکا باز هم قطعنامه عضویت فلسطین را وتو می‌کند
  • آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند
  • بی‌توجهی بلینکن به سخنان کارکنان وزارت خارجه آمریکا مبنی بر مجازات سربازان صهیونیستی ناقض حقوق بشر
  • آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد
  • ۴ بازیکن بعثت کرمانشاه به اردوی زیر ۲۰سال تیم ملی دعوت شدند
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است
  • (ویدیو) ژیلا صادقی: شهروند آمریکا هستم و شاید به آمریکا برگردم
  • وزیر خارجه آمریکا: واشنگتن به دنبال تشدید تنش با تهران نیست ولی به تأمین امنیت اسرائیل متعهد است