Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن میرجانی، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردکان در گفت و گو باخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،   با اشاره به برگزاری جشنواره یک روزه انار در بخش عقدا این شهرستان، گفت: برگزاری دوره‌ای این جشن‌ها علاوه بر زنده کردن سنت باغداری و تولید انار می‌تواند زمینه‌ی مساعدی برای رشد گردشگری فرهنگی و کشاورزی در این بخش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با برگزاری این جشن‌ها زمینه‌ای برای بالا بردن آگاهی جامعه محلی در موضوعات مهم و ارزش و اعتبار بخشیدن به بافت تاریخی عقدا فراهم می‌شود.

میرجانی اظهار داشت: عقدا یکی از کانون‌های اصلی تولید انار در شهرستان اردکان است و انار آن از شاخص‌ترین و خوش طعم‌ترین انار‌های استان یزد بوده که در کشور معروف است.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان اردکان افزود: مراسم محلی پخت رب انار، ارائه فرآورده‌های انار و آموزش نحوه کاشت و نگهداری درخت انار از برنامه‌های این جشنواره بود.

جشن شکرانه انار عقدا همزمان با گرامیداشت ولادت رسول اکرم (ص) و میلاد امام جعفر صادق (ع) برگزار با حضور مسئولان و هنرمندان و استقبال خوب گردشگران در کاروانسرای ابوالقاسم رشتی این شهر برگزار شد.

انتهای پیام/ی

برگزاری  جشن شکرانه انار در عقدا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۹۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان

به گزارش جام جم آنلاین البرز،مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز بازدید از شهرستان اشتهارد، با امام جمعه محترم و دادستان این شهرستان دیدار کرد و همچنین از بنا‌های تاریخی این شهرستان از جمله امامزاده سلیمان (ع)، مجموعه صیادیه، مسجد جامع اشتهارد و مجتمع گردشگری روستای جارو بازدید کرد.
رحیم خاکی افزود: بر اساس اعتبارات ابلاغ شده، امسال بخشی از مرمت امامزاده سلیمان پیش برده می‌شود که در فاز اول مطالعات و استحکام‌سازی بنای شبستان است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز در این بازدید از پروژه‌های گردشگری شهرستان بازدید و بر رفع موانع این طرح‌ها تأکید کرد و گفت: امسال امید می‌رود با پیشبرد طرح‌های گردشگری اشتهارد از جمله مجموعه گردشگری روستای جارو و پروژه دستکند‌های صخره‌ای اشتهارد تحولی در افق گردشگری این شهرستان ایجاد شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • بارش شدید باران در روستاهای انار
  • تاسیس ۱۶ موسسه فرهنگی و هنری در استان
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره‌های فرهنگی تبریز
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره های فرهنگی تبریز
  • سعدی؛ میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد
  • ضرورت تثبیت هفته فرهنگی شمیرانات در استان تهران