Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، محمد جمالی نوبندگانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، درباره گام چهارم کاهش تعهدات ایران در برجام، گفت: این گام بسیار اساسی است و هر چه گام‌های خود را پیش بردیم اقدامات مؤثرتری را انجام داده‌ایم.

وی افزود: گام‌های اولیه کاهش تعهدات برجامی هشداردهنده بود اما گام چهارم، گامی کاملاً عملی بوده و طرف مقابل پیامش را دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاستی منطقی، کاهش تعهدات برجامی‌اش را پیش برده است و نباید تیر آخر را در ابتدا پرتاب کنیم.

جمالی نوبندگانی خاطرنشان کرد: ما با جامعه جهانی روبرو هستیم و باید بر همین اساس پیام جمهوری اسلامی ایران جزء به جزء به گوش جهانیان رسانده شود تا آنها بر همین اساس حرف جمهوری اسلامی را مطلع شده و با ایران همگام و همسو شوند.

وی تصریح کرد: باید در گام‌های برداشته شده در گذشته و یا در آینده جامعه جهانی را از نظر حقوقی قانع کنیم تا آنها ما را همراهی کنند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بعد از اینکه ترامپ یک و نیم سال پیش از برجام خارج شد اما ما همچنان در برجام حضور داشته و تعهداتمان را انجام دادیم تا اینکه گام‌های کاهش تعهدات را آغاز کردیم و البته ما تمامی اقدامات را بر اساس مواد 26 و 36 برجام پیش برده و جامعه جهانی را از کاهش تعهداتمان آگاه کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات جمهوری اسلامی در کاهش تعهدات برجامی بسیار هوشمندانه برداشته شد و ترتیبات خاصی را بر همین اساس انجام داده‌ایم. 

جمالی نوبندگانی گفت: نباید در کاهش تعهدات برجامی شتاب‌زده و هیجانی از برجام خارج می‌شدیم تا جامعه جهانی ما را هم‌سنگ ترامپ و آمریکا قرار دهد.

وی گفت: برای اجرای برخی گام‌های کاهش تعهدات برجامی نیازمند زمان‌بندی خاصی بودیم تا آن اقدام را به مرحله عملیاتی رسانیم چرا که اجرای برخی اقدامات مربوط به مسائل فنی با تکنولوژی بالا است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در طول 4 گام برداشته شده، جامعه جهانی را متوجه حق و حقوق جمهوری اسلامی در برجام کرده‌ایم و بر همین اساس بی‌تعهدی آمریکا نسبت به برجام را نشان دادیم و هم اروپایی‌ها را در انفعال قرار دادیم.

جمالی نوبندگانی گفت: اظهارات اخیر دولتمردان اروپایی و فشارهای آنها از سر انفعال بیان شده است و به نظرم جمهوری اسلامی در کاهش تعهدات برجامی به خوبی توانست از اجزای حق و حقوق خود استفاده کند.

وی بیان داشت: هر چه گام‌های کاهش تعهدات برجامی جلوتر برود ما به سمت و سوی پایان برجام نزدیک خواهیم شد به طوری که کم‌کم به غنی‌سازی 20 درصد خواهیم رسید.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وقتی به مرحله آغاز برجام برسیم دیگر دلیلی ندارد به تعهدات ذیل آن عمل کنیم.

جمالی نوبندگانی افزود: کشورهای منصف در جامعه جهانی بر حق و حقوق جمهوری اسلامی در برجام و کاهش تعهدات ذیل آن به دلیل بدعهدی طرف مقابل اذعان دارند. 

منبع: نماینده

کلیدواژه: ایران برجام عضو کمیسیون امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۸۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سکوت برای کاهش تنش»؛ سیاست اسرائیل در برابر قدرت نظامی ایران

اظهارات سخنگوی فارسی زبان رژیم اشغالگر بیانگر این است صهیونیست‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که در مقابل قدرت جمهوری اسلامی راهی جز سکوت و عقب نیشینی ندارند.

به گزارش مشرق، حمله ایران به مواضع اسرائیل و عبور موفق موشک‌های ما از سد گنبد آهنین و سامانه‌های پدافندی رژیم صهونیستی و سامانه‌هایی که آمریکا و انگلیس و فرانسه و... برای دفاع از صهیونیست‌ها مستقر کرده بودند و نقطه‌زنی دقیق اهداف، موجب شد رژیم صهیونیسیتی و حامیان آنها بدانند که جمهوری اسلامی ایران در حوزه امنیت کشور و منافع ملی با کسی شوخی ندارد و پاسخ هر تهدید و شرارتی را قاطع و کوبنده خواهد داد.

جمهوری اسلامی در چندین مورد نشان داده که نه تنها هیچ تهدید و شرارتی از سوی دشمنان را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت، برای همین هم هست که وقتی سردار حق‌طلب، فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای می‌گوید که « اگر رژیم جعلی صهیونیستی بخواهد از تهدید حمله کردن به مراکز هسته‌ای کشورمان برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده ابزاری کند، تجدیدنظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران محتمل و قابل تصور خواهد بود.» مقامات رژیم صهیونیستی این سخنان را جدی می‌گیرند و از مواضع خود عقب‌نشینی می کنند.

در همین راستا هم هست که «بن‌سبطی» سخنگوی فارسی زبان رژیم اشغالگر در مصاحبه‌ای می‌گوید که « ما نمی‌خواهیم تنش را با ایران بیشتر از این کنیم چون تهدیدات آن‌ها تا حدی بالا رفت که می‌خواستند فتوای اتمی را تغییر دهند! بیایید هر دو طرف کوتاه بیاییم! بالاخره نتانیاهو کنار خواهد رفت و ارتش زیر و رو خواهد شد!»

به نظر می‌رسد این اظهارات سخنگوی فارسی زبان رژیم اشغالگر بیانگر این است صهیونیست‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که در مقابل قدرت جمهوری اسلامی راهی جز سکوت و عقب نیشینی ندارند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • ایران قدرتی منطقه‌ای است که به تدریج به قدرت جهانی تبدیل خواهد شد
  • کیومرث هاشمی: اساس نظام جمهوری اسلامی بر پایه مسائل فرهنگی است
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • سکوت برای کاهش تنش؛ سیاست اسرائیل در برابر قدرت نظامی ایران
  • «سکوت برای کاهش تنش»؛ سیاست اسرائیل در برابر قدرت نظامی ایران