Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت:متوسط نرخ دلار در بازار آزاد در سه ماه گذشته با ثبات نسبی، معادل 11400 تومان بوده است.

 

محاسبات اداره بررسی های اقتصادی بانک مرکزی نشان می دهد که تاثیر افزایش امروز قیمت بنزین در تورم، در حدود 4 واحد درصد در سال خواهد بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این چند روز تحت تاثیر انتظارات ناشی از تقاضای فصلی ارز، عوامل سیاسی و نیز اخبار افزایش قیمت بنزین در مقایسه با نرخ میانگین سه ماه گذشته، افزایش قیمت دلار در بازار آزاد حدود 3 درصد بوده است.

 

اگر همانطور که قبلا تاکید کردم وضعیت مطلوب ذخایر ارزی بانک مرکزی و نیز مازاد عرضه نسبت به تقاضای ارز در بخش اسکناس و حواله را هم در نظر بگیریم نظریه بالا بودن ریسک سرمایه گذاری در ارز همچنان پابرجا خواهد بود.تاکید این نکته نیز ضروری است که نرخ فعلی ارز تحت تاثیربیش جهش قبلی ناشی از عوامل انتظاری و تداوم تحریم ها بوده و از پیشتوانه عوامل بنیادی برخوردار نیست.

 

تسنیم

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: همتی اقتصاد جام نیوز بنزین تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۸۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش همتی به سخنان قالیباف: با علل تورم که موجب سفته بازی است مقابله کنید/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

به گزارش جماران؛ عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی نوشت: رئیس مجلس گفته اند؛ مالیات بر سوداگری شامل ۰/۵ درصد جامعه میشود و نگرانی ندارد!

حتی اگر درصد اعلامی درست هم  باشد، این نوع اظهار نظر بی توجهی به کار کرد علم اقتصاد و انتقال اثرات غیر مستقیم این نوع از مالیات ها به سایر طبقات جامعه و فراهم شدن اسباب خروج سرمایه از کشور است.

در واقع بر مبنای مالیات بر عایدی سرمایه از کسانى که به حکم عقل،در مقابل تورم از خودحفاظت می کنند، مالیات گرفته و صرفِ مخارجی میکنند که  غالباً برای رشد اقتصادی زیانبار هستند . 

بهتر است به جای این اقدامات، با علل تورم که موجب سفته بازی است، مقابله کنید و این قدر هم زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید! 

 

دیگر خبرها

  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: با علل تورم که موجب سفته بازی است مقابله کنید/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • جوجه یک روزه
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد