Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسن رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره وضعیت ذخایر سدها و آمادگی برای سیلاب احتمالی اظهار داشت: از ابتدای مهر تا 20 آبان در استان تهران حدود 70 میلی‌متر بارندگی داشتیم که این رقم در سال گذشته 46 میلی‌متر و متوسط بلند مدت هم حدود 31 میلی‌متر بوده است.

وی با بیان اینکه نسبت به سال آبی قبل 51 درصد و نسبت به بلندمدت 50 ساله 129 درصد افزایش بارندگی داشته‌ایم، تصریح کرد: میزان ورودی سدهای 5 گانه تهران در سال 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل (از اول مهر ماه تا 19 آبان)  حدود 60 درصد افزایش و در این مدت 33 درصد بیشتر آب شرب را از آب سطحی تامین کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی سال گذشته در مدت 50 روزه مهر تا 20 آبان 100 میلیون متر مکعب از آب سدها برای شرب تامین کردیم امسال این رقم 133 میلیون متر مکعب بوده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: در حال حاضر در سدهای 5 گانه 781 میلیون متر مکعب ذخیره آب داریم این در حالی است که این رقم در سال گذشته 554 میلیون متر مکعب و در سال‌های نرمال در طول 50 سال بهره برداری حدودا 709 میلیون متر مکعب بوده است، بنابراین نسبت به سال گذشته 227 میلیون متر مکعب و نسبت به سال‌های نرمال 74 میلیون متر مکعب آب بیشتری داریم. 

وی در ادامه درباره آمادگی برای وقوع سیلاب خاطرنشان کرد: ما همواره در پاییز، زمستان و بهار با مدیریت مخزن آمادگی مهار سیلاب را داریم و در پایین دست هم با همکاری شهرداری تهران و سایر مجموعه‌ها مثل اداره راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی رسوب زدایی و کارهای مرتبط با مهندسی رودخانه را در اولویت کاری قرار داده‌ایم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اداره راه و شهرسازی استان تهران شهرداری تهران کشاورزی و منابع طبیعی مدیر عامل شرکت تهران رودخانه سیلاب بارندگی ذخایر سدها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۸۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  امشب   به‌تدریج ابرناکی و بارش در شرق سواحل دریای خزر، تهران و استان‌های سمنان و خراسان شمالی کاهش می‌یابد گفت: این بارش ها در مرکز، شرق، جنوب‌شرق و جنوب کشور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در شمال شرق فارس، غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق بارندگی خفیف است.

ضیائیان با بیان اینکه  فردا پنجشنبه در شرق، شمال شرق کشور و استان فارس، رگبار ضعیف و پراکنده همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود گفت: در جنوب شرق کشور شامل استان کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

او توضیح داد: روز جمعه در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق یزد، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود و در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

وی تاکید کرد: روز شنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات غرب فارس، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد، همچنین ساعات بعدازظهر در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر و رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

او افزود: یکشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس و شمال بوشهر، افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی یادآور شد: روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت در برخی از ساعات روز شدید و گاهی با گردوخاک همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب بارش ها در تهران و سایر نقاط کشور تشدید خواهد شد و هشدارهای در این زمینه صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران کرد؟
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • این سد از بروز فاجعه انسانی در سیستان و بلوچستان جلوگیری کرد
  • لزوم آمادگی برای وقوع سیل در استان سمنان
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین، ۳۸.۸درصد شد
  • نیمی از ورودی آب سدها در یک ماه اخیر تامین شد
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه