Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@10:23:58 GMT

برداشت کنجد در مزارع شهرستان فراشبند

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۹۰۸۱

برداشت کنجد در مزارع شهرستان فراشبند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نادرپور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند با اشاره به آغاز برداشت کنجد از مزارع این شهرستان، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود از هر هکتار به طور متوسط ۱.۲ تن و در مجموع بیش از یک هزار و ۹۸۰ تن کنجد در این شهرستان برداشت شود.

او افزود: برداشت کنجد در این شهرستان از نیمه دوم مهرماه آغاز و پیش بینی می‌شود تا پایان آبان ماه ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند ادامه داد: سطحی معادل ۴۸۵ هکتار از اراضی فوق به وسیله دستگاه کنجد بُر به صورت مکانیزه برداشت شود.

نادرپور با اشاره به تولید کنجد در شهرستان فراشبند، گفت: محصول به دست آمده در شهرستان‌های لار، لامرد، گله دار، کازرون و استان یزد به فروش می‌رسد که برای تولید محصولات دیگری از جمله اَرده، حلواکنجد، روغن کنجد و کِرم کنجد فرآوری می‌شود.

انتهای پیام/چ

برداشت کنجد در فراشبند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۹۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال خوب مزارع گندم به لطف باران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ عزیزان افزود: پیش بینی می‌شود از ۶۵ هزار هکتار زمین آبی و ۹۲ هزار هکتار دیمی، ۴۰۰ هزار تن گندم تولید شود که سهم شهرستان دهلران بیش از ۲۰۰ هزار تن است.
وی اضافه کرد: با وجود بارندگی‌های سیل آسا به ویژه در این شهرستان و تخریب ۱۲۰۰ هکتار از زمین‌های کلزا و گندم، تولید در این دو بخش کاهش نداشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • افت سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی/ ۳۸ کارگاه گلاب‌گیری در فرخد فعال هستند
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام