Web Analytics Made Easy - Statcounter

شصت و چهارمین مجمع مشورتی رؤسای کلانشهرها و مراکز استان‌ها آذرماه در کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا امیری، نائب رئیس مجمع رؤسای کلانشهرها و مراکز استان‌ها و رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه با اعلام این خبر، اظهار کرد: شصت و چهارمین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای کلانشهرها و مراکز استان‌ها روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ آذرماه سال جاری به میزبانی کرمانشاه با حضور رئیس شورای عالی استان‌ها و رئیس شورای شهر تهران و مجمع روسا و حضور مشترک روسای شورای استان‌ها (مدعوین اجلاس) و روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانها (اعضای مجمع) و مسئولین کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی ۱۵ سال گذشته شصت و سه جلسه مجمع مشورتی رؤسای کلانشهرها و مراکز استان‌ها در شهرهای مختلف با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ریاست شورای عالی استان‌ها، استانداران، رؤسای شورای اسلامی و مدعوین دیگر برگزار شده و امسال نیز مقرر شده کرمانشاه برای نخستین‌بار میزبان این اجلاس باشد.

امیری گفت: این اجلاس به غیر از نشست عمومی در چهار کمیسیون عمران و شهرسازی، کمیسیون حقوقی و اقتصادی، کمیسیون فرهنگی و شهر هوشمند و کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل و محیط زیست نشست‌های تخصصی را برگزار و مصوباتی را نیز به دنبال خواهد داشت، همچنین در راستای افزایش فرصت‌های همکاری و کاهش چالش‌های شهرهای مراکز استان‌ها و کلانشهرها و هم‌افزائی و تعامل بیش از پیش مجمع مشورتی با نهادهای موثر اجرایی موضوعات مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

نائب رئیس مجمع مشورتی رؤسای کلانشهرها و مراکز استان‌ها گفت: انتظار می‌رود با توجه به جایگاه شوراها و نهاد قانونگذاری و حضور شخصیت‌های کشوری و رؤسای شورای اسلامی شهرهای کشور از این فرصت استفاده کنیم و برای آشنایی و معرفی قابلیت‌های استان از لحاظ سرمایه‌گذاری، گردشگری و فرهنگی همه تلاش خود را برای بهتر برگزار شدن این اجلاس داشته باشیم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه مدیریت ارشد استان و معاونان وی نیز بر هر چه باشکوه شدن این اجلاس تاکید دارند چراکه این اجلاس و حضور شخصیت‌های مختلف در استان می‌تواند آبرو و اعتبار و وجه خاصی برای کرمانشاه به دنبال داشته باشد و در این راستا همه نهادها به ویژه شهرداری و استانداری و رسانه‌ها در راستای برگزاری خوب و مناسب این اجلاس باید شورا را یاری کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه، اظهار کرد: از شاخصه‌های این اجلاس بیان موضوعات مهم کلان و محلی، انتقال و تبادل تجربیات شوراها و مدیریت شهری، پیگیری انجام تعهدات سایر نهادها در قبال حوزه مدیریت شهری و همچنین پیشنهادهای مطروحه و مصوبات منتج از نشست‌های تخصصی در کمیسیون‌های زیر مجموعه می‌باشد.

وی ادامه داد: از دیگر مباحث دارای اهمیت مورد بحث در این اجلاس، دو موضوع تحقق حقوق شهروندی در کلانشهرها و مراکز استان‌ها و تعامل شوراها و شهرداری‌ها می‌باشد که دو گزارش تخصصی در این خصوص نیز توسط دبیرخانه مجمع تهیه شده است.

کد خبر 396974

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر کلانشهر کرمانشاه کرمانشاه شهر شهروند شهرداری کرمانشاه شورای شهر کرمانشاه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۸۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه بررسی موارد اختلافی لایحه برنامه هفتم در مجمع تشخیص


به گزارش خبرگزاری صداوسیما، به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع، نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام که با حضور سران سه قوه، رئیس کمیسیون های مرتبط مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه به ریاست آیت الله آملی لاریجانی تشکیل شد، به بررسی بند «ب» ماده ۳ لایحه برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت، اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان پرداخت.

در بند «ب» ماده ۳ قانون برنامه هفتم به دولت اجازه داده شده بود تا به منظور تسویه بدهی های خود و شرکت ملی نفت به صندوق توسعه ملی، نسبت به عقد قرارداد با این صندوق در زمینه اکتشاف، توسعه، استخراج، تولید، فروش و صادرات نفت و گاز با اولویت میادین جدید یا مشترک اقدام نماید.

برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام علاوه بر این که این مصوبه را بر خلاف بخش هایی از اساسنامه صندوق توسعه ملی دانستند بر وجود پاره ای اشکالات دیگر نظیر فقدان ظرفیت های تخصصی و نیروی کارشناسی لازم درصندوق توسعه ملی تاکید کردند و آن را به مصلحت ندانستند. در نهایت در مورد مصلحت مورد نظر مجلس با اصلاحات بعمل آمده توسط کمیسیون اقتصادی رای گیری بعمل آمد که رای لازم را به دست نیاورد.

دیگر خبرها

  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود
  • مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد
  • مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم مخالفت کرد
  • مخالفت مجمع با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • ادامه بررسی موارد اختلافی لایحه برنامه هفتم در مجمع تشخیص
  • مخالفت مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد
  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه